تسنیم نوشت: رئیس جمهور ونزوئلا خواستار برگزاری نشست فوق العاده و فوری رهبران کشورهای آمریکای لاتین و کشورهای کارائیب شده است.

به گزارش اسپوتنیک، نیکولاس مادورو رئیس جمهور ونزوئلا روز جمعه از رهبران آمریکای لاتین و کارائیب خواسته است تا برای حل و فصل بحران سیاسی در این کشور نشست فوق العاده و اضطراری برگزار کنند.

رئیس جمهور ونزوئلا از 14 کشور عضو اتحاد بولیواری موسوم به "آلبا" –یک سازمان منطقه ای مستقر در کاراکاس- خواسته است تا برای برگزاری این نشست کمک کند.

مادورو در سخنانی تاکید کرد: من رسما پیشنهاد داده ام تا سانچز کرن رئیس جمهور السالوادور یک نشست فوری را با حضور سران 33 کشور آمریکای لاتین و کارائیب برگزار کند تا مساله ونزوئلا مورد توجه قرار گیرد.

ائتلاف کشورهای بولیواری از مذاکره با ونزوئلا حمایت کرده و تحریم های اعمال شده توسط آمریکا علیه کاراکاس را محکوم نموده است.

سه شنبه گذشته پرو به همراه 11 کشور دیگر آمریکایی از جمله آرژانتین، برزیل، کانادا شیلی و مکزیک اقدام ونزوئلا در تشکیل مجلس موسسان جدید را محکوم کردند. هدف اصلی مادورو از تشکیل مجلس موسسان، اصلاح قانون اساسی است و مخالفان بر این باورند که رئیس جمهور ونزوئلا قصد دارد پایه و اساس حکومت خود را مستحکم کرده و منتقدان را بیش از پیش سرکوب نماید.

آمریکا قصد دارد اقدامات بیشتر علیه ونزوئلا از سوی کشورهای آمریکای لاتین را هماهنگ کند. مایک پنس معاون رئیس جمهور آمریکا قصد دارد از روز یکشنبه سفر خود را به منطقه آغاز کند.

52310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 696377

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 10 =