نامه نیوز نوشت: چینش کابینه و سخنرانی‌های اخیر روحانی خصوصا گفتگوی تلویزیونی شب گذشته او برخی اصلاح طلبان را راضی نکرده است؛ از سوی برخی از تحلیل گران به محافظه کاری یا نزدیکی به جناح راست تعبیر می شود.

 محمدعطریان فر عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی که تعبیر اصلاح طلب یا اصولگرا بودن دولت را اساسا غلط می داند، گفت: «این رویکرد اشتباه از رقابت های سیاسی غیرحزبی در ایران ناشی می شود».به گفته او، رقابت های سیاسی و انتخاباتی در ایران به دلیل ضعف کار حزبی، عمدتا گفتمانی و جبهه ای است به همین خاطر در مورد برگزیدگان این رقابت ها اینطور قضاوت می شود.

عطریان فر توضیح داد: «برگزیدگان این رقابت ها از افرادی برای تصدی امور استفاده می کنند که در یک طیف گسترده از میانه رو تا رادیکال جبهه خودشان قرار دارند. کابینه دولت هایی که در یک فرایند گفتمانی به قدرت می رسند باید بیش از هرچیز به استفاده از نیروهای کارآمد توجه داشته باشند».

وی ادامه داد: «آقای روحانی در انتخاب مسئولان بیش از رگه های گفتمانی به ظرفیت های تخصصی افراد توجه کرده است و نباید تعبیری سیاسی از این انتخاب ها داشت».

رحیمی: سخنان رئیس‌جمهور کارشناسی و دقیق بود

جلیل رحیمی جهان‌آبادی در ارزیابی از سخنان رئیس‌جمهور در گفت‌وگوی زنده تلویزیونی گفت: آقای رئیس‌جمهور یکی از شخصیت‌های باسابقه در کشور است و وقتی هم که صحبت می‌کنند به عنوان یک مدیر باسابقه به مشکلات اشراف دارد و فردی است که بسیاری از مشکلات کشور را به خوبی شناخته است.

وی افزود: رئیس‌جمهور از مسائل سیاسی، اجتماعی و اقتصادی و فرهنگی مسائلی را مطرح کرد و هر انسان منصفی که ادبیات و بیانات رئیس‌جمهور را بشنود متوجه می شود که به عنوان یک فرد بیانات کارشناسی و دقیقی را مطرح کرد.

این نماینده اصلاح طلب مجلس همچنین بیان کرد: رئیس‌جمهور وقتی وعده‌ای را می‌دهد باید مقدورات و داشته‌های کشور و توانایی دولت را هم در نظر بگیرد که تا چه اندازه توان برای عملی شدن این برنامه‌ها وجود دارد.

این عضو فراکسیون امید مجلس خاطر نشان کرد: گرفتاری‌ها و تنگناهایی که در اجرای وعده‌ها وجود دارد نباید نسبت به آنها قضاوت عجولانه‌ای داشته باشیم. مردم هم صرف نظر از محدودیت‌ها و تنگناهایی که در مسائل اجرایی وجود دارد به رئیس‌جمهور رای دادند و در حال حاضر با این شرایط نیاز است که رئیس‌جمهور با شجاعت بیشتری به خواسته‌ها و مطالبات مردم توجه کند و خواسته هایشان را تحقق ببخشد.

نماینده مردم تربت جام وتایباد در مجلس ادامه داد: به هر میزان که وعده‌ها تحقق یابد، مشروعیت و قدرت نظام افزایش پیدا می کند و همه دستگاه‌ها اعم از قوای سه گانه باید بدانند که اجرای هر وعده و عملی شدن آن یعنی قدرت بخشیدن به نظام و این مسئله موجب دوام و قوام نظام می‌شود

29212

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 702619

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =