مهر نوشت: معاون هماهنگ‌کننده نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه عاشورا گفت: دشمن از ورود سپاه پاسداران به عرصه اقتصادی نگران است.

علی حسین هاشم‌پور عصر شنبه در دیدار با بازنشستگان سپاه ناحیه اهر با اشاره به این‌که ایجاد شبهه برعلیه سپاه پاسداران دل پاسداران را می‌رنجاند، اظهار داشت: دوست و دشمن با ایجاد شبهه در ذهن مردم در خصوص اینکه سپاه پاسداران چرا وارد عرصه‌ی اقتصادی شده است، بر اساس قانون اساسی نه‌تنها سپاه پاسداران بلکه ارتش نیز می‌تواند به عرصه اقتصادی ورود پیدا کنند و اگر وارد این عرصه نشوند بایستی محاکمه شوند.

وی افزود: سپاه پاسداران با اینکه به عرصه اقتصادی وارد و بخشی عمده‌ای مشکلات را حل کرده ولی گاهاً دولت تفنگدار و رقیب بخش خصوصی معرفی می‌شود و بی‌شرمانه‌تر آن سپاه را با چکمه پوشان ارتش رژیم صهیونیستی مقایسه می‌کنند که نباید از این بابت ناراحت شویم این فعالیت‌های سپاه در تمامی عرصه‌ها جزو وظایفمان است.

معاون هماهنگ‌کننده نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه عاشورا بابیان اینکه دشمن از ورود سپاه پاسداران به عرصه اقتصادی نگران است، ادامه داد: کسانی که با هدف ورود به عرصه اقتصادی به سپاه هجمه وارد می‌کنند نشان دهند که ارتش کدام‌یک از کشورهای پیشرفته و توسعه‌یافته به عرصه اقتصادی وارد نشده به‌طور مثال همین ارتش آمریکا در سال ۲۰۱۰ بیش از ۳.۵ میلیون شغل ایجاد کرده است.

هاشم‌پور تأکید کرد: سپاه پاسداران اگر به عرصه اقتصادی و محرومیت‌زدایی وارد نشود باید محکوم شود و جایز نیست که با این‌همه خدمات بی‌منت و بی‌شائبه‌ای که برای توسعه و آبادانی کشور انجام می‌دهد مورد هجمه قرار گیرد در حالی که تاکنون موردی نبوده که سپاه به تصمیم خود پروژه‌ای احداث کند.

سپاه پاسداران رقیب بخش خصوصی نیست

وی با ذکر اینکه سپاه پاسداران تاکنون بیش از ۲۵۰۰ پروژه مهم در زمینه‌های عمرانی، صنعت، نفت، پتروشیمی، حمل و نقل، معدن، کشاورزی، غیره در سطح کشور اجرا کرده است، گفت: این‌گونه نیست که تمامی پروژه‌ها به سپاه واگذار شود در هر جایی که کار آسان باشد به بخش خصوصی واگذار می‌شود و در هر جایی که کار به‌سختی پیش می‌رود از سپاه کمک می‌خواهند.

معاون هماهنگ‌کننده نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه عاشورا اضافه کرد: تاکنون سپاه پاسداران برای بیش از ۱۴۰ هزار نفر شغل ایجاد کرده است، سپاه با وجود اینکه تا به امروز منشأ خیر و برکت بوده و توانسته قدم‌های بزرگی برای توسعه کشور بردارد چرا باید با آن به چشم رقیب بخش خصوصی دید.

هاشم‌پور با تأکید بر این‌که شرکت توتال با اشاره آمریکا از احداث پالایشگاه ستاره خلیج‌فارس فرار کرد، بیان داشت: چینی‌ها و شرکت توتال که قرار بود پالایشگاه ستاره خلیج‌فارس را احداث کنند با اشاره آمریکا فرار کردند و در اوایل آغاز به کار دولت یازدهم این پالایشگاه به سپاه واگذار شد که خوشبختانه در این پروژه نیز سپاه سربلند بیرون آمد.

2929

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 701282

برچسب‌ها