بانک شهر  تسهیلات ارزان‌قیمت به ناشران پرداخت می کند

بانک شهر قراردادی با وزارت ارشاد بسته است تا به زودی تسهیلات ارزان‌قیمت به ناشران پرداخت شود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، حسن خدابنده شهرکی در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: بانک شهر سهام‌داری اصلی آن شهرداری کلان‌شهرهای ایران هستند و شهرداری‌های سهام‌دار عمده شهرداری تهران با 10 درصد، مشهد 8.8 درصد، اصفهان، تبریز، کرج، شیراز و قم با 7 درصد و قزوین 6.7 درصد و اهواز نیم درصد سهام‌داران عمده بانک شهر هستند.

وی افزود: به جز شهرداری‌ها، بخشی از سهام بانک شهر در اختیار کارمندان و صندوق‌های شهرداری‌هاست و بخشی نیز سهام‌داران خرد و مردم هستند.

مدیرعامل بانک شهر منطقه 3 کشور گفت: روند افزایش سرمایه بانک شهر طی 3 سال گذشته از 4 هزار میلیارد ریال به 16 هزار میلیارد ریال افزایش پیدا کرده است؛ رشد منابع بانک شهر 60 درصد بوده است که نشان از عملکرد مثبت مدیران است و این عمل رخ نمی‌دهد مگر از اقداماتی که از تک تک کارمندان و متصدیان که جلوی مردم هستند تا مدیران صورت می‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد: معتقدم بیش از 90 درصد کار به دوش متصدیان و کارمندان هستند و مشتریان و مردم با متصدیان در ارتباط هستند و این افراد زحمت‌کش‌ترین افراد هستند.

خدابنده بیان داشت: در راستای بانکداری الکترونیک بانک شهر پیشرو بوده است و نصب شهرنت‌ها که در نقاط مختلف شهرهای ایران به 353 «شهرنت» نصب شده است؛ اگر فرهنگ‌سازی شود، شهرنت‌ها مراجعات به بانک‌ها را به صفر می‌رساند و امور زیادی را انجام می‌دهد و حتی وصول چک و به حساب گذاشتن چک و ... می‌تواند از طریق شهر‌نت‌ها انجام شود.

وی یادآور شد: به هیچ نحوی امکان نفوذ به صندوق‌های شهرنت‌‍‌ها نیست و تمامی شهرنت‌ها مستقیماً به سیستم‌های امنیتی و پلیس متصل هستند.

مدیرعامل بانک شهر منطقه 3 کشور خاطرنشان کرد: در استان اصفهان 28 باجه شهرنت وجود دارد؛ از آن‌جایی که سهام‌دار اصلی بانک شهر شهرداری‌ها هستند، استقرار شهرنت‌ها در ایام عیدها و مناسبت‌ها در جهت رضایتمندی مردم انجام می‌گیرد.

وی اذعان داشت: برخی از کسبه یا پمپ بنزین‌ها که با پول نقد سر و کار دارند، در هر زمانی که بخواهند می‌‎توانند پول خود را در شهرنت‌ها واریز به حساب کنند و از همان لحاظ سود آن را دریافت کنند و دیگر نیازی نیست با استرس پول خود را همراه ببرند که خطرهای حمل پول نقد را افزایش دهد.

خدابنده در ادامه تصریح کرد: هیچ کدامیک از شهرنت‌ها سود‌آوری برای بانک ندارد و تنها با هدف رضایت‌مندی مشتریان انجام می‌شود؛ همچنین به دنبال نصب خوددریافت در شعب هستیم تا مشتریان برای واریز پول به حساب دیگر زمانی را تلف نکنند.

وی متذکر شد: در منطقه 3، سرمایه 35 هزار میلیارد ریال در پایان سال 95 و در تاریخ 24 مردادماه 96 به 40 هزار میلیارد ریال رسیده است که حدود 5 هزار افزایش داشته است؛ 97 درصد از سرمایه بانک شهر متعلق به مردم است و تنها 3 درصد مربوط به شهرداری‌هاست.

مدیرعامل بانک شهر منطقه 3 کشور ابراز داشت: بیش از 96 درصد مردم از خدمات بانک شهر راضی بوده‌اند؛ همچنین قراردادی با وزارت ارشاد بسته شده است که تسهیلات ارزان‌قیمت به ناشران پرداخت شود؛ امسال حدود 540 مورد وام قرض‌الحسنه پرداخت شده است که بیش از 90 درصد آن 10 میلیونی و حدود 10 درصد آن 20 میلیون تومانی است و در قالب وام ازدواج پرداخت می شود.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 701421

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 1 =