سوق دادن دانش آموزان به سوی ورزش تضمین کننده سلامت جامعه است

مدیر کل آموزش و پرورش استان لرستان در جمع خبرنگاران گفت: یکی از برنامه های وزارت آموزش و پرورش در حوزه معاونت تربیت بدنی،گسترش ورزش همگانی و توجه به استعداد یابی ورزشی دانش آموزان است و نیز نیم نگاهی هم به ورزش قهرمانی دارند.

به گزارش خبرآنلاین لرستان، خدانظر دریکوند افزود: اگر می خواهیم جامعه ای سالم داشته باشیم یکی از راههای تحقق آن این است که دانش آموزان را به سمت ورزش سوق دهیم و بدون شک یکی از عوامل جلوگیری از آسیبهای اجتماعی درگیر کردن افراد در امور فرهنگی و ورزشی ست بویژه تقویت حس رقابت مثبت و سالم در دانش آموزان که قشر پایه گذار آینده جامعه هستند.
دریکوند ورزش مدارس را پایه و بنیه ورزش قهرمانی برشمرد و افزود: لذا در این راستا تلاشهای زیادی در جهت توسعه ورزش دانش آموزی،مسابقات مدرسه محور،کانون محور و انتخاب تیم ها از مدارس صورت می پذیرد.
وی ابراز داشت: ورزش هایی چون کشتی، شناو..جزو ورزشهای کانون محور بوده بدین معنا که این قبیل رشته ها در تمام مدارس وجود ندارد اما دانش آموزان و مربیان مختص آموزش و پرورش جهت این رقابت ها اعزام می شوند.
مدیر کل آموزش و پرورش استان با اشاره به اهمیت میزبانی مسابقات و با توجه به قرار گرفتن دانش آموز و رقبا در صحنه واقعی رقابت بیان داشت: این بستر انگیزه دانش آموزان در حوزه ورزش را بالا می برد و به نوعی تبلیغی برای هر استان نیز می باشد لذا تلاش آموزش و پرورش استان نیز بر همین است که طبق گفته ی مدیریت عالی استان بتوانیم لرستان را به عنوان مقصد گردشگری مطرح کنیم.
دریکوند ادامه داد: امیدواریم با استمداد دانش آموزان و مربیان عزیز بتوانیم تصویر مثبتی را از استان به کشور نشان دهیم.
خدانظر دریکوند اعلام کرد:از حدود دو ماه پیش استارت این کار زده شده و کمیته های مختلفی توسط آموزش پرورش استان کار تمهیدات مقدمات سالن مسابقات،خوابگاه ها و محل اسکان و تعامل با دستگاه و ادارات ذی ربط را انجام داده اند.
دریکوند در این خصوص از شخص استاندار و معاونت سیاسی استان به جهت توجه و همکاری لازم با آموزش و پرورش تشکر کرد و گفت: آماده پذیرش مهمانان و ورزشکاران عزیز هستیم.
مدیر کل آموزش و پرورش استان خبر داد:هم اکنون 26 تیم در رشته آزاد و 21 تیم در رشته فرهنگی نسبت به رقابت در مسابقات اعلام حضور کرده اند.
دریکوند افزود: روز پنجشنبه ساعت نه صبح مسابقات در سالن شهید چاغروند آغاز می شود و مراسم افتتاحیه نیز در ساعت شش غروب روز پنجشنبه با حضور مدیریت ارشد و مدیران کل و معاون وزارت اموزش و پرورش انجام خواهد گرفت.
وی در خاتمه تصریح کرد:در این حرکت سعی شده از ابتدا تا انتها تصویری از فرهنگ و جاذبه های گردشگری استان را به طرق مختلف به مهمانان نشان دهیم و با توجه به اهمیت نقش بلوط که با فرهنگ ما عجین شده است و نیز یادآوری بحران زوال بلوط، به نفرات اول تا سوم هر رشته یک نهال بلوط نیز اهدا خواهد شد.

۴۶
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 693007

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 7 =