ایرنا نوشت: حسین جابری انصاری در بازدید از مرکز تجمع علمای مسلمان در بیروت تاکید کرد که علما در جهان اسلام نقش و جایگاه محوری در مبارزه با تروریسم صهیونیستی و تکفیری دارند.

معاون وزیر امور خارجه در ادامه سفرش به لبنان روز سه شنبه به مرکز تجمع علمای مسلمان در بیروت رفت و جلسه مشترکی را با مسئولان و علمای فعال در این تجمع برگزار کرد.

تجمع علمای مسلمان یک نهاد مذهبی در لبنان است که بیش از 260 عالم سنی و شیعه در آن فعال هستند.

جابری انصاری در نشست مشترک با ده ها عالم سرشناس این تجمع، از جایگاه این نهاد در بسط وحدت بین شیعه و سنی و مقاومت در برابر رژیم صهیونیستی و مبارزه با اندیشه های تکفیری تمجید کرد.

وی افزود: در شرایطی هستیم که جریان های وهابی و تکفیری تمام تلاش خود را می کنند که خود را به عنوان اسلام حقیقی معرفی کنند. این در حالی است که آنها در اقلیت هستند و هیچ ارتباطی با اسلام ندارند.

معاون وزیر خارجه ایران از تروریسم صهیونیستی و تکفیری به عنوان دو خطر اصلی در جهان اسلام یاد کرد که همه باید در برابر آن بایستند.

جابری انصاری همچنین اشغال فلسطین و ضرورت دفاع از این ملت را مهمترین مساله امت اسلامی دانست و از نقش تجمع علمای مسلمان در زنده نگاه داشتن یاد فلسطین و مبارزه با آن قدردانی کرد.

وی تاکید کرد: امت اسلامی بیش از زمان های دیگر نیاز به وحدت دارد و تجمع علمای مسلمان در لبنان یکی از مناره های وحدت بین مذاهب اسلامی است.

در این نشست همچنین احمد الزین رییس هیات امنای تجمع علمای مسلمان ضمن خوش آمدگویی به جابری انصاری، از تلاش های ایران در حمایت از جبهه مقاومت در برابر رژیم صهیونیستی و تروریست های تکفیری قدردانی کرد.

وی همچنین تاکید کرد که جمهوری اسلامی ایران همواره به دنبال وحدت پیروان مختلف مذاهب اسلامی بوده است.

جابری انصاری معاون وزیر امور خارجه که روز دوشنبه وارد بیروت شد افزون بر دیدار با مقام های ارشد سیاسی با شخصیت های مذهبی این کشور نیز دیدار کرده است و خواهد کرد.

جابری انصاری صبح امروز با شیخ نعیم حسن رهبر طایفه دروزی لبنان دیدار کرد.

وی همچنین با شیخ حسام الدین قراقیره رئیس جمعیت خیریه اسلامی و از علمای اهل سنت لبنان دیدار کرد.

جابری انصاری همچنین قرار است به طور جداگانه به دیدار عبداللطیف دریان مفتی اهل سنت و عبدالامیر قبلان رئیس مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان برود.

به گفته معاون وزیر خارجه، ایران از تنوع سیاسی و مذهبی در لبنان حمایت می کند.

52311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 699997

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 8 =