عضو شورای مرکزی حزب موتلفه می‌گوید؛ اگر ما نتیجه انتخابات را ناشی از تلاش ستادهای انتخاباتی یک نامزد در سراسر کشور بدانیم و بگوییم که فقط آن‌ها هستند که در انتخاب شدن یک نامزد سهیم بوده‌اند، قدری غیرواقع بینانه به این موضوع نگاه کرده ایم.

حمیدرضا ترقی عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی در گفت وگو با خبرآنلاین با بیان اینکه حجت الاسلام حسن روحانی با چینش کابینه جدیدش مشخص می کند که رییس جمهور همه است یا رییس جمهور 24 میلیون نفری که به او رای داده اند، گفت: باید مشخص شود که آیا کابینه می خواهد عموم جامعه را نمایندگی کند یا فقط می خواهد نماینده یک طیف سیاسی خاصی باشد.

او ادامه داد: هر دوی این ها امکان پذیر است؛ یعنی دولت می تواند نماینده یک گروه باشد و هم می تواند متعلق به همه مردم باشد. منتهی کارکردهای هرکدام از این ها در جامعه متفاوت است. دولت های ما هنوز حزبی نیستند که بر اساس رای مردم به یک حزب پیروز شده باشند و بعد هم آن حزب باشد که بخواهد اداره کشور را بر عهده بگیرد یا وزرا هم حزبی باشند. بنابراین چون ساختار دولت حزبی نیست کسی که به عنوان رییس جمهور رای می آورد، رییس جمهور همه است و نه رییس جمهور بخشی از جامعه و به همین دلیل هم به طور طبیعی این انتظار وجود دارد که در تعیین کابینه منافع عمومی و مطالبات کل مردم لحاظ شود نه اینکه مطالبات قشری از جامعه.

این فعال سیاسی اصولگرا گفت: اگر رییس جمهور نماینده کل جمعیت رای دهنده در کشور است باید اقتضائات این موضوع را هم رعایت کند. همه پای صندوق های رای آمده اند تا در سرنوشت کشور شریک و سهیم باشند. نمی شود بخشی از جامعه را که به رییس جمهور رای ندادند سهیم در مشارکت سیاسی کشور ندانست و نادیده گرفت.

ترقی با بیان اینکه اگر ما نتیجه انتخابات را ناشی از تلاش ستادهای انتخاباتی یک نامزد در سراسر کشور بدانیم و بگوییم که فقط آن ها هستند که در انتخاب شدن یک نامزد سهیم بوده اند، قدری غیرواقع بینانه به این موضوع نگاه کرده ایم، گفت: عوامل متعددی در پیروزی یک نامزد در انتخابات موثر است که یکی از آن عوامل تبلیغ کنندگان هستند. نباید سهم بقیه را نادیده گرفت و باید در این زمینه انحصار طلبی را کنار گذاشت.

او ادامه داد: من نمی توانم این سهمیه طلبی ها را به عوامل تندرو نسبت بدهم، بیشتر این نوع تفکر مربوط به کسانی است که همه موفقیت را منحصر به تلاش خودشان می دانند و به تلاش دیگران و عوامل دیگر توجهی ندارند. اگر منطقی به موضوع انتخابات نگاه کنند قطعا چنین تفکری نخواهند داشت.

این عضو حزب موتلفه اسلامی ادامه داد: دولت فراجناحی یک شعار بیشتر نیست و در عمل امکان ندارد کسانی که انتخاب می شوند وابستگی فکری نداشته باشند. آن چیزی که مهم است، این است که دولت از افرادی در کابینه استفاده کند دلسوز مردم بوده و البته کاردان باشند. قطعا این نوع عناصر از آسمان که نمی افتند و در درون جریان های فکری رشد می کنند. اینگونه نیست که یک فردی بدون اینکه نمودی از یک تفکر سیاسی داشته باشند برای دولت برگزیده شود. عمده کسانی که به عنوان رجل سیاسی شناخته می شوند کسانی هستند که به شکلی با جناح های سیاسی کشور مرتبط هستند. بنابراین نمی توانیم بگوییم که یک رییس جمهور می تواند دولتی فراجناحی تشکیل دهد.

29219

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 693277

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 7
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۳:۲۵ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۳
    0 0
    ترقی در دوران احمدی نژاد هم از این حرفها بلد بود یا تازه زبان باز کرده؟
  • بی نام A1 ۰۵:۱۸ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۳
    0 0
    چی بگم؟ یعنی اصولگراها برنده میشدند به اصلاح طلبا پست وزارت میدادند؟؟
  • بی نام RO ۰۵:۴۷ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۳
    0 0
    نمی‌شود بخشی از جامعه که به رییس‌جمهور رای ندادند را نادیده گرفت ، توهین ها ، دروغها ، دلواپسی افرادی که در آن ۸ سال کذایی خواب بودن و در این ۴ سال یهوهی و بصورت جهادی دلواپس نظام و حق ملت شدند ، تبلیغ و تخریب صدا و سیمای میلی علیه دولت چی میگی که از سمت همین ۱۶ میلیونی ها بود؟؟؟
  • غضنفر US ۰۹:۰۹ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۳
    0 0
    تو خوبي؟؟؟؟؟ زمان كابينه معجزه هزاره سوم كجا بودي؟ اونوقت كه تو دوره اول رياست جمهوري به دور دوم كشيد و تو دوره دوم هم طبق اعلام و اعتراف خود شما ١٤ ميليون نفر مخالفش بودن حتي يك نفر فقط يك نفر از اصلاح طلب ها رو تو كابينه قرار داديد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ بابا عجب رويي داريد شما
  • بی نام A1 ۰۹:۱۳ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۳
    0 0
    یه سوزن ب...یک جوالدوز ب...
  • بی نام A1 ۰۹:۴۴ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۳
    0 0
    آقای ترقی کاندیدای شما پانصدهزار نفر در کشور رای آورد. حالا منظورتون اینه که به بهانه اینکه همه در مدیریت کشور مشارکت داده شوند باید به شماها هم باید یک یا دو وزارت خانه را داد تا در حیطه وزارتی تان سیاست های آقای میرسلیم به نمایندگی از آن پانصدهزار نفر را به جای سیاست های ۲۴ میلیون نفر اعمال کنند؟
  • بی نام IR ۱۴:۳۲ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۳
    0 0
    زمان دولت احمدی نژاد هم حرف زدن بلد بودید یا حالا زبان باز کردید؟