معاون استاندار البرز ظرفیت های استان را به فرانسوی‌ها معرفی کرد

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری البرز گفت: بیش از ۱۰۰ برند مطرح تولیدات کشور و ۹ شهرک صنعتی در البرز وجود دارد که این استان به عنوان قطب صنعتی مطرح شده است.

به گزارش خبر آنلاین و به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری البرز، عباداله کامکار در نشست مشترک با هیات سرمایه گذاران فرانسوی برگزار شد، ضمن اشاره به استقرار 3 هزار و 500 واحد صنعتی در البرز گفت: اینکه از 10 نوع فاکتور 7 هفت مورد در البرز تولید می شود این استان نه تنها در کشور بلکه در جهان نیز شناخته شده میباشد.
وی ادامه داد: این استان قطب ماکاروانی کشور و مدال تولید در این بخش را نیز از آن خود کرده است.
کامکار با اشاره به اینکه شرکت های دانش بنیان در البرز جایگاه ویژه ای را به خود اختصاص داده اند گفت: کارخانه تولید فروکتوز نیز در اوایل سال با حضور رییس محترم جمهور افتتاح شد و همچنین این استان تنها تولید کننده قلم انسولین در کشور است.
وی افزود: با تمام این تفاصیل و ظرفیت های موجود برای سرمایه گذاری در صنایع سبز و هایتک سرمایه گذار میپذیریم و در این رابطه صنایع کم آب بر بسیار حائز اهمیت خواهد بود.
معاون استاندار با بیان اینکه ایجاد شهرک ICT در فرودگاه پیام را در دستور کار داریم اضافه کرد: البرز دارای ظرفیت ها و جاذبه های فراوانی برای سرمایه گذاران است از این رو شرایط متناسب با استان پذیرفته می شود.
وی با اشاره به اینکه واحدهایی هستند که می توان با مشارکت ظرفیت تولید آنها را چند برابر کرد گفت: سال گذشته حدود 35 هیات سرمایه گذار خارجی وارد البرز شد که 15 مورد منجر به عقد قرارداد و همکاری شد و همچنین هیات هایی نیز از استان به کشورهای مختلف سفر کردند.
این مسئول خاطر نشان کرد: در اوکراین موضوع کشت فراسرزمینی را دنبال کردیم و سفیر ایران در اوکراین همراهی بسیاری با برگزاری جلسات مختلفی برای توسعه همکاری ها برگزار کرد.
وی با اشاره به اینکه در تولید گل لاله 60 درصد تولید کشور مربوط به البرز است گفت: در موضوعات بسیاری البرز دارای جایگاهی ویژه است.
این مسئول تصریح کرد: پیشنهاد می شود این هیات با ایجاد دفتری در البرز نسبت به شناخت بیشتر از ظرفیت های موجود اقدام کند تا در موارد مختلف بهتر تصمیم گیری کرد.
کامکار گفت: آمادگی لازم و بستری برای حضور سرمایه گذاران خارجی البته در چهارچوب قوانین و شرایط استان وجود دارد.

 

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 692386

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =