اولویت‌گذاری اعتباری البرز برای تحقق شعار امسال است

ایسنا نوشت: استاندار البرز گفت: نیازهای مختلف استان در قالب سند آمایش سرزمینی شناسایی شده است.

سید حمید طهایی اظهار کرد: به دلیل اینکه‌ کمتر از یک دهه از استانی شدن البرز می‌گذرد، هنوز کمبودهای زیادی در در زمینه زیرساخت‌های فرهنگی، اقتصادی، بهداشت و درمان و ... در این استان مشاهده می‌شود.
وی ادامه داد: خوشبختانه در قالب سند آمایش سرزمین همه این‌کمبودها و نیازها شناسایی شده و بناست با تخصیص اعتبار مناسب در راستای رفع آنها اقدام شود.
وی افزود: با توجه به اینکه امسال با عنوان سال اقتصاد مقاوتی، تولید و اشتغال نامگذاری شده، بدیهی است تمرکز برای تخصیص اعتبار در بخش‌های مختلف برای تحقق این شعار خواهد بود.
این مسئول توضیح داد: بدون شک با رفع موانع واحدهای تولیدی موجود، تلاش برای صادرات تولیدات استان و ایجاد بسترهای اشتغال می‌توان در راستای تحقق شعار امسال به خوبی‌ گام برداشت.
استاندار البرز با اشاره به دیگر اولویت‌های استان در سال جاری ابرازکرد:‌ توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی، توسعه خطوط آبرسانی، تکمیل سندآمایش سرزمینی، توسعه خطوط ارتباطی ، نهادینه سازی خدمات دولت الکترونیک از دیگر اولویت های استان برای تخصیص اعتبار امسال است.
طهایی اضافه‌ کرد: البته حوزه فرهنگ و هنرکه شامل مساجد، مراکز فرهنگی، سالن‌های تئاتر و سینما و غیره بوده نیز از اولویت برنامه‌ریزی‌ها مغفول نمانده و سعی شده به فراخور نیازهای هر منطقه و شهرستان به این حوزه نیز توجه شود.
وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به دستاوردهای آخرین سفر ریاست جمهوری به البرز اشاره‌ کرد و افزود: درآخرین سفر دکتر روحانی در قالب مصوبات دولت، حدود هزار میلیارد تومان در قالب ۴۴ پروژه به استان البرز اختصاص پیدا کردکه بخشی از آن پرداخت‌ شده و بقیه نیز پرداخت خواهد شد.
وی ادامه داد: این اعتبارات در هشت فصل بهداشت و درمان، آب، محیط‌زیست، کشاورزی، حمل‌ونقل، علمی و فرهنگی و گردشگری، مسکن و عمران شهری و راه بوده‌ که از این مبلغ طبق مصوبه دولت، پروژه‌های ملی باید در 2 فاز ملی و استانی‌ طراحی شود.
وی در پایان‌ گفت: همه این تصمیمات با هدف ایجاد طرح‌های زیربنایی و توسعه محور استان بوده‌ که به رشد اقتصادی منتهی می‌شود.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 693314

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 7 =