میزان نوشت: رئیس پلیس تهران گفت: برای کاهش ترافیک در ۶ ماهه دوم سال در پایتخت برنامه ریزی کرده ایم.

سردار حسین رحیمی گفت: برنامه جدید پلیس استفاده از خبرنگاران به عنوان بازوی پلیس برای تامین و افزایش امنیت است. رسانه جز جدا نشدنی نیروی انتظامی است و ما آن‌ها را امین خود می‌دانیم.

وی ادامه داد: نقش خاصی برای رسانه‌ها قائل هستم. نیروی انتظامی با موضوعات مختلفی در روز مواجه است و باید تلاش کنیم که امنیت خاطر در تهران افزایش یابد.

رحیمی بیان کرد: ما پلیس و مامور مسئول را قبول داریم. از طرفی دیگر باید جامعه مسئول و پاسخگو درست شده و مردم برای تامین امنیت پای کار بیایند.

رئیس پلیس تهران عملیاتی کردن مردم مداری و جامعه محوری را مهمترین برنامه پلیس دانست و گفت: چند روزی است که از زهدان به تهران آمدم و حال بار دیگر ارادتم را به مردم اهل سنت و شیعه استان سیستان بلوچستان اعلام می‌کنم. تمام برنامه هایم برای ارامش مردم خواهد بود.

وی افزود: وقتی می‌گوییم مردم نظرمان ۹۹ درصد مردمی است که به قانون احترام می‌گذارد. با یک درصد جمعیت قانکن شکن با شدت براساس قانون برخورد می‌کنیم.

رحیمی ادامه داد: پلیس های تهران باید به مردم خدمت کنند. پلیس راهور باید با رانندگان قانون شکن برخورد کند اما تمرکزش باید بر بهبود تردد باشد. ما می توانیم اجازه ندهیم تهران قفل شده و کاری کنیم که ترافیک کاهش یابد.

به گفته رحیمی از همین روزها برای کاهش ترافیک در ۶ ماهه دوم سال برنامه ریزی می کنیم. همچنین مردم باید اصلاح رفتار و لباس ماموران را ببینند.

رئیس پلیس تهرات تاکید کرد: در پلیس آگاهی می خواهیم میزان که زمان وقوع تا کشف کاهش یابد.

وی گفت: پلیس وابسته به هیچ جریان، حزب، گروه و دسته سیاسی نیست و ما سرباز ولی امر هستیم و با تمام توان گوش به فرمان رهبری هستیم.

رحیمی تاکید کرد: ما به قومیت و رنگ و نژاد و گروه سیاسی اعتقادی نداریم و به همه مردم و اقشار خدمات ارائه می کنیم.

رئیس پلیس تهران با بیان اینکه وقوع جرم هیچ ربطی به پلیس ندارد، افزود: وقوع جرم به مولفه های مختلفی ربط دارد اما ماموران پلیس وظیفه دارند در کمترین زمان جرم را کشف و متهمان را دستگیر کنند.

وی در مورد تداوم حضور گشت ارشاد در تهران گفت: پلیس باید با ناهنجاری برخورد کند و نمی شود در هر مکانی هر رفتاری را بروز داد. باید در کشور شئونات اسلامی رعایت شود. فرقی میان مردان و زنان در رعایت شئونات نیست. برخورد های ما سلبی نیست و به دنبال برخورد ایجابی هستیم و می خواهیم به جای برخورد سخت، برخورد آموزشی کنم.

رحیمی افزود: اعتقادی به برخورد سخت در حوزه حجاب ندارم اما با هنجارشکنان که واقعا شان جامعه را رعایت نمی کنند برخورد می کنیم.

رئیس پلیس تهران با بیان اینکه به ماموران می گویم که شئونات و حرمت مردم باید رعایت شود، بیان کرد: ماموران باید بدانند که اجرای قانون منافاتی با رعایت قانون ندارد.

وی در مورد جمع آوری معتادان و متکدیان از سطح شهر تهران، گفت: پلیس در یک هفته می تواند تمام معتادان متجاهر و متکدیان را از سطح شهر جمع آوری کند اما آنها را تحویل چه کسی دهیم. باید زیر ساخت نگهداری آنها وجود داشته باشد. ما دستگیر می کنیم اما چه کسی آنها را تحویل می گیرد.

۴۲۲۳۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 697881

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =