شما نظر بدهید/ با حذف برچسب قیمت از روی کالاها موافق هستید؟

حذف برچسب قیمت کالاها که به تازگی به واحدهای مختلف ابلاغ شده، چه تاثیری روی قیمت کالاها می‌گذارد؟

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، محمدرضا نعمت‌زاده، در آخرین روزهای وزارت، مصوبه‌ای مبنی بر حذف قیمت‌گذاری کالا از سوی برخی تولیدکنندگان به واحدهای مختلف ابلاغ کرد که بر مبنای آن تولیدکننده روی کالای خود قیمت نگذارد و این کار را به توزیع‌کننده نهایی واگذار کند.

اگرچه محمدشریعتمداری وزیر صنعت،معدن و تجارت هنوز تصمیمی برای باقیمانده یا لغو این مصوبه نداده اما موجی از اعتراص را بین فعالان اقتصادی و مردم ایجاد کرده است.به گفته آنان ادامه این رویه موجب هرج و مرج در قیمت نهایی کالا در بازار خواهد شد.

شما به عنوان مصرف کننده، آیا با حذف برچسب قیمت کالا که عملا کنترل و نظارت را بر قیمت ها از بین می برد،موافق هستید؟

شما کاربران محترم خبرآنلاین می‌توانید دیدگاه خود را در این زمینه در بخش نظرات مطرح کنید.

 

35225

 

 

کد خبر 701077

برچسب‌ها

خدمات گردشگری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 101
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۵:۵۶ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۱
    590 5
    قطعا خير همينطوري ما ميريم خريد ميكنيم سوپر ماركت محل رُندش ميكنه يا قيمتش رو به دلخواه بيشتر ميكنه واي به اينكه قيمت نداشته باشه روي جنس... از كجا بدونيم چقدر قيمت جنسه و چقدر داره سرمون كلاه ميره؟ چون اينجا بصورت اتوماتيك كلا داره كلاه ميره سرمون
    • بی نام RO ۰۶:۲۹ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۱
      332 4
      کم هرکی هرکی بود و اون موقع که روش قیمت داشت یارو دویست روش می کشید حالا دیگه قیمت هم نداره نمی دونم برخی از تصمیم گیران ما چه فکری با خودشون می کنن همه دنیا قیمت مشخص رو اجناسشون دارن الان یه تن ماهی رو مغازه می ده 6600 در حالی که ارزان فروشی ها می دن 5000 تومان یعنی روی یه تن ماهی چنصد درصد سود؟تازه همون ارزان فروشی هم داره با سود می ده 5000 تومان.روی یه نوشابه بقالی ها حداقل 500 تا 600 سود می گیرنبعد یه سری صبح تا شب نگران کنسرت هستند آقا اسلام اینجاست که داره بهش ظلم می شه نه با برگزاری کنسرت روی یه کالای 1000 تومانی بیش از 200 درصد سود می خورند
    • بی نام A1 ۰۶:۳۶ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۱
      276 5
      آیا یک فروشنده میتواند قیمت صدها جنس مختلف مغازه خویش را به خاطر بسپارد .
    • بی نام RO ۰۶:۳۷ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۱
      278 2
      می خواهید بساطی که در بازار اجاره خونه برای ملت درست کردید رو به مایحتاج روزانه و ضروری مردم هم گسترش بدهید؟؟ در بازار اجاره هم همین کار را کردید و با بی قانونی هرج و مرج درست کردید و هر صابخونه از خدا بی خبری به خودش اجازه می ده روی یه انباری بیست متری خودش بخواد ده میلیون پیش 600 هزار اجاره بگیره و اون رو به عنوان خونه به ملت اجاره بده ملت چه گناهی کردند که باید تاوان ندانم کاری ها و نداشتن سواد و تخصص شما را پس بدهند؟
    • بی نام A1 ۰۷:۱۳ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۱
      217 5
      به نظر این دوستمون موافقم. هر کسی دنبال حذف برچسب قیمت هست قطعا میخواد همدست تولید کننده بشه در اجحاف به مردم
    • بی نام IR ۰۷:۲۷ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۱
      190 1
      خیر به صلاح مردم نیست بعدش... اینجا ایرانه...با خارج مقایسه اش نکنید ما چه مون قابل رقابت با خارجیا هست که این باشه.... ما پرایدمون تا 100 سال دیگه کل جمعیت ایران رو قتل عام می کنه... همین برامون بسه
    • بی نام RO ۰۷:۳۰ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۱
      یه چیز می گم خدایی منتشر کن مایکروسافت هشت سال زحمت می کشه یه ویندوز ارائه می ده قیمتش از اول مثلا 120 دلاره تا آخر.بماند که همین ویندوز رو هم ایرانی ها کرکی و غیر قانونی استفاده می کنند بعد تو ایران یارو از دهاتش بلند می شه میاد تهران یه مغازه اجاره می کنه روی هر جنس مثلا دو تومانی هزار تومان سود می گیره یعنی ایران تنها کشوری است که در اون یک سری دلال فرصت طلب حتی با نداشتن یک کلاس سواد و صرفا با استعداد در مال مردم خوری بالا شهر نشین می شوند اکثر بالاشهر نشین های ما همین افراد هستند که از همین راه ها ثروتمند شدند.
    • بی نام A1 ۰۸:۳۳ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۱
      104 9
      راه حل برخورد کردن مردم است رفتید جایی قیمت نداشت از فروشنده بخواهید فاکتور خرید ارائه کند نکرد داد و فریاد کنید و دعوا راه بندازید تا وقتی مثل بی بخارها بنشینیم اینها هرکار دوست دارند می کنند فردا می گن مردم بیان ماهی صد تومان به حساب ما واریز کنن بودجه نداریم وقتی درگیری و هرج و مرج ایجاد شد و مردم زدن شیشه های چندتا مغازه رو آوردن پایین اونوقت متوجه می شوند نباید مردم را بازی داد.
    • بی نام A1 ۰۸:۳۴ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۱
      145 8
      مردم گناهشون اینکه اینا رو آوردن سر کار. و اینا بر خلاف ‌قبلی ها خوب میدونن که ایرانی جماعت رو باید گرسنه نگه داشت تا هار نشن.
    • تهمینه A1 ۰۸:۵۶ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۱
      75 3
      بیچاره فروشنده های فروشگاه های بزرگ و زنجیره ای که دیگه موقع استراحت هم باید قیمت کالا حفظ بکنند.
    • فردوس توسی A1 ۰۹:۲۱ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۱
      5 58
      موافقم بشرطی ک در مغازه اتکیت قانونی قیمت باشه
    • بابک A1 ۰۹:۴۵ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۱
      80 8
      این همه مخالف نشون میده توان اقناع دولت خیلی پایینه. وگرنه مگه میشه ملت ۲۴ میلیون به دولت رای بدن بعد واسه یه حرکت اقتصادی مهم یک نفر هم موافق پیدا نشه. اونم تو سایت خبر آنلاین که تقریبا خوانندگانش طیف حامی دولت هستند.
    • بی نام A1 ۱۰:۰۵ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۱
      62 1
      يقيناً خير. عدم وجود بر چسب قيمت روي كالاها قطعاً هرج و مرج در ارايه قيمتها را در پي خواهد داشت. عدم وجود برچسب فقط باب ميل برخي از فروشنده هاي بي انصاف خواهد بود و نه همه آنها
  • بی نام IR ۰۵:۵۷ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۱
    238 3
    با شناختی که من از غاطبه کسبه کشور خودمون دارم یقینا این اقدام هیچ نتیجه مثبتی که نداره بلکه باعث هرج و مرج و باز شدن شاهراه تحمیل قیمت های خارج از عدالت و عرف به مشتری نهایی از سوی کسبه و نهایتا کوچکتر شدن سفره حداقلی مردمان ایران خواهد شد
    • بی نام RO ۰۶:۳۱ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۱
      136 2
      خیلی تعزیرات حکومتی در کنترل قیمت و برخورد با کم فروشی موفق عمل می کنه قیمت رو میخوان از رو اجناس حذف کنن اینها چرا یه نگاه به همه دنیا نمی کنند؟در همه جای دنیا همه اجناس قیمت دارند.نکنه بازهم اونها خل و چلند و ما خوبیم؟؟ عده ای انگار کمر بستند باعث نارضایتی قشر ضعیف و اعتراض مردم شوند.
    • بی نام IR ۰۸:۵۴ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۱
      59 17
      احمدی نژاد تو 8 سال ریاست جمهوریش یک کار مثبت کرد اون هم برچسب شبنم بود و میشد تا حدی از اصل بودن کالای وارداتی اطمینان پیدا کرد همین آقای نعمت زاده دستور حذفش را داد .
    • شهدخت A1 ۰۹:۳۱ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۱
      11 26
      درود بر احمدی نژاد فرمانده لیچان جنگ جویان کوهستان و همچنین رحیم مشایی شیچین ۹ اژدها و حمید بقایی تایکو دونده فقط نمیدونم اوسانگ نیانگ کجاست.
  • نادر A1 ۰۶:۰۴ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۱
    152 2
    سلام حذف قیمت بر روی کالاها زمینه را برای سودجویان فراهم میکند تابار دیگر در این زمینه گران فروشی را در کشور عزیزمان فراهم گردد چرا مسئولان اجازه می دهند سودجویان چینین تفکر و حذف قیمت را روی کالاها اجرا نمایند به نظر من اجرا کنندگان این امر از تروریست ها وداعش وسران آنها شیطان بزرگ آمریکا هم بدترند که سبب اجرایی شدن فساد و اغتشاش در امر معیشت زندگی مردم شهیدپرور وفساد در خریدوفروش کالا در بازار را به همراه داردو.... مرگ بر کسانی که زمینه فساد را درجامعه اسلامی ایران فراهم می نمایند که کارشان کمتر از تروریستی نیست.
    • بی نام RO ۰۷:۲۵ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۱
      125 2
      بر هرکس که قدرت خرید مردم را پایین می آورد و بازار را دچار هرج و مرج می کند و هر روز برای مردم یک استرس جدید ایجاد می کند لعنتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتت
  • بهزاد IR ۰۶:۰۷ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۱
    116 2
    نه اینکه در حال حاضر کنترل قیمتها خیلی قوی و مناسبه که می خواهند بر چسب ها را هم بردارند همینجوریش ما یک جنس را از چندین مغازه با قیمتهای مختلف خرید میکنیم چه برسه به اینکه بر چسب هم نباشد . یک باره بگویند میخواهند همین دو زار ده شاهی ته جیب ملت را هم خالی کنند
  • بی نام A1 ۰۶:۰۸ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۱
    16 71
    فرقی نمیکنه قیمت داشته باشه یا نه اگه قیمت داشته باشه باید مبدا اولیه و مقصد قیمتش یکی باشه نه اینکه کنسرو قیمتش مثلا 4500 باشه مغازه دار3500 با سودش بفروشه ضمن اینکه قیمت از روی کالا حذف میشه نه اینکه مغازه دار قیمت فروش نداشته باشه اینا جداست از همدیگر .
  • بی نام EU ۰۶:۱۴ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۱
    21 79
    اقتصاد باید رقابتی باشد وقتی رقابتی باشد قیمت اجناس پایین می اید
    • یاس A1 ۰۷:۰۹ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۱
      69 0
      مشکل اینجاست که اقتصادمون رقابتی نیس
    • بی نام IR ۱۰:۰۲ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۱
      19 0
      چه ربطی داره؟ در همان اقتصاد رقابتی هم قیمت رقابتی کالا از تولید کنند گان مختلف برای مصرف کننده باید مشخص شود
  • بی نام IR ۰۶:۱۴ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۱
    100 0
    همین جوری با قیمت جنس و می خری میری صندوق به اندازه کافی شوک میشی دیگه حالا قیمت بیفته دست توزیع کننده که نمیشه جمعش کرد دیگه ، اینا واقعا فکر می کنن و این تصمیمات و می گیرن
    • بی نام DE ۰۸:۰۴ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۱
      61 0
      دقیقا. به نظرم به جای حذف برچسب قیمت کالاها اون مالیات بر ارزش افزوده رو حذف کنن تا چندباره پرداخت نکنیم. میری رستوران و آخر کار ۹ درصد روی کل فاکتور میکشه در حالی که روی برچسب قیمت نوشابه و ماست و زیتون و سالاد و همه مخلفات میبینی نوشته قیمت با مالیات بر ارزش افزوده و رستوران هم باز روی همه این قیمتها ۹ درصد دیگه میکشه. تو بعضی هایپرمارکتها همین طور روی فاکتور نهایی مبلغی به عنوان مالیات بر ارزش افزوده اضافه میشه. کلا همه چی در هم و برهم شده و ملت چاره ای ندارن جز کنار اومدن با وضع موجود
  • سعید IR ۰۶:۱۶ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۱
    77 0
    صد درصد خیر.وقتی که ما داخل شهر هستیم و مثلا قانون حاکمه میایم میریم جایی چیزی خرید کنیم با وجود قیمت مصرف کننده باز هم با قیمت بالاتر و هزار جور بهانه تراشی میدن جنس رو.از طرفی هزار قلم جنس رو چجوری به خاطرمون بسپاریم که چی کدوم قیمتش چنده.حالا به همه ی اینها فروشگاه های جاده ای و خارج از شهر رو که با چندین برابر قیمت میفروشن هم اضافه کنین.بجای این کارای خنده دار که دارن یه مشکل رو به مشکلات قیلی اضافه میکنن و با این کارشون بجای حل مشکل دارن صورت مسئله رو پاک میکنن ، برن سر وقت کارخونه ها و قیمت های اونا رو اصلاح کنن پیگیر این باشن که چرا مثلا شما حق 10 درصد سود رو دارین ولی فروشگاه ها محصولات شما رو با 50 درصد تخفیف میفروشن؟؟؟؟؟
  • بی نام US ۰۶:۱۷ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۱
    69 1
    ابدا
  • سامان IR ۰۶:۱۹ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۱
    90 1
    قیمت روش نباشه که شیر تو شیره
  • مخالف A1 ۰۶:۲۴ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۱
    71 1
    قطعا باعث نابسامانی و هرج و مرج در بازار خواهد شد...
  • بی نام DE ۰۶:۳۲ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۱
    69 1
    خیر موافق نیستم. به نفع هیچ کس نیست، نمی دانم آقایون چه فکری می کنند.
  • بی نام A1 ۰۶:۳۸ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۱
    73 0
    این کار باعث میشه حتی یه بسته پفک نمکی هم در پنج سوپر در نقاط مختلف پنج قیمت متفاوت داشته باشد و البته هر پنج قیمت هم از قیمت واقعی محصول که مورد تایید کارخانه پفک نمکی است بیشتر خواهد بود
  • سید IR ۰۶:۳۹ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۱
    71 0
    واقعا مضحک و مسخرست با چه توجیهی میخوان اینکارو کنن؟؟
  • جاوید IR ۰۶:۴۱ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۱
    49 0
    قطعا باید قیمت فروش روی محصول باشه. ولی اینکه چه کسی این قیمت رو مشخص کنه جای بحث داره.اگه یک نهاد همه قیمت ها رو مشخص کنه ، مثلا بگه ماکارونی 700 گرمی 2 هزار تومن، کیفیت محصول میاد پایین و جای رقابت باقی نمیمونه و هر کارخونه فقط به فکر افزایش تولید خواهد بود. ولی اگه هر تولید کننده قیمت محصولش رو خودش انتخاب کنه بازار متعادل میشه و مردم جنس خوب رو انتخاب میکنند. البته این وسط ممکنه عده ای تولید کننده تبانی کنند که نیاز به نظارت دارد.
  • محمد علی احمدی A1 ۰۶:۴۳ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۱
    54 1
    اگر قیمت واقعی جنس را درج نمایند بسیار هم خوب است اگر نمیتوانند حداقل قیمت فروش کارخانه را درج نمایند با اجناس بدون قیمت مخالفم
  • بی نام IR ۰۶:۴۷ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۱
    46 1
    الان که رو بعضی کالاها قیمت زدن بعضی فروشنده ها بر میدارن قیمت روی کالاها رو مخدوش میکنن وبه قیمتی که دوست دارن به خریدار میدن،نمیدونم کی قراره جلوی این سودجوها رو بگیره؟؟؟
  • نعیم ۰۶:۴۷ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۱
    36 0
    خیر
  • بی نام A1 ۰۶:۵۴ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۱
    35 0
    عحجب طرح بی حساب وکتابی
  • بی نام RO ۰۶:۵۴ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۱
    35 0
    وقتی اداره امور مردم ،قدرت خرید قشر متوسط،و رفاه مردم به دست عده ای سرمایه دار بیافته که به منافع خودشون و امثال خودشون فکر می کنند نباید انتظار داشت بهتر از این همه بشه.آیا عجیب است که سرمایه دار به فکر کارخانه دار و فروشنده باشد نه به فکر مردم؟
  • بی نام A1 ۰۶:۵۴ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۱
    34 1
    ببخشید من یه خورده بی خبرم از ماجرا ولی کی گفته برچسب قیمت حذف بشه؟ یعنی هر کی هرچی دلش خواست قیمت بذاره؟
  • بی نام A1 ۰۶:۵۷ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۱
    36 0
    همیشه از دلال جماعت نالیدیم حالا میخوان قیمت تعیین کردن رو بسپرن دست اونا؟ خخخخخ یه تیکه گوشت بدی دست گربه بگی ببر بین بقیه تقسیم کن.
  • علی A1 ۰۷:۰۴ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۱
    55 2
    سلام من ایران زندگی نمی کنم. منتهی هر روز از روی علاقه و عادت اخبار ایران رو دنبال میکنم، شاید بیشتر از زمانیکه ایران بودم. نمی دونم چرا تو تمام کشورها دولتمردانشون دنبال ثبات اقتصادی و عدم هرج مرج در اقتصاد هستند، ولی ما تو ایران وزیری داریم که ابتدای ترین الفبای اقتصاد رو نمی دونه. کسی که نه به فکر مردمش بلکه به فرد سرمایه دار و هرج و مرج اقتصادیه، تا از این راه شاید به پول بیشتری برسن.
    • بی نام IR ۰۸:۱۴ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۱
      21 1
      عالی
  • بدون نام ۰۷:۰۴ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۱
    48 0
    خوشبختانه روزبه روزدرتمام زمينه ها درحال پسرفت وعقب گرد هستيم،،واقعاكه!!!!
  • یاس A1 ۰۷:۰۸ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۱
    33 1
    خیلی میبخشید ولی واقعا نظرسنجی چنین موضوعی هم خنده داره همین الان هم کسبه محترم قیمتها را رند میکنن؛ خیلی وقتا اگه مشتری حواسش نباشه و قیمت را چک نکنه فروشنده با رند کردن قیمتها کلی پول اضافه از مشتری میگیره در مغازه های بین راهی هم که محصولات با قیمتهایی بالاتر از قیمت روی جنس فروخته میشه حالا وای به حال روزی که همون قیمت هم حذف شه. باید منتظر هرج و مرج و تورم بیشتر باشیم. از طرفی کدوم فروشنده قیمت اون همه قلم جنس را یادش می مونه؟؟؟
  • رهگذر RO ۰۷:۱۰ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۱
    32 0
    پس این شورای رقابتو حمایت از حقوق مصرف کننده ها و صد تا سازمان عریض و طویل دیگه چیکاره اند فقط بلدن الکی پول بیت المالو هدر بدن چطور میشه قیمت یه جنس تو عمده فروشی مولوی یک سوم قیمت روی جنس باشه این قیمتارو کارخونه ها از کجا در میارن میزنن رو جنساشون به قول معروف کیلویی چند ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    • بی نام A1 ۰۷:۳۹ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۱
      27 0
      همین شورای رقابت بود که میخواست داروخونه ها رو مثل سوپرمارکت بکنه و دو تا داروخونه بغل هم باشه و اینطوری مردم رو به خرید دارو تشویق کنه.اینا فقط به فکر جیب خودشون هستن نه سلامت جسمی و روانی من و شما
  • م ر IR ۰۷:۱۱ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۱
    37 0
    به افزایش هرج و مرج موجود کمک می کنه
  • بی نام IR ۰۷:۲۸ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۱
    37 0
    به نظر من درج قيمت از روي كالا نبايد حذف شود و ثبت قيمت واقعي كالا براي مصرف كننده الزامي است.
  • بی نام A1 ۰۷:۲۹ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۱
    24 1
    به عنوان یک مخالف دولت امیدوارم طرفداران روحانی بتوانند جلوی این بی تدبیری را بگیرند.
  • بی نام A1 ۰۷:۳۲ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۱
    12 1
    کمک شایانی برای اخراج کسانی که برای نظارت به قیمتها حقوق میگرفتند و کاری ازشان بر نمی آمد خواهد کرد از طرفی مغازه پر رونق نشان خواهد داد که مردم رفتند فقط قیمت بگیرند یه خورده هم آبروداری از کسانی که هیج برنامه ای برای ارزانی بلد نیستند. ولی اینهم یک سرگرمیه مگه نه؟
  • كامي ۰۷:۳۸ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۱
    31 1
    اينم از اخرين شاهكارهاي اقاي نعمت زاده قبل از رفتنشونه پيرمرد هفت....
  • بی نام IR ۰۷:۴۳ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۱
    32 1
    نعمت زاده چقد رشوه گرفته؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • بی نام DE ۰۷:۴۳ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۱
    29 55
    بنده اقتصاددان هستم ولی هرچقدر فکر کردم هیچ نفعی در این قضیه ندیدم و مطمئنا زمینه بلبشو رو فراهم میاره. درسته در بسیاری از کشورهای غربی چیزی به اسم برچسب قیمت وجود نداره ولی اونجا مکانیسم رقابت شدید اقتصادی وجود داره و مثل ایران نیست که در هر بخشی , یک مافیا درحال مانور دادن هستن. به همین خاطر به هیچ وجه این مساله به صلاح نیست و جز فرصت طلبها و دلال های همیشه در صحنه کسی نفعی نمیبره.
  • بی نام A1 ۰۷:۴۵ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۱
    52 0
    اقا ما الان میریم شهروند خرید، دو ساعت وقت میزاریم قیمتها را با هم مقایسه کنیم اونی که دو زار ارزونتره را برداریم، تازه باز هم موقع حساب کردن میبینم چند تاش اشتباه شده. قیمت را بردارین باید چه خاکی تو سرمون بریزیم. از علم غیبمون استفاده کنیم حدس بزنیم؟؟؟ بابا دخل و خرج نمیخونه، چرا اینو نمیفهمین برای خیی ها هزار تومان هم هزار تومانه. انصاف داشته باشین و اگر دین ندارین حداقل انسان باشین
  • بی نام IR ۰۷:۵۲ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۱
    31 1
    برچسب قیمت روی کالا میزنند باز هم فروشندگان گران میفروشند وای به روزی که برچسب قیمت را بردارند
  • تقی IR ۰۸:۱۲ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۱
    29 0
    همین جوری این بت پرستان از خدا بی خبر از مردم اضافه دریافت میکنند وای به روزیکه قیت مصرف کننده درج نشود
  • فرهاد A1 ۰۸:۱۵ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۱
    32 2
    بنده بیشتر از ده بار به کشورهای مختلف اروپایی سفر کردم. روی تمام جنسها بدون استثنا قیمت خورده ، این آقای دنیا ندیده که میگه هیچ جای دنیا روی جنس قیمت نخورده تا حالا یکبار هم از توی تلویزیون سوپرمارکتهای اروپایی را دیده که ببینه قیمت روی کالا درج شده یا نه؟ وای بحال ما که چه کسانی برایمان تصمیم میگیرند....
  • شیوا A1 ۰۸:۱۶ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۱
    35 0
    از فردا باید شاهد هرج و مرج بیشتر باشیمدر فروشگاهها میادین تره بار و .................... واقعا اینهمه استرس و کمبود آرامش برای این مردم زیاد نیست این هرج و مرج ها آخر کلک این مملکت رو میکنه
  • ناشناس A1 ۰۸:۱۷ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۱
    49 1
    بیچاره این مردم که یک مشت نادان متولی امورات مردم شده اند
  • بی نام A1 ۰۸:۲۱ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۱
    31 1
    مصداق بارز ضرب المثل «اومدیم ابروش رو درست کنیم زدیم چشمش رو هم کور کردیم»
  • بی نام A1 ۰۸:۲۳ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۱
    2 16
    به عقب بر نمی گردیم، راه دیگه ای هم نیست. باید 4 سال همین وضع رو تحمل کنیم.
  • بی نام EE ۰۸:۲۷ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۱
    15 0
    مخالف حذف هستیم ولی ارزان بشه کالاها
  • saeide RO ۰۸:۳۰ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۱
    11 0
    خیر
  • بی نام EE ۰۸:۳۰ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۱
    25 0
    فروشگاه های رفاه که مثلا تخفیف میده کالاهاش از بیرون گرون تره. وای به حال اون روز که قیمت درج نشه
  • بی نام IR ۰۸:۳۲ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۱
    1 29
    با حذف موافقم چون قيمتهاي روي اجناس واقعي نيست اقا ابصار گسيخته شده هيچ كس و هيچ چيز سر جاش نيست
    • بی نام IR ۱۰:۰۳ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۱
      19 0
      اونوقت فروشنده و دلال می خوان واقعیش کنن؟
    • بی نام A1 ۱۰:۱۵ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۱
      20 0
      اولا که افسار گریخته نه ابصار گریخته ثانیا فکر میکنید تولید کننده عاشق چشم و ابروی مردم هست که با این کار قیمت رو بیار پایین... زهی خیال باطل
  • بی نام DE ۰۸:۳۸ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۱
    52 18
    کاملا موافقم. چون کاسب های با انصاف سرشون شلوغ میشه و بازار رقابتی میشه.بی انصاف ها هم نمیتونن دزدی کنن.
  • محمد مهدی RU ۰۸:۵۱ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۱
    26 3
    قطعاً این کار به ضرر مردم بدبخت میشه... همینجوریش از قیمت روی کالا دارن بیشتر میفروشن وای به حال موقعی که قیمت هم نداشته باشه...
  • بی نام A1 ۰۹:۰۸ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۱
    10 0
    در این مورد باید اقتصاد دان ها نظر بدهند و دلایل رد یا قبول این اقدام رو برای مردم تشریح کنند . اقتصاد کشور بیماره و نیازمند اقدامات سخت برای درمان دارد . اینکه بخاطر رضایت فعلی مردم بحران ها را بزرگتر کرده و به آینده منتقل کنیم خدمت نیست بجای فضاسازی های پوپولیستی بررسی علمی انجام دهید .
  • sasha A1 ۰۹:۰۸ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۱
    22 0
    کلا مسئولین ما دوست دارن کشور دلال پرور بشه
  • وحید A1 ۰۹:۰۹ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۱
    26 1
    مطابق قانون کالای عرضه شده باید برچسب قیمت داشته باشه ولی این برچسب میتونه توسط توزیع کننده نهایی درج بشه و مسوولیت قیمت نصب شده هم با خودشه یعنی حداکثر 15 درصد میتونه رو قیمت تموم شده ببره و درصورتی که بیشتر قیمت گذاری کرده باشه باید پاسخگو باشه. اینکار باعث رقابتی شدن توزیع کننده های نهایی میشه و در کل انتظار میره قیمت مصرف کننده واقعی تر و پایین تر بیاد
  • بی نام A1 ۰۹:۲۱ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۱
    2 9
    ﺑﻠﻪ, ﻣﻮاﻓﻖﻓﻘﻢ ﭼﻮﻥ ﻣﻦ كاﺱب ﻫﺴﺘﻢ, چ ﻗﻴﻤﺖ ﺑﺨﻮﺭﻩ چ ﻧﺨﻮﺭﻩ ﻛﻼﻩ ﻣﻲﺯاﺭﻳﻢ ﭘﺲ ﺧﻮﺩﺗﻮﻧﻮ اﺫﻳﺖ ﻧﻜﻨﻴﺪ
    • بی نام IR ۰۵:۵۴ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۲
      3 0
      اون وقت خیال میکنید نونی که می برید سر سفره خانواده تون حلاله دیگه نه؟؟ اینجوری میشه که از سفره حروم بچه های دزد و جانی پرورش پیدا میکنن.
  • فرشید A1 ۰۹:۲۴ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۱
    101 3
    ازکامنتهامیشه فهمیدهیچکدوم بدرستی در جریان این طرح نیستند دوستان قراره قیمت تمام شده توسط کارخانه روی کالا درج شود و فروشگاه درصد مصوب را روی آن بکشد و بفروشد.این طرح برای مقابله با اون دسته از فروشندگانی است که تخفیفهای به ظاهر زیادی برای کالا اعلام میکنند ولی در واقع قیمت درج شده کارخانه واقعی نیست و باز هم به خریدار اجحاف میشود.فروشگاههای بزرگ زنجیره ای با تبلیغات تخفیف کاذب در واقع بازار را به هم ریخته اند و با این طرح شاید ما خریداران دوباره ملاک مشخصی برای قیمت واقعی اجناس بتوانیم داشته باشیم
  • زهرا IR ۰۹:۲۶ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۱
    17 0
    صد در صدمخالفم، چون کاسبها باهم تبانی میکنن اینم راه و روش دیگه ای میشه برای دزدی
  • بی نام IR ۰۹:۲۹ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۱
    17 2
    تو دنیا روی تمام کالاهاشون قیمت قطعی میذارن چه میدونم از کشتی اقیانوس پیما و هواپیمای مسافربری و ماشین بگیر تا اقلام کوچک مثل ماست و شیر و این چیزا من نمیفهمم این وزیرامون رو از کجا درآورده آقای روحانی چرا نظارتی به تصمیماتوش نمیکنن ایشون
    • بی نام A1 ۰۴:۱۴ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۳
      0 0
      نعمت زاده تاجر قانونی گذاشته که به درد منافع خودش و باندش باشه
  • بی نام A1 ۰۹:۳۶ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۱
    8 1
    بازار اقتصادی کشور ما هنوز به آن سطح از بلوغ نرسیده که جنبه حذف برچسب قیمت داشته باشند نشانه ش هم همین که با همین برچسب قیمت هم هزار جور بازی می کنند
  • پویا A1 ۰۹:۳۶ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۱
    16 1
    مثل این میمونه که ثبت احوال بگه از فردا شناسنامه ها برداشته میشه و هر کس هر اسم و هر فامیلی خواست برا خودش انتخاب کنه . من در عجبم نه فقط من که مردم ایران در عجبند که چرا وزرا و نماینده های مجلس هر طرحی که می دهند فقط و فقط به ضرر مردم تمام می شود و بس مثل قانون کار که طرفدار کارفرماها است تا قشر حد اکثری و مظلوم کارگر. بی قانونی در همه ارگانهای این مملکت موج می زند.
  • امیرنوری SE ۰۹:۳۷ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۱
    21 0
    قطعأ جوابم منفی است . من واقعأ از مهندس نعمت زاده تعجب میکنم این چه مصوبه ای بود آخه ؟؟؟؟ گاهی آدم شک میکنه به بعضی از تصمیمات آقایون . اخذ چنین تصمیمی در این کشور واقعأ از عجایب روزگار بشمار میاد
  • بی نام A1 ۰۹:۳۹ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۱
    16 1
    از حقوق مصرف كننده ها برچسب قيمت همراه با تاريخ توليد و انتضاء آن است دركل اتحاديه اروپا رعايت مي شود و الزام و اجباري مي باشد .حالا شما برگرديد به 30 سال پيش.
  • بی نام IR ۰۹:۴۲ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۱
    13 1
    همینجوریش گرونتر میدن چه برسه بخوان برچسب قیمت رو بردارن قیمت ها سر به فلک میکشه
  • بی نام IR ۰۹:۴۴ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۱
    20 0
    به ذهن مشعشع کدوم نابغه یا اتاق فکری این رسیده.؟ کالا قیمت داره فروشنده یه بالا پایینی میکنه وای بروزی که قیمت نداشته باشه که ببین چه شیر تو شیری میشه. به تعداد مغازه های تهران قیمت خرید مختلف پیدا میشه
  • هادی A1 ۰۹:۵۴ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۱
    20 0
    اینا میخوان شلوار مردم رو دربیارن
  • رضا آشیان A1 ۰۹:۵۶ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۱
    14 0
    آیا در حال حاضر مشکل اجناس برچسب هست؟؟؟
  • بی نام A1 ۰۹:۵۶ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۱
    14 0
    این سوال چه معنایی دارد یعنی تا این حد ملت را احمق فرض می کنید
  • امیرعباس فیضی A1 ۰۹:۵۸ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۱
    199 4
    قطع به یقین نصب قیمت مصرف کننده در بازارهای رقابتی به ضرر مصرف کننده بوده و مانع شکل گیری رقابت سالم در بازار می شود ضمن اینکه بررسی سوابق موضوع در گذشته بیانگر اینست که الزام به درج قیمت مصرف کننده موجب بوجود آمدن پدیده درج قیمت های غیر واقعی بر روی محصولات شده است که جهت اثبات این ادعا کافی است به تخفیف های مستمر عمدتاً در طول سال با ارقام غیر واقعیمعمولا بالاتر از 20درصد نیز بوده، توجه شود که این امر نشاندهنده ضعف عملکرد دستگاههای نظارتی را میر ساند. بدیهی است اجرای طرح مذکور موجب از بین بردن رانت و واقعی شدن فضای رقابت می شود، هرچند که شبکه پخش که سود های کلان از فضای موجود بهره میبردند در برابر این شفاف سازی دست به هیاهو میزنند و حقوق مصرف کننده را ملعبه اهداف خود قرار میدهتد
  • رضا A1 ۱۰:۰۰ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۱
    25 0
    باقیمت واقعی موافقم ولی الان قیمت در ج شده واقعی نیست وبیشر فروشنده های عمد ه قیمت رو مشخص می کنند وکارخانه قیمت سفارشی رو درج میکند قیمت واقعی جنس باید درج شود
  • علی IR ۱۰:۰۱ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۱
    9 0
    هدف چیست اگر ازاد شدن قیمت وهرج ومرج در بازار است وهرچه را هرکس هر قیمتی بدهد و مردم از قیمت تقریبی ان سر در نیاورند وبه عبارتی حق اعتراض هم نداشته باشند گر چه الان هم قیمت مثل رب که 5500 تومان قیمت دارد و3200 تومان بفروش میرسد جای حرف وحدیث دارد معلوم میشود یک جای کار میلنگد ؟؟؟
  • مهران A1 ۱۰:۰۳ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۱
    17 0
    محصولات قبلا برچسب قیمت داشتن هر کی هرچی می خواست می فروخت حالا که برچسب ندارن اونوقت چه شود خدایا خودت رحم کن
  • آیهان IR ۱۰:۰۹ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۱
    21 0
    قطعا به ضرر مردم است نمونه اش یه دلستر قیمت عمده اش 1300 تومنه روش قیمت زدن 3000 هزار تومن اون فروشتده ای که انصاف داره 2000 تومن میده اونیکه انصاف نداره همون3000 هزار تومن میده اگه قیمت هم حذف بشه خودکار قیمت ها میره بالا.
  • بی نام A1 ۱۰:۱۲ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۱
    15 0
    علی القاعده باید در خصوص کالا وخدمات قیمت فروش وخدمات بر مبنای قیمت تمام شده بعلاوه صدی از سود متعارف مشتمل باشد و نه توضیع و فروش ، اگر اقتصاد بر مبنای تولید محوره که قیمت تمام شده همانیست که درج شد واگر دلال محور و واسطه محوره پس تن به هر بی بندو باری در نظام توضیع ومصرف بدهیم.
  • بی نام A1 ۰۵:۱۰ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۲
    2 0
    میخوان از مسولیت خودشون شانه خالی کنن اونم حرفه ای
  • حمید A1 ۰۵:۲۸ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۲
    4 0
    چه چیزی به عنوان معیار در صحت قیمت کالا در نظر بگیریم؟ فروشنده بهمون میگه؟ قیمت ها روی دیوار می زنند؟ خودمون حدس بزنیم؟ با هر بار خرید, سراغ تولید کننده بریم؟
  • بی نام IR ۰۵:۳۹ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۲
    2 0
    خوب بود ابتدا دلیل نعمت زاده برای این دستورش ارائه میشد و سپس نظرخواهی انجام میشد
  • بی نام A1 ۰۶:۳۸ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۲
    4 0
    هر روز یک سناریو برای سر کار گذاشتن و نگران کردن مردم و متوحش کردن انها درست می کنید چرایش را هم حتما" میدانید. توجه مردم در گذرگاه ها چرخش گاه ها و گلوگاه های اصلی باید به سمت و سوی دیگری منحرف شود. پیرترین وزیر به ظاهر اخراجی از کابینه با یک بخشنامه که توسط جانشین به ظاهر مطلع ایشان هم باطل نشده همه مردم را نگران کرده و سر کار گذاشته چرا؟ نمایش خیمه شب بازی سود بانکی ظاهرا" کافی نبوده است در دور جدید سر کار گذاشتن مردم ساکت نجیب بی پناه و از همه جا بی خبر موفق باشید چپاولگران به ظاهر سیاستمدار...
  • بی نام RO ۱۸:۳۲ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۲
    0 2
    اقدام مناسب اصلاح طلبان برای از بین بردن فقر
  • بی نام DE ۱۹:۳۵ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۲
    1 0
    رقابت ناسالم اقتصادی. شما می روید شمال و برای یک چیپس باید بیست هزار تومان بدهید. چون رقابتی کثیف است که شما مجبور هستید برای کودکتان که هوس کرده چیپس گران بخرید و باید پول یک کیلو گوشت را خرج یک بسته چیپس دویست گرمی کنید.
  • بی نام DE ۱۹:۵۱ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۲
    1 0
    دلیل آقای نعمت زاده برای این کار برای من یکی که مشخص است. در کوتاه مدت هرج و مرج پیش می آید. مردم به سمت فروشگاههای بزرگ می روند و با این کار بقالی های کوچک در رقابت با فروشگاههای بزرگ حذف می شوند. فروش مواد غذایی به دست چند کنسرن می افتد و آنها تغذبه مردم را کنترل می کنند، هر چه آنها بخواهند و هر مارکی که آنها بخواهند به فروش می رسد. تنوع برند و تنوع محصولات پایین می آید که قیمت ها با تولید بیشتر کارخانه ها پایین تر بیاید. برای صنایع کار سختتر می شود چون اگر واردات مواد غذایی راحتتر شود و یا اگر نتوانند در این کنسرن ها لابی پیدا کنند دیگر نمی توانند محصولاتشان را به مشتری بفروشند.

آخرین اخبار

پربیننده‌ترین