فعال‌سازی و راه‌اندازی بخش مسافربری فرودگاه پیام

وزیر ارتباطات گفت: اقدامات لازم برای فعال‌سازی و راه اندازی بخش مسافربری فرودگاه پیام در حال انجام شدن است.

به گزارش خبر آنلاین،محمود واعظی در مراسم افتتاح پارک تخصصی علم و فناوری ارتباطات و فناوری اطلاعات که صبح یکشنبه با حضور وزیر علوم در کرج برگزار شد، عنوان کرد: سه ضلع مثلت یعنی دولت، بخش خصوص، مراکز پژوهشی که بسیار برای وزارت ارتباطات موثر بوده اند قطعا برای سایر بخش های مختلف دولت نیز کارساز خواهند بود.
برای بخش های مختلف پیگیری‌های فراوانی برای افتتاح این پارک صورت گرفت و امروز شاهد به بهره‌برداری رسیدن آن هستیم.
وی با اشاره به اینکه توجه به دانشگاه‌ها را باید ضروری دانست گفت: بایستی ارتباط با دانشگاه را موردتوجه بیشتری قرار دهیم. دولت، بخش خصوصی و دانشگاه‌ها همچنین مراکز پژوهشی بایستی ارتباط تنگاتنگی با یکدیگر داشته باشند،این مهم در وزارت ارتباط آثار مثبت و مفیدی را به همراه داشته است.
وزیر ارتباطات و اطلاعات با توجه به اینکه نقش دولت نباید تصدی گری باشد گفت: نقش آن باید هدایتی و نظارتی باشد و ورود بخش خصوصی در این زمینه حائز اهمیت است چرا که با تحقق این مهم توسعه همگانی کشور امکان‌پذیر خواهد شد.
واعظی مسئله علم، نوآوری، فناوری و علوم دانش‌بنیان برای پیشرفته و توسعه کشور را ضروری دانست و افزود: دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی آینده و مسیر راه صنعت کشور را مشخص می‌کند و بخش خصوصی در این حوزه نقش مهمی را ایفا می‌کند.
وی با اشاره به ظرفیت و پتانسیل‌های موجود در استان البرز گفت: نیروهای متخصص، مراکز علمی و پژوهشی، توسعه دولت الکترونیک و افزایش خدمات در این استان حائز اهمیت است لذاهمکاری دستگاه‌های اجرایی استان البرز سبب خواهد شد زیرساخت‌های لازم با سرعت بیشتری ایجاد شود. بدون شک علم و فعالیت‌های دانش‌بنیان ثروت آفرین است.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات بیان کرد: پنج کوریدور علم و فناوری در کشور وجود دارد و هر آنچه به بخش آی.سی.تی مرتبط می‌شود در این محدوده تهران تا پیام قابل اجرا شدن است. شهرک آی.سی.تی در منطقه اقتصادی پیام ایجاد می شود و آثار مثبتی را برای کشور به همراه خواهد داشت.
وی بیان کرد: اقدامات لازم برای فعال‌سازی و راه اندازی بخش مسافربری فرودگاه پیام در حال انجام است، هم چنین به دنبال آن هستیم تا مجموعه اقتصادی پیام مکمل پارک فناوری‌ آی.سی.تی باشد .
وی در خصوص مرکز فضائی ماهدشت، گفت: خرید ماهواره سنجشی در حال اتمام است، هم‌زمان در دانشگاه‌های مختلف و پژوهشگاه فضایی در حال ساخت ماهواره هستند.
واعظی در پایان افزود: امید است که کابینه جدید بتواند با قوت بیشتر هر آنچه که در کابینه یازدهم توفیقات بوده است آنهارا دنبال کند ضعف های موجود را شناسایی و آنها را بر طرف نمایند. منسجم و هماهنگ باشند و سیاستهایی که در راستای منافع مردم هستند ادامه پیدا کند.

 

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 692186

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =