۰ نفر
۲۹ خرداد ۱۳۸۹ - ۱۷:۴۱

«نیروی انتظامی نباید در برخورد با بدحجابان غفلت کند». این پاسخ صریح معاون اول قوه قضائیه به اظهارات اخیر رئیس جمهور بود که از برخوردهای صورت گرفته از سوی نیروی انتظامی انتقاد کرده بود.

 

به گزارش خبرآنلاین، حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی، از حمایت قوه قضاییه از نیروی انتظامی در برخورد با مفاسد اجتماعی و بدحجابی سخن گفت و افزود: تمامی دادستان‌ها و دادسراهای سراسر کشور وظیفه پشتیبانی از این نیرو را بر اساس قانون بر عهده دارند. او پا را فراتر از انتقادات احمدی‌نژاد گذاشت و گفت که منعی ندارد برابر قانون دادستان‌ها دستور دریافت جریمه از زنان بدحجاب را صادر کنند.

او که از موسسان «ستاد صیانت از فرهنگ حجاب و عفاف قوه قضاییه» است در برشماری روزهای هفته قوه قضاییه، گفت که نام یکی از این روزها، «مبارزه با مفاسد اجتماعی» است که بدحجابی یکی از مصادیق آن است.  

انتقادات این عضو مجلس خبرگان به سخنان رئیس دولت در حالی مطرح شد که دبیر شورای نگهبان و امام جمعه مشهد نیز طی رز گذشته سخنان احمدی‎نژاد درمورد حجاب را حساب نشده و بدون توجه لازم به مسائل شرعی خوانده بودند. با این حال استاندار تهران پیشاپیش اعلام کرده بود که اظهارات احمدی‌نژاد را ملاک اجرای طرح حجاب و عفاف دانسته و گفت که دولت می‌خواهد در این مورد در قالب «فرهنگ‌سازی» اقدام کند.

البته رئیسی کنایه ظریف دیگری هم به دولت زد و بی‎آنکه به مواضع اخیر دولت در عدم اجرای قوانین مصوب مجلس اشاره کند، گفت: ‌ نباید به هیچ عنوان در هیچ جایگاهی و به هر بهانه‌ای قانون در کشور نقض شود چون پیشرفت و صلاح کشور حرکت در مدار قانون است.

او همچنین از تشکیل کارگروه پیشگیری از وقوع جرم در کنار نه کارگروه دیگر به عنوان جدیدترین اقدامات قوه قضاییه، خبر داده بود که مهمترین مهمترین مشکلات قضائی و حقوقی و چالش‎های موجود در جامعه را احصاء کرده و به جلسه سران سه قوه ارائه خواهد داد.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 69934

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 12 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۷:۵۶ - ۱۳۸۹/۰۳/۲۹
    0 0
    خوب است