همزمان با هفته دولت ۱۶ طرح صنعتی در استان مرکزی با حضور مدیران و مسئولین افتتاح رسمی خواهند شد .

به گزارش خبرآنلاین، محمد رضا حاجی پور ، رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان مرکزی گفت : برای راه اندازی این طرح های صنعتی بالغ بر ۴۷۴۵ میلیارد ریال توسط بخش خصوصی سرمایه گذاری و بیش از ۴۷۰ نفر در این واحدهای صنعتی به صورت مستقیم مشغول به کار شده اند .
وی افزود : طرحهای صنعتی مذکور در شهرستانهای زرندیه ، ساوه ، فراهان ، اراک و دلیجان مستقر هستند و در زمینه تولید انواع روغن مایع خوراکی ، چای بسته بندی ، پلیمر پلی استایرن ، لوله های بدون درز ، دستگاههای اندازه گیری و ابزار دقیق ، کاغذ مخصوص ساخت صافی ، سیمان با کاربرد خاص ، فراورده ویژه تغذیه بیماران ، دیوار پوش پلاستیک ، ظروف نچسب آشپزخانه ، قطعات تجهیزات ریلی ، سنگ ساپ ، وسایل شهربازی ، ساخت انواع پمپ ، درب اتوماتیک ، پروفیل آلومینیوم و مکمل غذایی دام و طیور بر پایه جلبک فعالیت می نمایند .
رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان اظهار داشت : از ابتدای سال جاری تا کنون ۱۰۰فقره پروانه بهره برداری با سرمایه گذاری ۷۳۲۸ میلیارد ریال برای واحدهای تولیدی استان صادر شده و ۱۲۸۱ نفر در این واحدها مشغول به فعالیت هستند که با راه اندازی دو طرح بزرگ و ملی از ۱۶ طرح قابل افتتاح در هفته دولت ، میزان سرمایه گذاری پروانه های بهره برداری استان مرکزی نسبت به مدت مشابه در سال قبل ، رشد ۳۰۰درصدی را نشان می دهد .
محمد رضا حاجی پور اذعان داشت : در سال جاری و تا پایان مرداد ماه تعداد ۲۴۰ فقره جواز تاسیس توسط این سازمان برای متقاضیان صادر شده است که پیش بینی سرمایه گذاری و اشتغال این طرحها به ترتیب ۱۵۵۰۰ میلیارد ریال و ۶۱۴۷ نفر خواهد بود .
استان مرکزی با دارا بودن حدود ۳۰۰۰ واحد تولیدی بزرگ ، کوچک و متوسط بعنوان قطب چهارم صنعتی و رتیه اول تنوع صنعتی در کشور مطرح است .

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 701083

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 15 =