فرشاد پیوس مهاجم ملی‌پوش سابق پرسپولیس می‌گوید طارمی زودتر از حد تصور گلزنی را شروع می‌کند و باید به او فقط فرصت داد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ پرسپولیس دو بازی لیگ را با پیروزی شروع کرد تا از همان ابتدا برای حریفان و دیگر تیم های حاضر، خط و نشان بکشد. فرشاد پيوس مهاجم  و آقای گل سال های دور پرسپولیس درباره دیدار سرخپوشان با تراکتورسازی گفت:« پرسپوليس شروع خوبي داشته ولي من فكر مي‌كنم بازي مقابل تراكتور فقط سه امتياز شيرين داشت. البته روز خوب بيرانوند هم بود. در دقايق پاياني چند گل صددرصد را گرفت تا پرسپوليس دست پر به تهران برگردد. اينكه يك تيم شروع خوبي داشته باشد، به لحاظ جمع‌آوري امتيازات خيلي خوب است چون كار در روزهاي آخر به مشكل نمي‌خورد.»

او درباره این دیدار ادامه داد:«به لحاظ فني دو تيم حرفي براي گفتن نداشتند. البته دو تيم از بهترين‌هاي ليگ هستند خصوصا پرسپوليس اما شرايط بازي باعث مي‌شود كه بازي بيشتر احساسي باشد تا فني. از سوي ديگر بدن پرسپوليسي‌ها هنوز سنگين است كه اين ناشي از تمرينات سخت بدنسازي است و آن را طبيعي مي‌دانم بنابراين بايد براي بهتر شدن فرصت داد.»

پیوس که سال ها در پرسپولیس بازی کرده و آقای گل لیگ هم شده درباره حضور گادوین منشا در نوک خط حمله سرخپوشان گفت:« منشا خيلي خوب بود. خوب دويد و خوب گل زد. به‌خوبي از عمق نفوذ مي‌كردند و در درگيري‌ها حرف اول را مي‌زد. دفاع حريف را به‌خوبي تحت فشار مي‌گذاشت. شروع خوبي داشت و فكر مي‌كنم با گذشت چند هفته بهتر هم مي‌شود.»

مهدی طارمی که ساز جدایی از جمع سرخپوشان را کوک کرده بود، دوباره به این تیم بازگشت اما در سه بازی اخیر خود، پایش به گلزنی باز نشده و انتقاد پیشکسوتان و هواداران را به همراه داشته است. پیوس درباره عدم گلزنی طارمی در چند بازی گذشته می گوید:«متاسفانه مهدي در فصل بدنسازي حضور نداشت و براي همين از تيم عقب است. فكر مي‌كنم برانكو بايد براي او صبح و عصر تمرين بگذارد تا به بقيه برسد. مهدي خيلي تحت فشار است. دو سال پشت‌سر هم آقاي گل شده است. توقعات بالا رفته است و در كانون توجه همه قرار دارد و به قولي وظيفه او سنگين‌تر از قبل شده و همين كار را سخت مي‌كند. البته زمان من هم همين‌طور بود. همه توقع داشتند كه فرشاد پيوس هر بازي، 4 تا گل بزند اما نمي‌شود. در ثاني دو هفته گل نمي‌زدم رسانه‌ها فشار مي‌آوردند و انتقاد مي‌كردند.»
مهاجم اسبق پرسپولیس درباره انتقادهایی که از طارمی می شود و واکنش او گفت:« از من هم انتقاد می شد ولی من انتقادپذير بودم و انتقاد سازنده را قبول مي‌كردم. من دو هفته اگر گل نمي‌زدم، فشار تمرينات و تمركزم را بيشتر مي‌كردم تا جبران كنم. وظيفه من گل زدن بود پس بايد گل مي‌زدم. مهدي هم وظيفه‌اش گل‌زدن است پس انتقاد سازنده را قبول كند و با تمرين بيشتر، مشكل را حل كند. او الان استرس زيادي دارد و فشارهاي بالايي را تحمل مي‌كند. با يك گل همه‌چيز كم مي‌شود.»

او درباره اینکه آیا طارمی می تواند در کسب عنوان آقای گلی لیگ برتر هت تریک کند گفت:«چرا كه نه، شما الان را نگاه نكنيد. فرشاد پيوس هم به شما قول مي‌دهد كه مهدي باز هم آ‌قاي گل مي‌شود. او از هفته سوم گلزني را شروع خواهد كرد و در ادامه مثل فصل قبل بهترين گلزن ايران خواهد شد. من هيچ‌وقت بدِ مهدي را نخواستم و هميشه هم كه با او صحبت كردم، انتقادم سازنده بوده است. اميدوارم كه با يك گل هر چه زودتر از زير اين فشارها بيرون بيايد.»

پیوس همچنین درباره زوج طارمی و منشا گفت:« اين بازي اول بود. بايد فرصت داد تا اين دو نفر كنار هم بيشتر بازي كنند. من فكر مي‌كنم مي‌توانند بهترين زوج را بسازند. البته پرسپوليس روي نيمكت عليپور آماده را هم دارد. برانكو در خط حمله دستش باز است و مطمئن باشيد خط حمله پرسپوليس بهتر از فصل قبل خواهد بود.»


256 41

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 694458

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 2 =