محمدرضا علی‌حسینی‌عباسی، نماینده مجلس پنجم و ششم معتقد است حضور محمدجواد آذری‌جهرمی به عنوان وزیر ارتباطات باعث شکوفایی هرچه بیشتر وزارتخانه می‌شود.

به گزارش خبرآنلاین، نماینده مجلس پنجم و ششم از حوزه انتخابیه نهاوند که سابقه مدیرکلی مخابرات استان ایلام و معاون شرکت مخابرات ایران را در کارنامه دارد معتقد است حضور محمدجواد آذری جهرمی به عنوان وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات نه تنها وزارت را با مشکل روبرو نمی‌کند بلکه می‌تواند باعث شکوفایی هرچه بیشتر وزارتخانه شود. وی ضمن دفاع از کارنامه آذری جهرمی می‌گوید وقت آن رسیده که پست‌های کلیدی کشور را در اختیار نسل بعد از انقلاب قرار دهیم. در همین رابطه گفت‌وگویی داشتیم با محمدرضا علی حسینی عباسی که مشروح آن را در ذیل می‌خوانید.

به نظر شما آقای آذری جهرمی برای تصدی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات از تجربه و کارنامه قابل قبولی برخوردار است؟

دولت یک مجموعه است و وظیفه آن اداره اداری کشور است. دولت را باید در مجموع ارزیابی کرد همانطور که مجلس را باید به عنوان یک مجموعه قانون گذاری در کل ارزیابی کرد. امروز در مجلس ۳۴ نفر از نمایندگان دارای سنی زیر ۴۰ سال هستند و این یعنی ۱۲ درصد بهارستانی‌ها به معنای واقعی جوان هستند. امروز وقتی مجلس می‌خواهد قانونی را تصویب کند هم آن نماینده ۷۰ ساله اظهار نظر می‌کند و هم آن نماینده ۳۰ ساله. در دولت هم همه وزرا نقش دارند. برخی به دلیل سن پایین وزیر پیشنهادی نگرانی‌هایی را دارند که به نظر من نگرانی بجایی نیست زیرا ایشان تحصیلات و تجربه کافی در حوزه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات را دارد. حضور ۱۰ ساله در سمت‌های مختلف و مرتبط با ارتباطات و فناوری اطلاعات و کارنامه درخشان ایشان حکایت از آن دارد که آقای رییس جمهور گزینه خوبی را به مجلس معرفی کرده است. حضور آقای جهرمی می‌تواند سمبل حضور جوانان در پست‌های کلیدی کشور باشد و من تصور می‌کنم در صورت کسب رای اعتماد ایشان از مجلس نه تنها وزارتخانه با مشکل روبرو نمی‌شود بلکه شاهد شکوفایی ساختارهای مختلف وزارتخانه خواهیم بود.

در صورتی که آقای آذری جهرمی از مجلس رای اعتماد بگیرد اولین وزیری خواهد بود که پس از انقلاب به دنیا آمده است. این حضور احتمالی در کابینه می‌تواند بابی برای قرار گرفتن جوانان در پست‌های کلیدی کشور باشد؟

بنده خودم سال‌ها در قسمت‌های مختلف مدیریتی کشور حضور داشتم و دو دوره هم نماینده مجلس بودم. دوران حضور امثال ما آن هم در راس امور گذشته و ما باید مقام مشورتی برای جوانان داشته باشیم. البته افرادی هم هستند که در عین حال که سن و سالی از آن‌ها گذشته هنوز در راس کار حضور دارند و حقیقتا مفید فایده هم هستند و بنده منکر عملکرد آن‌ها نمی‌باشم. ما باید به جوانان میدان دهیم و همین میدان دادن‌ها باعث کادرسازی می‌شود. حضور جوانان در پست‌های کلیدی نه تنها یک حسن است که یک وظیفه‌ای است که بر دوش سیاستمداران کشور گذاشته شده است. امیدوارم حضور آقای جهرمی باعث حضور هرچه بیشتر جوانان در پست‌های کلیدی کشور شود.

جو مجلس را در رای اعتماد به وزیر پیشنهادی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات چطور می‌بینید؟

به نظر من اگر از وزیر پیشنهادی دفاع خوبی شود و خود ایشان هم برنامه‌های قوی‌ای را ارائه دهد با توجه به کارنامه‌ای که داشته می‌تواند نظر مثبت نمایندگان را به خود جلب کند. به هر حال مجلس محلی برای گفت و شنود است و در این فضای عقلانی برنامه‌ها و عملکرد‌ها حرف اول را می‌زند.

در صورت اعتماد نمایندگان به آقای آذری جهرمی، پرداختن به کدام موضوعات را در وزارتخانه مهم و ضروری‌تر می‌دانید؟

سر و سامان دادن به فضای مجازی و ارتباطات اینترنتی از بالا‌ترین اولویت‌ برخوردار است. البته کارنامه آقای جهرمی در این رابطه کاملا روشن و قابل دفاع است. وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات یک وزارتخانه پردرآمد است که انتظار می‌رود به این درآمد‌ها نظمی داده شود و از اسراف این مبالغ هنگفت جلوگیری شود. ارائه قابل قبول فروش امکانات به مردم و استفاده بهینه از این درآمد‌ها از دیگر موضوعات مهم و اساسی وزارتخانه است.

5656

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 695628

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 13 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدیع IR ۱۱:۵۲ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۸
    1 0
    طرف با این سن هشت سال پست مدیریتی داشته.....حتما هم به خاطر شایستگی بوده نه خاندان و رابطه....اگر این از روی شایستگی است پس فرزندان عارف، رامین، صفدر حسینی و امثالهم هم باید همینطور باشند...مشکل اونها این بوده که در ویترین بودند و یا خواستند خودنمایی کنند..وگرنه اینقدر ژن خوب هستند که با هوشمندی دارند حال میکنند و خودشون در معرض دید قرار نمیدهند... خلاصه این حرفهای بدرد مخاطب های اخبار شبکه یک است نه افرادی که از ساختارهای حکومت و نحوه پست دهی آگاه هستند.....