گلایه رانندگان تاکسی در تهران از شرکت‌های خصوصی تاکسی‌رانی، باعث ایجاد پویش صنفی مشکلات تاکسی‌ران‌ها شده است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، بارها از مشکلاتی که شهروندان در ارتباط با رانندگان تاکسی دارند، گزارشهای متعددی در سرویس مشکلات مردم منتشر شده، ولی حالا خیاط به کوزه افتاده و رانندگان تاکسی به دنبال کسی می گردند مشکلات آنها را حل کند. آنها کمپینی در محیط مجازی تشکیل داده اند تا مشکلات خود را طرح کنند. رضا امیری یکی از مدیران این کمپین است که تلاش دارد مشکلات تاکسیرانهای پایتخت را به اطلاع مردم و مسئولان برساند.
گپ کوتاه ما با این راننده تاکسی را درباره مشکلات تاکسیرانهای پایتخت می خوانید:

چرا برای رساندن حرف خود به گوش مسئولان، کمپین بیان مشکلات تشکیل دادید؟
چون کوهی از مشکلات احاطه مان کرده. ما کمپینی تشکیل دادیم و نزدیک به 5-6 هزار امضا به صورت الکترونیک جمع کرده ایم و قصد کرده ایم تعداد این امضاها را به 80 هزار امضا برسانیم تا مسئولان برای حل مشکلات ما فکری کنند.

اصلی ترین مشکل شما چیست؟
یکی از مشکلات اصلی ما، شرکتهای خصوصی تاکسیرانی است. آنها فقط پول می گیرند وهیچ خدمات واقعی انجام نمی دهند. اگر تعویض کارنامه را مانند گواهینامه را به دفاتر پلیس +10 بسپارند، واقعا این شرکتها هیچ ارتباطی با تاکسیرانها نخواهند داشت. آنها برای خودشان انحصارهایی مانند خرید و فروش تاکسی درست کرده اند. اصلا کسی که راننده تاکسی است، نمی تواند هر سال ماشین خود را بفروشد. به ندرت تاکسی خرید و فروش می شود ولی این شرکتها منبع درآمدی از خرید و فروش تاکسی درست کرده اند و از خریدار و فروشنده پول می گیرند.

اصلی ترین اعتراضی که به شرکتهای خصوصی تاکسیرانی دارید چیست؟
سازمان تاکسیرانی، امور ما را به این شرکتها سپرده. این شرکتها بر خلاف آیین نامه، در همه امور تاکسیرانها دخالت می کنند. از جمله تعویض خط اجباری مشکل دیگر ما با آنهاست. در آیین نامه مربوط به ما، تعویض خط با درخواست راننده تاکسی یا تصمیم کمیته انضباطی است. ولی این شرکتها با وجود ناآگاهی رانندگان به زور رانندگان را در خطوط جابجا می کنند. بعد هم برای جابجایی یک خط 120 هزار تومان از راننده تاکسی می گیرند. در هر روز شرکت خصوصی که من در آن عضو هستم و 12 هزار راننده دارد، 60 نفر را به اجبارجابجا می کنند. می گویند شما نمی توانند در این خط کار کنید باید بروید در خط تلفنی کار کنید.

مگر تاکسی که در یک خط کار می کند، دارای حق نیست و این خط برای تاکسی مربوطه، ارزش مالی ایجاد نمی کند؟
دقیقا همینطور است. شرکتهای خصوصی اصلا به این حق و حقوق توجه نمی کنند. سازمان تاکسیرانی هیچ بازخواستی از اینها نمی کند. 

46231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 695293

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 2 =