مدیر کل تامین اجتماعی استان مرکزی از وقوع ١٢٠٠ مورد حادثه ناشی از کار در استان مرکزی و ارایه تعهدات کوتاه و بلند مدت سازمان تامین اجتماعی به آنان در سال گذشته خبر داد .

محمد رضا بیدهندی در گفت و گو با خبرآنلاین مرکزی با اعلام این خبر گفت: شهرستان ساوه با ٤٥ درصد از حوادث ناشی از کار و دارا بودن دو شعبه تامین اجتماعی ،بالاترین حوادث ناشی از کار را به خود اختصاص داده است و شعبه یک اراک نیز با ۲۹.۳ درصد در رده های بعدی بالاترین نرخ حوادث ناشی از کار بیمه شدگان در استان مرکزی قرار دارند .
وی از کاهش ١٠ درصدی حوادث ناشی از کار در سال ٩٥ نسبت به سال ٩٤ در استان مرکزی خبر داد و گفت : ۹۸.۵۸ درصد از حوادث ناشی از کار در بین مردان و ۱.۴۲ درصد در بین زنان به وقوع پیوسته است که از این مجموع ۷۹.۹۲ درصد از حادثه دیدگان در سال ٩٥ مربوط به متاهلین و حدود بیست و یک درصد نیز مختص به بیمه شدگان مجرد بوده و بیشترین عضو حادثه دیده نیز به ترتیب دست با سی درصد و پا با ٢٥ درصد و انگشتان دست حدود ٢٥ درصد را به خود اختصاص داده اند .
مدیر کل تامین اجتماعی استان مرکزی بیشترین علت حادثه ناشی از کار به ترتیب مربوط به بی احتیاطی و عدم رعایت مقررات ایمنی عنوان کرد.
بیدهندی با اشاره به آمار قابل تامل و تعمق دیگری گفت : در سال ٩٥ معادل مدت ١٢٦ سال سابقه بابت استراحت های پزشکی ، بدون پرداخت حق بیمه از سوی کارفرما و کارگر برای بیمه شدگان در استان مرکزی منظور شده است و از طرفی رقم بالای پرداخت ایام استعلاجی و ... از سوی سازمان تامین اجتماعی به بیمه شدگان نیز باید در این محاسبات لحاظ گردد.
وی در پایان با اشاره به ماده ٦٥ قانون تامین اجتماعی گفت : در صورت وقوع حادثه ناشی از کار ، کارفرما مکلف است اقدام اولیه را برای جلوگیری از تشدید وضع حادثه دیده به عمل آورد و مراتب را ظرف مدت ٣ روز اداری کتبا به سازمان تامین اجتماعی اطلاع دهد و چنانچه کارفرما بابت اقدامات اولیه مذکور متحمل هزینه شده باشد سازمان هزینه های مربوطه را نیز خواهد پرداخت و از این طریق از کارفرمایان درخواست می گردد که حتما در مهلت قانونی تعیین شده گزارش حادثه بیمه شده کارگاه خود را به جهت عدم تضییع حقوق قانونی وی به سازمان اطلاع دهند .

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 696338

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =