به گزارش مهر:

رئیس انستیتو پاستور ایران با اشاره به تائید بین‌المللی صلاحیت نظارت ایران بر تولید واکسن از سوی سازمان جهانی بهداشت گفت: حداقل یک تا دو سال زمان می برد که واکسن های ساخت داخل کشور وارد بازار سایر کشورها شود.

دکتر سیدمحمدحسین مدرسی در مورد اهمیت تائیدیه سازمان جهانی بهداشتی بر تولید واکسن در ایران گفت: با توجه به اینکه بیشتر واکسنهای مورد نیاز در داخل کشور تولید می شود، این تائیدیه باعث می شود وزارت بهداشت نظارت شدیدتری بر روند تولید واکسن اعمال کند.

ایران نخستین کشور در منطقه مدیترانه شرقی است که براساس قابلیتها و توانمندیهای علمی و فنی از این امتیاز برخوردار بوده و تایید صلاحیت کشورمان برای تولید واکسن، راه را برای صدور واکسن ایرانی به کشورهای دیگر باز می‌کند.

مدرسی با اعلام اینکه پتانسیل بازار بیوتکنولوژی در دنیا امسال هزار میلیارد دلار است، افزود: تائید بین المللی صلاحیت نظارت ایران بر تولید واکسن از سوی سازمان جهانی بهداشت به اندازه هزار میلیارد دلار اعتبار ارزش دارد.

رئیس انستیتو پاستور ایران با تاکید بر ارتقای دانش فنی ساخت واکسن در کشور گفت: در حال حاضر انستیتو پاستور سالانه چهار تا پنج میلیون دز واکسن هپاتیت تولید می‌کند که با در اختیار داشتن این تائیدیه قادریم خط تولید را تا دو برابر افزایش داده و به مرحله صادرات برسیم.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 69716

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =