ایسنا نوشت: معاون وزیر امور خارجه روسیه می‌گوید، نباید درباره تهدید کره شمالی اغراق صورت گیرد و به جای آن باید یک راه حل مناسب از سوی آمریکا و روسیه پیدا شود.

سرگئی ریابکوف، معاون وزیر امور خارجه روسیه در مصاحبه با شبکه خبری ای.بی.سی گفت: به نظرم سالیان زیادی طول می‌کشد تا کره شمالی بتواند به وسیله مناسب اتمی یا همان سلاح اتمی دست پیدا کند. آنچه که آنها تست می‌کنند یک وسیله کاملا اولیه است که برای آماده سازی‌اش ماه‌ها وقت صرف می‌کنند و موادی که در آن استفاده می‌کنند یکسری سیم و چیزهای دیگر است و نمی‌توان آن را بر روی هیچ موشکی سوار کرد.

ریابکوف ادامه داد: در حالیکه مسکو برای رسیدن به شبه جزیره کره بدون سلاح اتمی به دنبال همکاری مناسب با آمریکاست، هرگونه اقدام از سوی جامعه بین الملل باید مناسب باشد و نباید به سمت به حاشیه کشاندن کره شمالی برود. ما در حال مذاکره بر روی پیش‌نویس قطعنامه‌ای در شورای امنیت سازمان ملل هستیم تا اقدامات لازم را در تعامل با این شرایط انجام دههیم.

او افزود: ما در حال آماده کردن چنین پیش نویسی هستیم اما این قطعنامه را نباید با اقداماتی که هدفش متوقف کردن فعالیت‌های غیرقانونی پیونگ یانگ در زمینه ساخت سلاح اتمی و موشکی است، یکسان دانست.

معاون وزیر امور خارجه روسیه در ادامه صحبت‌هایش با شبکه خبری ای.بی.سی گفت: ما در اینجا یک خط قرمز داریم که باید به آن توجه داشته باشیم. ما امیدواریم که راهی به سوی حل مناسب و جامع در نیویورک در شورای امنیت سازمان ملل بیابیم و آن را با تبادل نظر با آمریکا پیش ببریم چون این مساله بسیار مهم و جدی است. ما نگران هستیم چون کره شمالی با روسیه مرز دارد.

وی درباره رسوایی مرتبط با روسیه که دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا با آن روبروست، گفت:‌ سرگئی کیسلیاک،‌ سفیر سابق روسیه در آمریکا در جریان کمپین انتخاباتی ترامپ با جف سشنز، دادستان کل آمریکا دیدار کرد. واشنگتن دی سی شهری است که همه می‌توانند در آن یکدیگر را ببینند و با هم گفت‌وگو کنند. مگر هرکسی که با یک روس جایی دیدار و صحبت کرده باشد یعنی اقدامی مجرمانه مرتکب شده است؟ به نظرم این واقعا مضحک است. این واقعا برای کشوری چون آمریکا مایه خفت و خواری است. از این گذشته، تمامی اطلاعاتی که کرملین درباره هیلاری کلینتون، نامزد دموکرات‌ها در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا داشت، می‌تواند توسط هرکسی که از منابع اطلاعاتی آزاد و علنی استفاده می کند، به دست آمده باشد.

معاون وزیر امور خارجه روسیه گفت: ما هرگز به دنبال تضعیف کشورها یا دخالت در امور آنها نبوده و نیستیم. این مساله به دور از سیاست خارجی روسیه است که حافظ قوانین بین الملل است و به دیگران احترام می گذارد.

52310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 692353

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 8 =