نامه‌نیوز نوشت: لیست کابینه جدید بالاخره به مجلس رسید. می‌گفتند شاید اسامی حتی در آخرین لحظات تغییر کند اما هیج خبری نشد؛ روحانی بر سر حرف خود ماند.

حالا هر چه هست بهارستان یک روز شلوغ را پشت سر گذاشته و یک روز پر اهمیت دیگر را آغاز کرده است. وزرای پیشنهادی به خط شده اند و نگاهشان را به جایگاه سخنوران صحن علنی دوخته اند . به اینکه علیه شان چه می گویند و مدافعان چگونه به حمایت اقدام خواهند کرد.

در این میان اما در کنار متن این جلسات علنی حاشیه هایی وجود دارد که گاها حتی از متن هم مهمترند. حاشیه هایی که بعضا دلیل رخدادهای قابل توجه این جلسات هستند. می توان برخی از آنها را برشمرد.

1-مورد عجیب عارف: وقتی به پارلمان رفت خیلی ها فکر می کردند او جای مهمی در مجلس خواهد داشت . می گفتند حرف ها و رفتارهای مهم خواهد داشت و تبدیل به ستاره بهارستان می شود . او اما آرام تر از این حرف ها بود . بهارستان صدای او را تا کنون بسیار کم شنیده و اصلا تریبون های مجلس عادت نکرده اند به اینکه صدای او را پخش کنند .

از نکات قابل توجه جلسه روز قبل اما ظهور یکباره محمد رضا عارف بود . او آمد و به دفاع از کابینه پرداخت . این حضور برای خیلی ها تازگی داشت شاید برای خود او هم ! باید منتظر ماند و دید آیا او که در جایگاه ریاست فراکسیون امید قرار گرفته حاضر است یا می تواند این بار فراکسیون را در مورد نوع مواجهه با کابینه هماهنگ کند یا این که نه ما شاهد حضور و سخنرانی اعضای فراکسیون امید در مقام منتقدان لیست آن هم در صحن علنی خواهیم بود ؛منتظر می مانیم و می بینیم .

2-صندلی خالی آقای دکتر: فعلا و تا اینجای کار یک نکته نمایان شده است ؛ اصولگرایان مخالف دولت درون پارلمان نتوانسته اند مرکز گرایی خود را حفظ کنند. نوعی شلختگی دیده می شود و مدلی از نابسمانی خودنمایی کرده است . برخی مخالفند و برخی به هر دلیلی موافق لیست شده اند . آن ها لابد با این وضعیت نمی توانند خاطره مجلس نهم را زنده کنند . همان پارلمانی که به افرادی از لیست کابینه روحانی نداد . رای عدم اعتمادی که از ارقام و تعدادش می شد کاملا حس کرد ناشی از یک کار فراکسیونی بود . همین جاست که می توان گفت :«آقای دکتر حداد عادل جای خالی شما کاملا در این پارلمان حس می شود !»

3-‌سکوت نامحدود: اما نکته دیگر سکوت سنگین ژنرال های اصولگرا که معمولا پیش قدم اند برای اظهار نظر در خصوص وقایع روز، کمی عجیب و غیر منتظره شده است . آنها اصلا حرف نمی زنند ؛ گویی در تابستان به خوابی زمستانی فرو رفته اند. هر چه هست آنها به تماشا نشسته و ترجیح داده اند با چراغ های خاموش حرکت کنند . آنها که این ژنرال ها را می شناسند می دانند پشت این سکوت طوفانی است . پس آنها که لبخندی از رضایت دارند و فکر می کنند دل این ژنرال ها با حسن روحانی صاف شده چندان به تداومی این دلخوشی فکر نکنند. همین روزهاست که این اصولگرایان منتقد و معترض دوباره دنبال خبرنگارها باشند.

29219

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 697811

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 9 =