ایرنا نوشت: شبکه تلویزیونی سی ان ان در ارتباط با خشونت های شنبه گذشته در ایالت ویرجینیا آمریکا و قصور رئیس جمهوری آمریکا در محکوم کردن گروههای نژاد پرست سفید پوست، گزارش داد: نئو نازی های سفیدپوست اظهارات ترامپ را جشن گرفتند.

سی ان ان در ادامه افزود: گروههای راست افراطی نژاد پرست سفید پوست روز گذشته (یکشنبه) درپی اظهارات دونالد ترامپ که گفته بود 'همه طرف ها' مقصر هستند، بیانیه ای برروی وب سایت خود قرار دادند که در آن به تمجید از رئیس جمهوری آمریکا پرداختند.

بنابراین گزارش، این گروه بر روی وب سایت خود این بیانیه را قرار داد: 'اظهارات ترامپ خوب بود، او به ما نتاخت (حمله نکرد)، فقط گفت که مردم (آمریکا) باید گرد هم آیند، چیز بخصوصی علیه ما نگفت.'

این بیانیه در ادامه افزود: همچنین وی (ترامپ) از دادن پاسخ به این پرسش که آیا حامی ناسیونالیست سفیدپوست است، خودداری کرد. هیچ محکومیتی در کار نبود، وقتی از وی خواسته شد که این موضوع را محکوم کند، او (ترامپ) اتاق (محل) را ترک کرد.

درهمین حال 'بن فرگوسن' (Ben Ferguson) تحلیلگر سیاسی، در مصاحبه ای با سی ان ان درباره حادثه 'شارلوتزویل' ایالت ویرجینیا که یک کشته و 20 مجروح برجای گذاشت و تبلیغاتی که گروه های راست افراطی نژاد پرست سفید پوست در داخل آمریکا با محکومیت ناقصی که از سوی دونالد ترامپ علیه این گروه ها درحال انجام دادن هستند، هشدار داد.

فرگوسن به سی ان ان گفت: این گروه ها فقط از ایالت ویرجینیا نبودند بلکه از سراسر آمریکا آمده بودند، و این را به دیگران یاد دادند که خود را نشان دهید و آنچه که ترامپ دوست دارد بعنوان شعار سر دهید. رسانه ها را به خود جلب می کنید و آنگاه شما را در تلویزیون نشان می دهند؛ این افراد آنگاه می گویند حالا من و گروه نژاد پرست سفید پوستم برروی صفحه تلویزیون هستیم.

وی افزود: این امر باعث جذب افراد بیشتر به این گروه ها می شود.
این تحلیلگر مسائل سیاسی افزود: این گروه ها بزرگتر از آن چیزی هستند که نشان می دهند و باید جلوی تبلیغاتی که از این طریق انجام می دهند، گرفته شود.

در پی تظاهرات و خشونت های شنبه گذشته نژاد پرستان سفید پوست آمریکایی در «شارلوتزویل» ایالت ویرجینیا آمریکا، شبکه تلویزیونی سی ان ان به انتقاد شدید از دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا پرداخت و گزارش داد: ترامپ در محکوم کردن «نژاد پرستان راست افراطی سفید پوست» قصور کرد و پیام های خطرناکی فرستاد.

سی ان ان در ادامه انتقادهای تند خود از شخص رئیس جمهوری آمریکا دراین زمینه افزوده بود: ترامپ که به «بی پرده گویی» مشهور است، اما روز شنبه فرد دیگری بود. وی در خطاب قرار دادن نژاد پرستان راست افراطی سفید پوست که در مرکز اعتراض های خشونت بار شارلوتزویل ویرجنیا قرار داشتند، قصور کرد.

سی ان ان تصریح کرد: ترامپ که حملات بی رحمانه ای علیه هیلاری کلینتون، جان مک کین، قضات فدرال آمریکا ، رهبران هم حزبی جمهوری خواه خود و روزنامه نگاران داشته است؛ در محکومیت این حادثه به سادگی «تمام طرف ها» را مقصر خواند. تحلیلگران می گویند پیام ترامپ درخصوص این حادثه، سیگنال های اشتباهی می فرستد و پیامی خطرناک در آن نهفته است.

درگیری ها به دنبال تظاهرات نژادپرستان راست افراطی سفید پوست در شهر شارلوتزویل ایالت ویرجینیای آمریکا گسترش یافت طوری که فرماندار این ایالت ناگزیر به اعلام وضعیت فوق العاده شد.

این اعلان مدت کوتاهی پس از آن صورت گرفت که تظاهرات در کالج ویرجینیا در شهر شارلوتزویل به خشونت کشیده شد.

درگیری ها زمانی آغاز شد که نژادپرستان برای تظاهرات در مخالفت با برچیدن یک مجسمه از پارکی در این شهر آماده می شدند. این مجسمه مربوط به «رابرت ای. لی» از فرماندهان ارتش ویرجینیا در جنگ داخلی آمریکا در قرن نوزدهم است که حامی برده داری بوده و تندیسش در پارک موسوم به «رهایی» (Emancipation) قرار داشت.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 697179

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 10 =