۰ نفر
۵ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۹

ایرنا نوشت: دبیر کل سازمان ملل متحد روز یکشنبه در نخستین سفر منطقه ای خود به خاورمیانه، وارد فلسطین اشغالی شد تا با مقامات تل آویو و تشکیلات خودگردان فلسطین درباره از سرگیری مذاکرات سازش گفت و گو کند.

به گزارش تلویزیون دوم رژیم صهیونیستی، آنتونیو گوترش دبیر کل سازمان ملل که پیش از سفر به فلسطین اشغالی امروز عازم کویت شده بود تا با مقامات این کشور دیدار و گفت و گو کند، عصر یکشنبه نیز وارد فلسطین اشغالی شد.

این نخستین سفر منطقه ای گوترش به خاورمیانه پس از تصدی پست دبیر کلی است.

طبق این گزارش، قرار است وی با رووفین ریفلین رئیس رژیم صهیونیستی و بنیامین نتانیاهو نخست وزیر دیدار و گفت و گو کند.

استیفان دوگریک سخنگوی گوتیرش نیز روز پنجشنبه گذشته گفته بود دبیر کل با محمود عباس رئیس تشکیلات خود گردان نیز دیدار خواهد کرد.

سفر گوترش به منطقه که از امروز آغاز شده است، تا چهارشنبه ادامه خواهد داشت و احتمال دارد وی که از نوار غزه نیز دیدن کند.

طبق گزارش منابع محلی، این دیدارها در چارچوب تلاش برای به جریان انداختن پرونده مذاکرات سازش میان فلسطینیان و رژیم صهیونیستی با هماهنگی آمریکا صورت می گیرد.

منابع مطلع اسرائیلی پیش بینی کردند که مسئله سوریه و حضور ایران در خاک این کشور نیز از جمله مسائل مهم مورد گفت و گوهای دو جانبه خواهد بود.

این در حالی است که هفته گذشته جرد کوشنر داماد و مشاور ارشد دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا و هیات همراه وی وارد فلسطین اشغالی شد و با محمود عباس و نتانیاهو در خصوص از سرگیری مذاکرات سازش رایزنی کرد.

کوشنر در دیدار با نتانیاهو تاکید کرده بود: ترامپ به شدت به دستیابی به راه حلی که زمینه را برای دستیابی به صلح در منطقه فراهم کند، پایبند است.

مذاکرات سازش میان فلسطینیان و رژیم صهیونیستی از سال 2014 تاکنون به دلیل سنگ اندازی های اسرائیل به حالت تعلیق درآمده است.

52311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 701541

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =