جزییات قرارداد ۲ میلیارد یورویی روس‌ها

رییس سازمان گسترش گفت: طرف روسی با خرید یک کارخانه واگن ساز داخلی شروع به تولید واگن و سرمایه گذاری داخلی خواهد کرد .

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، نعمت زاده در آیین امضا قرارداد مشترک تولید واگن بین سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران و شرکت ترنس مش هولدینگ روسیه در محل وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: شرکت ترنس مش هولدینگ از لحاظ توان، صادرات و تکنولوژی معتبرترین شرکت روسیه در حوزه حمل و نقل ریلی است.

وی افزود: این مشارکت با استفاده از پتانسیل داخلی شروع و ادامه خواهد یافت که یکی از واگن سازی های بزرگ کشور وارد این مشارکت خواهد شد.

نعمت زاده عنوان کرد: ۸۰ درصد مشارکت متعلق به طرف خارجی و ۲۰ درصد متعلق به ایدرو است. بر اساس توافق نامه سال گذشته خرید ۶ هزار واگن باری میان وزارت راه و شهرسازی با شرکای سرمایه گذاری اش، یک هزار و صد دستگاه واگن تدارک دیده شد و نزدیک به ۵ هزار واگن باقیمانده قرار است در داخل تولید شود.

وزیر صنعت بیان کرد: مناسبات تجاری و اقتصادی خود با کشورهای دوست از جمله روسیه را توسعه خواهیم داد.

همچنین در این مراسم، معظمی با اشاره به اين كه شركت تازه تاسيس به صورت ٨٠ درصد روسی و ٢٠ درصد ايرانی است ادامه داد: با سرمايه گذاری ٢ميليارد و ٥٠٠ميليون يورويی انجام خواهد شد. 

وی افزود: طرف روسی با خريد يك كارخانه واگن ساز داخلی شروع به توليد واگن و سرمايه گذاری داخلی خواهد كرد . 

رييس سازمان گسترش ادامه داد: با توجه به تاكيد دولت و الزامات در برنامه ٦ توسعه و البته مصوبه شورای اقتصاد براي ساخت ٢هزار واگن مترو اين شركت روسی برای ساخت اين واگن ها هماهنگی های لازم را با ايدرو بايد انجام دهد. 

وی نياز كشور به واگن را ٨-١٠هزار واگن طبق اعلام وزارت كشور خواند و افزود: همكاری با روس‌ها يك فرصت براي كشور روسيه و ايران است و اميدواريم اين همكاری سرآغاز يك همكاری گسترده بين دو كشور باشد.

معظمي در اين مراسم با اعلام اينكه از محورهای مهم اين قرارداد استفاده حداكثر از توليد داخل است، اظهارداشت: مديريت  در اين قراداد چرخشی است و تامين مالی هم توسط طرف روسی انجام شده است. 

سید عباس عراقچی معاون حقوقی و بین الملل وزارت امور خارجه نیز در حاشیه امضای قرارداد تولید مشترک واگن بین ایدرو و طرف روسی اظهار داشت: بسیار خوشحال هستیم که یکی دیگر از قراردادهای تجاری بزرگ ایران یعنی سرمایه گذاری بین ایدرو و طرف روسی امضا شده است.

وی افزود: یک سال و نیم بعد از اجرای برجام تبادلات تجاری هیات ها افزایش یافت و خوشحالیم این توافقات به مراحل امضای قرارداد و مشارکت می رسد و موارد متعددی در ماه های گذشته مثل توتال، آلستوم و این قرارداد را شاهد بوده ایم.

وی عنوان کرد: همه این ها نشان دهنده فضای بسیار خوبی است که پیش روی ایران و شرکت های خارجی وجود دارد.

معاون وزیر امور خارجه متذکر شد: با وجود همه تلاش هایی که آمریکایی ها کردند که این فضا را متشنج کنند و علیرغم سیاست هایی که برخی از دشمنان و تندروهای آمریکا، دولت آمریکا، رژیم صهیونیستی در منطقه انجام دادند که فضا تخریب کنند به گونه ای که ایران نتواند از برکات برجام استفاده کند این قراردادها نشان دهنده این شکست ها هست.

39224

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 692497

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۵:۳۵ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۹
    4 6
    خداوند لعنت کند نعمت زاده و هامیانش را و همینطور اونهایی که در خبر آنلاین سنگ سینه دزدها را میزنند. از این حیث خبر آنلاین هیج فرقی با احمدی نژاد و دارودسته اش ندارد . هدف چپاول و غارت کشور و مردم است
  • بی نام DE ۱۹:۳۳ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۹
    1 6
    80 درصد روسی ، 20 در صد ایرانی روسها راضی ، دولت راضی ، پورسانتها برقرار ، ملت هم حاشیه نشین و قاذورات