ایسنا نوشت: نماینده مرجعیت عراق در کربلا خواهان حفظ آشتی و تعهد اجتماعی و ممانعت از تبدیل اختلافات به فتنه‌ و درگیری‌های مذهبی شد.




به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه خبری ایلاف، عبدالمهدی الکربلائی، نماینده مرجعیت شیعیان در خطبه‌های نماز جمعه این هفته در کربلا گفت: شهروندان شیعه و سنی زیادی در عراق زندگی می‌کنند و همین مسئله ایجاد پایه‌هایی برای تعامل اجتماعی و اخلاقی را می‌طلبد طوری که مردم عراق از خشونت و درگیری حفظ شوند.
وی افزود: تعدد فکری، مذهبی و سیاسی در عراق تعهد و وحدت اجتماعی را برای تقویت ثبات و مقابله با چالش‌ها می‌طلبد.
الکربلائی بر لزوم حل اختلافات بین مذاهب و عدم مطرح کردن آن به گونه‌ای که موجب فتنه و درگیری مذهبی شود، تأکید کرد.
وی تأکید کرد که مذاکره بین بخش‌های مختلف باید براساس احترام به مسائل طرف مقابل باشد به گونه‌ای که روابط ملی مشترک حفظ شده و منافع عالی مسلمانان نیز حفظ شود.
وی از رسانه‌ها و کاربران شبکه‌ها اجتماعی خواست از روش‌هایی استفاده نکنند که موجب خشم دیگران شود و حساسیت مذهبی به وجود آورد یا به ایجاد فتنه و درگیری و نگرانی منجر شود.
الکربلائی گفت: هر اندیشمندی و صاحب رأیی حق دارد از خود دفاع کرده و دیگران را با استفاده از روش علمی و برحق بودن دیدگاهش قانع کند بدون اینکه به کرامت کسی که مخالف اوست لطمه زده یا به مقدساتش توهین کند. مفهوم همزیستی مسالمت آمیز از مهم‌ترین مسائلی است که اسلام آن را مورد توجه قرار داده است.
وی تأکید کرد: ما باید به این مسئله ایمان داشته باشیم که تعدد دینی و مذهبی یک مسئله واقعی است و باید بدانیم چگونه برخورد مثبتی با این مسئله داشته باشیم طوری که جامعه از درگیری و خشونت حفظ شود.

 

2349

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 691663

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 9 =