۰ نفر
۷ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۵

تسنیم نوشت: نخست‌وزیر عراق آزادسازی مرکز شهرستان تلعفر از لوث گروه تروریستی داعش را به مردم و نیروهای مسلح این کشور تبریک گفت.

به گزارش الفرات نیوز، حیدر العبادی نخست‌وزیر عراق، پیروزی بزرگ علیه گروه تروریستی داعش در تلعفر را تبریک گفت.وی افزود:العبادی یدعو المواطنین الى التعاون فی حفظ الامن وتفویت الفرصة على الارهاب

وی با بیان اینکه انتقال شمار زیادی از تروریست‌های داعشی به مناطق مرزی با سوریه غیر قابل قبول است، افزود: ما برای مهار داعش تلاش نمی‌کنیم، بلکه به دنبال از بین بردن این گروه تروریستی هستیم.

العبادی افزود: داعشی‌ها گزینه‌ای به جز تسلیم شدن یا مرگ پیش روی خود ندارند.

نخست‌وزیر عراق همچنین از شهروندان خواست که برای حفظ امنیت و گرفتن فرصت از تروریسم با نیروهای امنیتی همکاری کنند.

العبادی گفت که همه‌پرسی اقلیم کردستان اقدامی غیر قانونی است و ارزشی ندارد.

نیروهای امنیتی و داوطلب مردمی عراق روز یکشنبه مرکز شهرستان تلعفر در غرب موصل را کاملاً از لوث تروریست‌های داعشی آزاد کردند و این در حالی است که تلاش نیروهای عراقی برای آزادسازی منطقه العیاضیه همچنان ادامه دارد.

عملیات آزادسازی تلعفر بامداد یکشنبه هفته گذشته با مشارکت تمام یگان‌های امنیتی عراق و نیروهای داوطلب مردمی این کشور آغاز شد و نیروهای عراقی از آن زمان تاکنون ده‌ها روستا و منطقه را از لوث تروریست‌های داعشی آزاد کردند.

شهر تلعفر که از سال 2014 میلادی در اشغال گروه تروریستی داعش است، 65 کیلومتر با مرکز موصل فاصله دارد. تلعفر یکی از آخرین پایگاه‌های مهم نیروهای داعش در عراق پس از خروج آنها از موصل است.

تلعفر راهی برای عبور تروریست‌ها از سوریه به موصل و بالعکس است و از این مسیر همه کمک‌های لجستیک برای داعش فرستاده می‌شود.

52311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 702357

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =