سمیه شریف‌لو در «مدینةالنبی(ص)» با محوریت تطابق خصایص شهدای جنگ تحمیلی با احادیث پیامبر اسلام به بیان خاطرات شهدای دفاع مقدس می پردازد.

مجلد دوم از مجموعه 5 جلدی «حیات احمد» با محوریت تطابق خصایص شهدای جنگ تحمیلی با احادیث پیامبر اسلام، حضرت محمد(‌ص) و عنوان «مدینةالنبی(ص)» نوشته سمیه شریف‌لو تدوین شده و در آینده‌ای نزدیک‌ توسط بنیاد حفظ آثار و ارزش های دفاع مقدس منتشر می شود.

سمیه شریف‌لو در این باره به ایبنا می گوید: این اثر، تلفیقی از خاطرات مرتبط با شهدای شاخص سپاه و ارتش در دفاع‌مقدس و احادیث پیامبر اعظم(ص) است که از جمله آنها می‌توان به شهیدان «محمدابراهیم همت»، «حسن آبشناسان» و «مسعود منفرد نیاکی» اشاره کرد.

وی تاکید کرد: هدف من از تدوین کتاب «مدینةالنبی(ص)» این بوده که نشان دهم، دلیل معرفی شهدا به عنوان نزدیک‌ترین الگوی زمانی به جوانان، پیروی آنان از پیامبر اعظم(ص) است. در نگارش و تدوین کتاب «مدینةالنبی(ص)» از خاطرات منتشر شده در مجموعه «یادگاران»‌ و تعدادی از کتاب‌های خاطرات مربوط به شهدای ارتش، استفاده شده ‌است.

تطابق خاطرات مرتبط با شهدای جنگ با «آیات قرآن کریم»، احادیث روایت شده از «امام‌علی(ع)»، «امام‌حسن و امام حسین(علیهم السلام)» و «حضرت فاطمه زهرا(س)»، محوریت مجلدات بعدی این مجموعه را شکل می دهد. جلد اول نیز با محوریت آیات قرآن کریم در مراحل پایانی نگارش قرار دارد و مجلدت بعدی نیز به تدریج آماده می شود.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 69911

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 10 =