سخنی با وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی

جناب آقای صالحی امیری، وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی

با سلام

حدود دو ماه پیش كه طی نامه سرگشاده‌ای از شما خواستم به وضعیت فیلم‌های توقیفی سینمای ایران توجه نمایید، انتظار واكنشی سریع را نداشتم اما خوشبختانه جنابعالی متوجه حساسیت موضوع شده و به ریاست سازمان سینمایی دستور دادید ظرف مدت دو ماه تكلیف این فیلم‌ها را روشن نماید.

در این دو ماه خبرهای ضد و نقیضی از مجاری غیر رسمی درباره كمیته‌ای كه به همین منظور تشكیل شده به گوش رسیده اما با پایان این مهلت دو ماهه سازمان سینمایی نتیجه كار را به شكل روشن اعلام نمی‌كند.

لازم نیست توضیح دهم كه نمایش چند فیلم كم مسئله نه مدنظر ما بوده و نه مطابقتی با نص دستور شما یعنی روشن شدن تكلیف تمام آثار در محاق مانده دارد و به نوعی مخدوش كردن اصل مطالبه است.

خوب نیست این شبهه در فضای جامعه سینمایی پیش بیاید كه دستور شما مصلحت اندیشانه و به دلیل نزدیكی به زمان انتخابات بوده یا از آن بدتر قرار است ماجرا مسكوت بماند تا كابینه در فضایی بی‌حاشیه از مجلس رای اعتماد بگیرد. كه این‌ها یعنی باز قربانی كردن هنر، سینما و منافع سینماگران شریف ایرانی در پیشگاه مصالح سیاسی.

اگر امروز دولت دكتر روحانی بر سر كار است نمی‌توان در این موفقیت نقش مهم سینماگران ایرانی را انكار كرد.

پس ضروری است برای پایان دادن به هر نوع شائبه‌ای به مصداق ضرب‌المثل مرد و قولش، به تعهد خود عمل نموده و مصرانه از سازمان سینمایی بخواهید در همین مدت كوتاهی كه از عمر مسئولیت شما باقی مانده، بدون تعلل گزارش كار و نتیجه عملكردش درباره دستور صریح شما را در اختیار رسانه‌ها و افكار عمومی قرار دهد.

شك نكنید چه در كابینه آینده به عنوان وزیر ارشاد ابقای‌تان كنند یا مصدر خدمت در پست دیگری شوید، رفع توقیف از كلیه فیلم‌های در محاق مانده نام نیك شما و همكاران‌تان را در تاریخ سینمای ایران ماندگار خواهد كرد.

با نهایت احترام .

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 694212

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 12 =