لاریجانی: دولت با نگاه واقع‌بینانه به حل مشکلات بپردازد

رئیس مجلس تاکید کرد: مجلس در چارچوب وظایف قانونی خود در این امور دولت را مساعدت می نماید و همچنین نظارت خواهد کرد.

به گزارش خبرآنلاین، مراسم تحلیف حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی از دقایقی قبل در صحن علنی مجلس شورای اسلامی در حال برگزاری است.

در ابتدای این مراسم علی لاریجانی، رئیس مجلس با تبریک تولد امام رضا(ع) از حضور مهمانان داخلی و خارجی در مراسم ادای سوگند رئیس جمهور محترم در مجلس شورای اسلامی چون روسای جمهور محترم کشورها، روسای مجالس قانونگذاری، معاونان محترم روسای جمهور و نخست وزیران، وزرای خارجه و دیگر فرستادگان ویژه حاضر در مراسم تحلیف رئیس جمهور تشکر کرد.

وی در ادامه تصریح کرد: مقدم رئیس جمهور محترم دکتر روحانی، روسای قوه قضاییه، مجلس خبرگان، دفتر مقام معظم رهبری، اعضای شورای نگهبان و یادگار عزیز حضرت امام و بیت معزز ایشان و علمای اعلام، پیشوایان اقلیت های دینی، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح، فرماندهان ارتش، سپاه، نیروی انتظامی و قرارگاه خاتم الانبیاء، هنرمندان، ورزشکاران، نخبگان و خانواده محترم شهدا، جانبازان و ایثارگران، وزرا و استانداران و دیگر مقامات لشکری و کشوری، مدیران مسئول رسانه ها را گرای می داریم.
رئیس مجلس در ادامه با بیان اینکه امروز سالروز قیام مردم ایران برای استقرار نظام مشروطه در بیش از 110 سال قبل است، گفت: در این مدت ملت ایران با همه دشمنی های قدرت های بزرگ، نتوانست نظام مشروطه را به معنای واقعی پیاده کند اما ملت ایران از پیا ننشست تا با برپایی انقلاب اسلامی به هدف خود نائل آمد.

لاریجانی ادامه داد: دوازدهمین دوره ریاست جمهوری با حضور چشمگیر بیش از 42 میلیون نفر و 73 درصد واجدین شرکت کننده در انتخابات نشان داد در نظام جمهوری اسلامی، مردمسالاری اصلی بی بدیل در حکمرانی است.

اهم اظهارات رئیس مجلس را در ادامه بخوانید؛

* از ابتدای پیروی انقلاب مردم در 36 انتخابات شرکت کردند. اولین انتخاب مربوط به انتخاب نظام جمهور اسلامی بود. پس از ان انتخابات مجلس خبرگان اول و بعد انتخابات مربوط به تایید قانون برگزار شد. پس از ده سال نیز ملت در انتخابات بازنگری قانون اساسی پای صندوق آمدند. 12 انتخابات ریاست جمهوری، 10 انتخابات نمایندگان ملت در مجلس شورای اسلامی و 5 انتخابات مجلس خبرگان و 5 انتخابات شورای اسلامی نشانگر عمق نظام مردمسالاری دینی در کشورماست.

*از جانب دیگر شرکت بیش از 73 درصدی مردم در انتخابات اخیر تعلق خاطر جدی ملت به نظام اسلامی و دخالت در سرنوشت خویش را نشان می دهد که از دوراندیشی پیشوای بزرگ ایران حضرت امام رحمه الله علیه حکایت دارد که با این تدبیر از استبداد در کشور جلوگیری و راه را برای چرخش نیروها فراهم کرد.

*در فضای آشفته منطقه خوشبختانه ایران از امنیت خوبی برخوردار است و تلاش های ارزشمند ملت در برابر مبارزه با تروریست، آینده خوبی را نوید می دهد.

*از طرفی راهنمایی های رهبری در زمینه اقتصادی و هماهنگی سه قوه کشور زمینه های مساعدی برای سرمایه گذاری داخلی و خارجی فراهم کرده است، مجلس از هرگونه اهتمام دولت در این جهت و همچنین رفع موانع تولید و توسعه سرمایه گذاری های داخلی و خارجی و توسعه صادرات حمایت خواهد کرد.

*مجلس امیدوار است دولت آینده با نگاه واقع بینانه به حل مشکلات بپردازد.مجلس در چارچوب وظایف قانونی خود در این امور دولت را مساعدت می نماید و همچنین نظارت خواهد کرد که اقدامات دولت در چارچوب قوانین سامان یابد. با آرزوی توفیق بیشتر برای رئیس جمهور و هیئت وزیران آتی.

2929

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 694200

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =