۰ نفر
۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۶:۰۲

ایلنا نوشت: رییس اتحادیه پرنده و ماهی گفت: این موضوع که قیمت مرغ 5 هزار تومان است و فروشندگان آن را گران می‌فروشند، صحت ندارد زیرا مبلغ 5 هزار تومان تنها صرف تولید مرغ زنده می‌شود.

مهدی یوسف خانی در رابطه با موضوع قیمت تمام شده مرغ در بازار اظهار کرد: این که برخی مسئولان در وزارت کشاورزی گفته‌اند قیمت مرغ 5000 تومان است کاملا اشتباه است. 5000 تومان قیمت تمام شده مرغ تولید شده برای مرغ داران است.

وی افزود: مرغدار مرغ را با قیمت 5600 تومان به کشتارگاه می فروشد. بعد از کشتار 27 درصد مرغ تبدیل به ضایعات می شود که پا، سر و روده مرغ محسوب می شود. مرغ گرم داخل مغازه که خریداری می شود 27 درصد مرغی که به کشتارگاه فروخته شده، است و بخش روده و اضافات آن برداشته می شود.

یوسف خانی در ادامه تصریح کرد: بنابراین ما اگر بخواهیم قیمت تمام شده مرغ گرم را حساب کنیم بالغ بر 8 هزار تومان می شود. مرغ با هزینه های حمل از مرغداری به کشتارگاه، هزینه های کشتار مرغ، هزینه حمل از کشتارگاه تا مراکز صنفی و فروش برای اتحادیه ها 8000 تومان تمام می شود.

وی عنوان کرد: ما 8000 تومان را به خاطر گران بودن و قدرت خرید مردم با همان مبلغ عرضه می کنیم تا فشاری به مردم وارد نشود. از سود 10 درصدی خرده فروشی هم تنها 8 درصد را لحاظ می کنیم و مرغ با قیمت 8600 تومان برای مصرف کننده عرضه می شود.

رییس اتحادیه پرنده و ماهی در پایان گفت: قیمت امروز مرغ هم همین مبلغ 8600 تومان است که در حال حاضر 10 روز است که ثابت مانده است.

35225

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 692354

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 12 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مرغدار A1 ۱۵:۲۴ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۹
    1 0
    مردم و مسِعولین لطفا گول نخورید ضایعات مرغ زنده سه کیلویی بین 18 تا 20 درصده یعنی اگر یک کیلو مرغ زنده 5000 تومن باشه یک کیلو مرغ پرکنده باید حدود 6200 تومن باشه دلالی مثل یوسف خوانی ریسس اتحادیه مرغ فروشان کیلویی صدو پنجاه تومن اجرت به کشتارگاه بدبخت میده و پنجاه تومن کرایه حمل تا میدان بهمن و در اونجا کیلویی 8000 تومن میفروشه کیلویی 1600 تومن همین اقای یوسف خانی میخوره که من تولید کننده در خابم هم سود کیلویی پانصد تومن رو هم نمیبینم ضمنا درامد دل جگر سنگدان و صادرات پای مرغ هم جزع همان 20 درصد ضایعات است خدایا به داد من و مردمم برس