به گزارش حبرگزاری خبرآنلاین از اتاق تهران،کارشناسان ژاپنی روز جمعه اعلام کردند که این تاسیسات تا سال 2021 عملیاتی خواهد شد، اما مشخص نیست کجا ساخته شود.
مزدا قصد دارد خودروهای کراس اور جدید (crossover) برای بازار امریکا تولید کند، درحالیکه تویوتا مدل کورولا (Corolla) را تولید خواهد کرد.
این حرکت بهاحتمالزیاد بهعنوان پیروزی برای ترامپ محسوب خواهد شد، چراکه ترامپ ابتدای سال برای طرح تویوتا در ساختن کارخانهای جدید در گواناجاواتو در مکزیک انتقاد کرده بود. او گفته بود اگر این کارخانه در ایالاتمتحده ساخته نشود، او برای اتومبیلهای ساختهشده تویوتا در مکزیک مالیات مرزی سنگین وضع خواهد کرد.
تویوتا قصد داشت کارخانه کورولا -پرفروش ترین خودروی جهان- را در مکزیک بنا کند. حالا این شرکت ژاپنی میگوید قصد دارد کامیونهای تاکوما را بهجای کورولا در مکزیک تولید کند.
ترامپ از این ماجرا استقبال کرد و در توییتر خود نوشت: «این سرمایهگذاری باشکوه در تولید امریکاست.»
تویوتا و مزدا یک کارخانه جدید 1.6 میلیارد دلاری در امریکا میسازند که 4 هزار شغل جدید امریکایی ایجاد خواهد کرد؛ یعنی سرمایهگذاری باشکوه در تولید امریکا.
تمام کورولاهای فروختهشده در امریکا در اونتاریو، کانادا یا می سی سی پی تولیدشدهاند. تویوتا همچنین قصد دارد همین برنامه را در ایندیانا، کنتاکی و تگزاس پیاده کند. مزدا از زمانی که عضویت مشترکش با فورد اوایل این دهه از هم پاشید، خودرویی در امریکا تولید نکرده است.
چشمانداز این کارخانه جدید در امریکا میتواند رقابت بین ایالتها برای تأسیس این کارخانه را افزایش دهد. ایالتها و دولتهای محلی احتمالاً با یارانه یا مشوقهای مالیاتی میخواهند این کارخانه در ایالت آنها تأسیس شود، کارخانهای که میتواند 300 هزار خودرو در سال تولید کند.
تویوتا اعلام کرده است که قصد دارد 10 میلیارد دلار در 5 سال آینده در امریکا سرمایهگذاری کند.
تویوتا و تا حدودی هم مزدا، روز جمعه اعلام کردند این مشارکت تجاری جدید، آخرین نمونه تقویت صنعت خودرو است. تویوتا حدود 450 میلیون دلار برای 5 درصد سهام مزدا پرداخت خواهد کرد، درحالیکه مزدا هم سهمی به ارزش مشابه از تویوتا را خریده است.
به گفته کارشناسان، آنها علاوه بر تأسیس یک کارخانه در امریکا در زمینه ایمنی و تکنولوژی وسایل نقلیه الکتریکی همکاری خواهد کرد.
تویوتا عنوان برترین خودروساز جهان را بعد از چهارسال متوالی سلطه در جهان، در سال 2016 به فولکسواگن واگذار کرد.
جنرال موتورز آخرین بار این عنوان را سال 2011 به دست آورده بود.
پادشاهان سنتی این صنعت حالا با چالش روبهرو شدهاند. از زمانی که اتحادی بین رقبای آنها یعنی رنو و نیسان ایجاد شد.
آکیو تویوتا، مدیرعامل تویوتا جمعه اعلام کرد که اتحاد صنعت موردنیاز است چراکه خودروسازان با افزایش رقابت بین شرکتهای فناوری ازجمله اپل، آمازون و گوگل توسعه اتومبیلهای خودران رو به رو هستند.
او در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت: بازیگران جدید کسبوکار را به چالش کشیدهاند.
39224
نظر شما