یک روز مانده به بررسی 17 وزیر پیشنهادی و بهارستان برای این مظور به حالت آماده باش درآمده است.

به گزارش خبرآنلاین، از فردا خانه ملت برای بررسی 17 وزیر معرفی شده از سوی حسن روحانی وارد عمل می‌شود، در این راستا فراکسیون های سیاسی مجلس دهم برای رسیدن به یک نظر واحد از چند روز پیش با برگزاری جلسات متعدد  تلاش کردند شناخت بیشتری نسبت به این وزرا پیدا کنند.

نظر 90 درصدی فراکسیون امید

در این رابطه تسنیم نوشت:

علی اکبری عضو شورای مرکزی فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی با اشاره به روند بررسی برنامه‌های وزرای پیشنهادی برای دولت دوازدهم در این فراکسیون، اظهار داشت: فراکسیون امید از روز شنبه به طور منظم میزبان وزرای 'پیشنهادی دولت دوازدهم بود.

وی با بیان اینکه در این جلسات وزرای پیشنهادی به دفاع از برنامه‌های کاری خود می‌پردازند، افزود: نمایندگان نیز در این جلسات سوالات و ابهامات خود را درباره برنامه‌های وزرای پیشنهادی مطرح می‌کنند.

عضو شورای مرکزی فراکسیون امید مجلس در پاسخ به این پرسش که نظر اکثریت اعضای فراکسیون درباره وزرای پیشنهادی چیست؟ تصریح کرد: نظر اکثریت اعضای فراکسیون نسبت به 90 درصد وزرای پیشنهادی مثبت است.

اکبری در پاسخ به این پرسش که جمع‌بندی نهایی اعضای فراکسیون درباره رای اعتماد وزرای پیشنهادی چه زمانی انجام‌می‌شود؟ گفت: احتمالا ًجمع‌بندی نهایی اعضای فراکسیون امید درباره رای اعتماد به وزرا امشب انجام شود.

دفاع از کابینه دوم روحانی

همچنین انتخاب نوشت،

کاظم جلالی رئیس فراکسیون مستقلین ولایی گفت: با توجه به اقتضای جامعه، انتخاب های دکتر روحانی برای کابینه دوازدهم خوب و قابل دفاع است. امیدواریم در 4 سال پیش رو بتوانیم از این فرصت ایجاد شده برای کشور به خوبی استفاده کنیم.

جلالی در پاسخ به این پرسش که آیا کابینه پیشنهادی را کابینه 24 میلیونی می دانید که بتواند مطابق خواست این آرا قدم بردارد؟ تصریح کرد: همیشه پس از انتخابات هر کسی طبق علاقه و سلیقه خودش آرا را تعبیر می کند و همه کشور اعم از 24 میلیون حامی دکتر روحانی و سایر افراد جامعه، تمایل دارند که مسئولان برای پیشرفت کشور حرکت کنند و خصوصا در حوزه هایی که مشکلات اصلی کشور از جمله اقتصاد و اشتغال در آن متمرکز هستند به دنبال این هستند که دولت این مشکلات را رفع کند و فضای کسب و کار داخلی را رونق دهد.

رئیس مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اگر دولت آقای روحانی به سمت اقتصاد مقاومتی و حل مشکلات اقتصادی و اجماع ملی حرکت کند به نفع کشور است و در آینده هم کسانی که به او رای داده اند وهم کسانی که به او رای نداده اند، برای او دعا خواهند کرد. چرا که مردم از اختلافات و دعواهای سیاسی خسته شده اند.

احتمال سه شیفته شدن  مجلس

همچنین ایسنا نوشت؛

در این میان احتمال سه شیفت شدن مجلس برای بررسی کابینه نیز مطرح شد و بهروز نعمتی عضو هیات رئیسه مجلس، با اشاره به برگزاری جلسات علنی مجلس برای بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت گفت که  این جلسات با اخذ نظر از نمایندگان به صورت سه شیفت برگزار خواهد شد.

براین اساس، مجلس از فردا صبح وارد بررسی صلاحیت 17 وزیر پیشنهادی دولت دوازدهم خواهد شد.

29216

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 697244

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 2 =