نشست رئیس منابع طبیعی شهرستان پلدختر با انجمن احیاگران طبیعت

نشست آموزش جنگلبانان افتخاری، با موضوع چگونگی اجرای طرح های آبخیزداری و حفاظت و حمایت از منابع طبیعی ، با حضور دوستداران و فعالان محیط زیست در اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان پلدختر برگزار گردید.

به گزارش خبرآنلاین لرستان،در این جلسه ،رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری پلدختر، ضمن تاکید بر حضور فعال و مستمر انجمن های مردم نهاد، بویژه، فعالان منابع طبیعی، در پیشبرد اهداف سازمانی و حفاظت ازعرصه های طبیعی، گفت: باتوجه به وسعت جغرافیایی شهرستان و کمبود نیروی انسانی، همکاری و کمک جوامع محلی و تشکل های مردم نهاد در راستای حفاظت از منابع طبیعی این شهرستان ضروری است.

وی با بیان اینکه، باید بدانیم دنیا در این حوزه به چه سمتی می رود و ما نیز به دنبال آن باید حرکت کنیم، گفت: مسایل زیست محیطی و منابع طبیعی ایستا نیستند و دینامیک و در حال تحرک هستند و باید در کنار ملل جهان، منابع طبیعی و محیط زیست خود را با شرایط کشور، همچون شرایط اقلیمی، توپوگرافی، جمعیت و توسعه مدیریت کنیم.

مهندس شهرام میر رضایی، کاشت نهالستان گرمسیری در شهرستان پلدختر را اقدامی مناسب دانست و گفت:جایگزینی درختان بومی یکی از راهکارهای مناسب احیاء و حفاظت از عرصه های منابع طبیعی می باشد.
وی با یاد آوری شماره تماس رایگان 1504 امداد جنگل و مرتع گفت : به طور قطع هوشیاری و اطلاع رسانی مردم می تواند، نقش موثری در کاهش خسارات ناشی از حریق در عرصه های منابع طبیعی داشته باشد.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 696697

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 7 =