مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی گفت: ۳۳۳ روستای آذربایجان‌غربی در دولت یازدهم از آب آشامیدنی سالم و بهداشتی برخوردار شدند.

به گزارش خبرآنلاین آذربایجان غربی، کاظم محمدی اقدم درگفتگو با خبرنگاران رسانه های گروهی گفت: با آبرسانی به ۳۳۳ روستا هم‌اکنون ۴۴ هزار و ۸۶ خانوار با ۱۶۹ هزار و ۶۴ نفر جمعیت ازآب آشامیدنی سالم وبهداشتی برخوردار شده اند.

وی با اعلام اینکه برای آبرسانی به این تعداد روستا بیش ازیک هزار میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است، افزود: در دولت تدبیر و امید، اعتبارات مصوب ۲.۶ برابر و اعتبارات تخصیص یافته نسبت به سال ۹۱ نیز ۳.۳ درصد رشد داشته است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی همچنین در این سال هاعملیات اجرایی در ۴۵۵ روستای استان با جمعیت حدود۲۲۷ هزار نفر اقدامات لازم صورت گرفته است به طوری که از بابت عملیات اجرایی آبرسانی به این روستاها ۱۴۰ میلیارد تومان هزینه شده است که ۲۵۹ روستا با جمعیت ۱۲۰ هزار نفر در سطح ۲ پایدار ماندند، ۱۶۵ روستا از سطح ۲ به یک ارتقا پیدا کرده است، ۳۱ روستای غیرقابل برخوردار با جمعیت پنج هزار و ۵۰۰ نفر از آب آشامیدنی سالم بهره مند شدند.

محمدی اقدم با بیان اینکه شاخص بهره مندی در استان ۱۴.۱۳ درصد ارتقا یافته است، یادآور شد: شاخص بهره مندی استان آذربایجان غربی ۷۲.۴ درصد و کشوری ۷۱.۳ درصد است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی بابیان اینکه در کل استان ۱۱۴ روستای غیربرخوردار وجود دارد ودر ۳۳ روستا آبرسانی باتانکر انجام می گیرد اظهار داشت: اعتبار اختصاص یافته برای اجرای پروژه ها در ۳۳۸ روستای استان با جمعیت ۱۵۲ هزار نفر در سال جاری ۱۵۱ میلیارد تومان است که ۸۱ میلیارد تومان از محل اعتبارات استانی و ۷۰ میلیارد تومان از محل اعتبارات صندوق توسعه تخصیص می یابد ضمن اینکه  ۱۹ میلیارد تومان از محل اعتبارات استانی تاکنون مصوب شده است.

محمدی اقدم انجام مطالعات در شهرستان های استان از جمله بوکان ۱۵۳ روستای بوکان، ۱۱۸ روستای شهرستان مهاباد، ۱۰۵ روستاهای شوط، چایپاره و پلدشت را از دیگر اقدامات در حال انجام شرکت آب و فاضلاب روستایی استان عنوان کرد و گفت: برای اجرای این پروژه ها ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار پیش بینی شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به پروژه های آماده افتتاح در هفته دولت امسال اظهار داشت: در هفته دولت امسال ۴۷ روستا بالغ بر هفت هزار و ۸۹۱ خانوار با جمعیت ۲۵ هزار و ۹۲۵ نفر از آب اشامیدنی سالم وبهداشتی برخوردار خواهند شد ضمن اینکه  با بهره برداری از این پروژه ها، شاخص بهره مندی استان از ۷۲.۴ درصد به ۷۳.۶ درصد خواهد رسید

محمدی اقدم در خصوص آخرین وضعیت روستاهای حاشیه دریاچه ارومیه نیز گفت: اقدامات خوبی در راستای لب شوری آب شرب روستاهای حاشیه دریاچه ارومیه انجام گرفته است.

وی تصریح کرد: با اتصال به مجتمع ها و تامین منشا دیگر تا آخر سال ۹۵ مشکل لب شوری حدود ۱۹۹ روستای ارومیه رفع شده و اقدامات اجرایی برای حل مابقی روستاها که ۳۵ روستاست در حال اجراست.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب اضافه کرد: آب این روستاها از لحاظ بهداشتی و شرب هیچگونه مشکلی ندارند.

وی کل هدررفت آب در استان را ۲۸.۲۱ درصد اعلام کرد که این میزان در کشور ۳۰.۷۲ درصد است.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 701067

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 3 =