مدیر عامل شرکت توزیع برق استان لرستان اعلام کرد: با شروع فصل گرما و دغدغه ما برای رفع ضعیف ولتاژ وتلفات شبکه ها مصمم شدیم تا در نقاطی که مصرف انرژی بیش از حد مورد انتظار بالاست و احتمال خاموشی و افت ولتاژ وجود دارد، از دستگاههای جبران ساز استفاده نموده و خازن گزاری نماییم.

به گزارش خبرآنلاین لرستان، فریدون خودنیا افزود: خازن گزاری بر روی شبکه های فشار ضعیف باعث کاهش تلفات خطوط و پستها تا نیرو گاهها می گردد و از طرفی اندازه خطوط نیز کاهش می یابد که این امر خوداز لحاظ اقتصادی نیز بسیار مقرون به صرفه می باشد.

وی گفت: سیستم خازن گذاری علاوه بر کنترل ولتاژ و متعادل نمودن بار خطوط و همچنین کنترل توان راکتیو در شبکه ها مورد استفاده قرار می گیرد.

خودنیا گفت: یکی از دلایل روی آوردن به خازن گزاری، افزایش مصرف انرژی در فصل تابستان است که با توجه به افزایش بی سابقه و استفاده از سیستم های سرمایشی، کاهش پیک و تلفات نصب جبران سازها الزاما می بایست انجام گردد و باعث جلوگیری از خسارات احتمالی به شبکه ها و تاسیسات برق گردد.

وی در ادامه بیان داشت نصب خازن باعث آزادسازی ظرفیت و هارمونیک های جریان قبل و بعد از خازن گزاری در امتدا خطوط فشار ضعیف و پست های 20 کیلو ولت و همچنین جبران سازی توان راکتیو می گردد که بخشی اعظمی از تلفات و افت ولتاژ ها را مرتفع می نماید در ادامه آقای مهندس اسفندیار دهقان معاونت بهره برداری شرکت اقدامات انجام شده در جهت نصب خازن روی شبکه های فشارضعیف را که قبل از افزایش دمای هوا صورت گرفته بود بشرح ذیل تشریح نمود:

وی میزان خازن ثابت روی خطوط را 3.5 مگاوار عنوان و ابراز داشت خازن ثابت نوعی از خازن است که ثابت روی تیر نصب می شود و بصورت اتوماتیک وارد مدار نمی شود و همواره در مدار است.

معاونت بهره برداری نیز در ادامه گفت: میزان میزان خازن پله ای سوئیچ شونده که نصب گردیده 1.5مگاوار می باشد و شرایط ویژه آن این ست که پس از نصب بصورت اتوماتیک عمل نموده و وارد مدار می شود.

دهقان اضافه کرد: بانک خازن نصب شده روی پست های زمینی 5 مگاوار است که در اوج مصرف اتوماتیک وارد مدار می شود و علاوه بر کاهش هزینه های تامین برق در بهبود کیفیت و افزایش میزان رضایت مندی مشترکین تاسر بسزایی دارد.

 

۴۶
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 700580

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 13 =