به گزارش ایسنا:

با نزدیک شدن فصل تابستان، طی دوروز گذشته استان مازندران شاهد مرگ 9 هموطنی بود که با توجه به عدم آشنائی به فنون شنا، دریا و رودخانه را برای فرار از گرمای تابستانی برگزیدند.

عدم آشنائی به فنون شنا سالانه موجب غرق شدن چندین نفر از شهروندان و گردشگران استان مازندران در نوار ساحلی و حاشیه رودخانه ها شد که خارج از محدوده طرح‌های سالمسازی وبه دور از حضور ناجیان غریق تن به دریا می سپارند .

استان مازندران طی دوروز گذشته نیز شاهد مرگ هفت تن به نام های محمود برقیان 64 ساله اهل تهران، مسعود عباسی اهل مازندران، حبیب الله یوسفی اهل افغانستان، مرتضی خداویسی، محسن بهرامی، محمد رضا پناهی اهل شهرکرد و بردیا میر اکبری اهل گرگان بوده است.

درادامه این گزارش آمده است: دو نفر از شهروندان بابلی به نام‌های علی رحیم پور و محمد حسینی نیز به علت عدم آشنائی به فنون شنا در داخل رودخانه غرق شدند.

معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی استان مازندران در راستای این گزارش از شهروندان وهموطنانی که به استان مازندران سفر می کنند خواست : با توجه به شروع طرح های تابستانی وحضور ناجیان غریق در داخل طرح ها از شنا در نقاط ممنوعه شنا خودداری کنند.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 70068

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 13 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • افشين IR ۰۹:۳۹ - ۱۳۸۹/۰۳/۳۰
    0 0
    واقعا درد آوره .من و همسرم 2 سال پيش از يك قدمي مرگ برگشتيم.با تشكر از آقاي مصطفوي ساكن اصفهان
  • علیرضا IR ۱۲:۱۰ - ۱۳۸۹/۱۰/۱۶
    0 0
    سلام دوستان من ارزوم اینه که یه روز یه شناگر حرفه ای بشم.و کارت نجات غریق دریا رو بگیرم یعنی کارت 1 رو و بتونم کسایی که در حال غرق شدن در دریا رو میبینم نجات بدم..برام دعا کنید.....