خانه ملت نوشت: رییس سازمان بهزیستی کل کشور گفت: از ۲۲ خانه امن محل نگهداری از زنان خشونت دیده ۷ محل در اختیار بخش دولتی قرار دارد و حدود ۱۵ خانه در اختیار بخش خصوصی قرار دارد.

انوشیروان محسنی بندپی با اشاره به اینکه در کل کشور 22 خانه امن برای زنان خشونت دیده ایجاد شده است، گفت: وظیفه این خانه های امن نگهداری از زنانی است که دارای خشونت و مشکلات موقتی شده و محلی برای زندگی ندارند، بنابراین می توانند برای دوره ای موقت زندگی خود را دراین خانه ها بگذرانند؛ از این رو در خانه های امن حمایت های روانی، اجتماعی و مراقبتی از این دست زنان انجام می شود.

وی با بیان اینکه اداره 15 خانه امن در اختیار بخش خصوصی قرار دارد، افزود: ضوابط واگذاری تصدی به بخش خصوصی نیز با دقت و نظارت بسیار انجام می شود، بنابراین مدیریت 7 خانه امن در اختیار بخش دولتی قرار دارد؛ البته دراین مراکز غربالگری از زنان و شناسایی افراد خشونت دیده انجام شده و حمایت های روانی و اجتماعی از این افراد صورت می گیرد؛ ضمن اینکه زمینه برگشت پذیری این افراد به کانون خانواده فراهم می شود.

محسنی بندپی گفت: البته کلاس های آموزشی نیز برای فردی که خشونت انجام داده برگزار می شود، تا علل و دلیل اینگونه مشکلات از جمله اعتیاد، بیکاری و مسائل دیگر مشخص شده تا بتوان از میزان خشونت ها کم کرد، بنابراین نظارت ها برعملکرد خانه های امن بسیار بوده و به دلیل اینکه مجوز برای ایجاد این مراکز بسیار محدود است؛ نظارت ها بسیار دقیق و صلاحیت اخلاقی و حرفه ای افراد متقاضی برای فعالیت دراین مراکز طی یک روند کارشناسی شده مورد بررسی قرار می گیرد.

وی گفت: عملکرد مراکز درمیزان اثربخشی آنها درهمه مقاطع مورد بررسی قرار می گیرد. البته درصورت لزوم و درنقاط مورد نیاز افزایش تعداد خانه های امن انجام می شود، زیرا بازگشت یک فرد خشونت دیده پس از طی دوران حمایتی درخانه های امن بسیار آسان تر است؛ بنابراین در کلان شهرها و مراکز استان ها این مراکز احداث شده و از زنان خشونت دیده نگهداری می شود.

رییس سازمان بهزیستی کل کشور درخصوص مخالفت های بهزیستی درجهت احداث مهدکودک در ایستگاه های مترو، افزود: صدور مجوز برای احداث مهد کودک بر عهده سازمان بهزیستی است، بنابراین ضوابط و نظارت ها هم باید توسط این سازمان انجام شود؛ اما هر دستگاه و نهاد متقاضی برای ورود به این بخش مورد حمایت و تشویق بهزیستی قرار می گیرد؛ البته رعایت ضوابط توسط دستگاه ها نیز باید مد نظر قرار گیرد.

۴۲۲۳۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 692349

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =