نشست خبری مشترک روسای قوا/ روحانی: امیدوارم وحدت و برادری بیشتری داشته باشیم

در پایان مراسم تحلیف ریاست جمهوری، روسای قوا دوشادوش یکدیگر در یک نشست خبری مشترک حضور یافتند. نشستی که به دلیل ضعف صداوسیما بخشی از صدای آن از رسانه ملی پخش نشد.

به گزارش خبرآنلاین، حجت الاسلام حسن روحانی در این کنفرانس خبری از مردم برای خلق حماسه بزرگ 29 اردیبهشت و مقام معظم رهبری برای حمایت در چهار سال گذشته ومراسم تنفیذ تشکر کرد و گفت: ایشان با این تنفیذ راه را برای فعالیت دولت دوازدهم هموار کردند. خوشحالم به عرض ملت برسانم که در چهارسال گذشته به بخش بزرگی از وعده هایی که داده بودیم رسیدیم و موفقیت های خوبی به دست آوردیم. از جمله خارج کردن کشور از تحریم و قطعنامه های شورای امنیت. اگرچه هنوز تحریم هایی وجود دارد و باید با آن مقابله کنیم اما تحریم های شورای امنیت را رفع کرده ایم.
وی با اشاره به ثبات اقتصادی و بیمه همگانی و کاهش مخارج درمانی بیماران ادامه داد: در این چهار سال به خودکفایی هایی در زمینه کشاورزی و حوزه نفت و گاز و حمل و نقل رسیده‎ایم و امیدواریم در دولت دوازدهم نیز به وعده هایی که به مردم دادیم، عمل کنیم. بویژه در حوزه تولید و اشتغال.
رییس جمهور ابراز امیدواری کرد که در پایان چهار سال دولت دومش شاهد از میان رفتن فقر مطلق و اجرای سند حقوق شهروندی باشیم. همچنین در سراسر کشور شاهد عدالت باشیم و مردم با نشاط تر و امیدوار تر نسبت به آینده باشند.
او با اشاره به ناامنی ها در منطقه از تلاش دولت برای ایجاد ثبات بیشتر یاد کرد و گفت: شاهد ضربه های کاری از سوی تروریست ها بودیم و امیدواریم در آینده همکاری بیشتری با همسایگان داشته باشیم و به پایان جنگ در منطقه برسیم.
او همچنین برای وحدت و برادری بیشتر در کشور ابراز امیدواری کرد.

مجلس خود را موظف به حمایت از دولت می‎داند

علی لاریجانی نیز در این نشست خبری گفت: حضور نمایندگان کشورها در مراسم تحلیف معنادار بود، از کشورهای آمریکای لاتین، اروپا، منطقه، آسیا و همه قدرت های مهم دنیا در این اجلاس بودند و نمایندگانی در سطوح بالا داشتند. این احترام به ملت ایران بود که با رأی بالا انتخابات ریاست جمهوری را رقم زدند.

وی افزود: دنیا نشان داد به انتخاب مردم ایران احترام می گذارد. نکته مهم دیگر احترام به مردمسالاری دینی است که ملل مختلف با عقاید مختلف نمایندگان خودشان را برای حضور در این اجلاس اعزام کردند که پشتوانه خوبی برای دولت آینده خواهد بود و کشورها همکاری خودشان را با دولت آتی جمهوری اسلامی ایران نشان دادند.
رئیس مجلس چهارسال آینده را فرصت خوبی برای آبادانی کشور خواند و یادآور شد: فرصت خوبی برای کشور فراهم شد که از ظرفیت های ملت برای آبادانی استفاده شود. عزم دولت و رئیس جمهوری جدی است. مجلس وظیفه خود می داند برای توسعه و آبادانی کشور، رونق تولید و رفع بیکاری همه همکاری را با دولت داشته باشد.

قوه قضاییه هم به سهم خود به دولت کمک می‎کند

آیت‎الله صادق آملی لاریجانی رییس قوه قضاییه نیز در این نشست خبری با بیان اینکه فضای سیاسی کشور وارد مرحله جدیدی شده است، افزود: امیدواریم طریقی که برای رئیس جمهور امروز گشوده شد، فضایی جدید برای تلاش و حل مشکلات کشور و خصوصا مسائل معیشت مردم و برطرف کردن مشکل بیکاری و تلاش برای مشکلات کشور گشوده شود.

وی افزود: امیدواریم هر دو قوه کمال همکاری را با دولت داشته باشند و انشاءالله رئیس جمهور زودتر دولت جدید را معرفی کنند تا برای چالش ها راه حل بیابند.

به گفته رییس قوه قضاییه مهم ترین مسئله کشور، بیکاری و معیشت مردم است. او ادامه داد: امیدواریم با تلاش مضاعف همه مردم، استعدادهایی که در کشور وجود دارد، به کار گرفته شوند و با اتکا به این سرمایه ها مشکلات حل شود.مسائل فرهنگی در کنار مباحث اقتصادی مهم است. همانطور که رئیس جمهور در سوگند اشاره کردند، مسئله اخلاق جزء این سوگند بود و امیدواریم دولت جدید بیش از پیش به مسائل فرهنگی و ترویج اخلاق توجه کنند. قوه قضائیه هم به سهم خود کمک خواهد کرد. همینطور در مسئله امنیت اقتصادی همکاری خواهیم داشت و مطمئنیم اگر همت ها مضاعف شود حق تعالی به این نیت خیر پاسخ خواهد داد و همه با تلاش در راه او می‎توانیم این مشکلات را از سر راه برداریم و فضای بهتری برای ملت شریف رقم بزنیم. 

2727

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 694235

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =