وزیر بهداشت: در دولت یازدهم ۵۰ هزار شغل در بخش بهداشت و درمان ایجاد کردیم

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در همدان گفت: در دولت یازدهم 50 هزار شغل با خرید خدمت از بخش خصوصی ایجاد شد و هم اکنون نیز مجوز استخدام 11 هزار نفر را برای بیمارستانهای آماده خدمت دریافت کردیم.

به گزارش خبرنگار خبرآنلاین از همدان ؛ دکتر حسن قاضی زاده هاشمی، در نشست خبری با خبرنگاران با اعلام مطلب فوفق افزود: سهم ما در ایجاد اشتغال برای کشور مشخص است و امیدواریم در این راه موفق شویم.

وی با اعلام اینکه خوب است بیمه ها سقف داشته باشند و ما موافق این امر هستیم، گفت: از مشارکت بخش خصوصی و خیرین در ساخت مرکز سرطان همدان استقبال می کنیم.

دکتر هاشمی تصریح کرد: در مورد سرطان و جراحی مغز دانشگاه علوم پزشکی همدان از بهترین دانشگاه های ما است.

وزیر بهداشت با بیان اینکه هرکجا بخش خصوصی علاقه مند به ارائه خدمت است ما می رویم کار دیگری انجام می دهیم، خاطرنشان کرد: استاندار همدان از هر سرمایه گذاری استقبال خوبی خواهند داشت و از خیرین حوزه سلامت هم استقبال می کنند.

وی با اشاره به بدهی سنگین بیمه ها به وزارت بهداشت و درمان گفت: امیدوارم بیمه ها بتوانند بدهی خود را پرداخت کنند.

دکتر هاشمی در بخش دیگری از این گفتگو با اعلام اینکه رونق غیر قابل تصوری بعد از اجرای طرح تحول نظام سلامت در بخش ساخت دارو به وجود آمده است، تاکید کرد: به رشد تجهیزات پزشکی در طرح تحول سلامت توجه شده و صادرات در بخش نیز آغاز شده است.

وی با بیان اینکه پیشنهاد شده، بیماری پروانه ای به عنوان بیماری خاص شناخته شده و تحت پوشش قرار گیرد، اظهار داشت: شرکتهای دارویی نباید هیچ مشکلی را به وجود آورند، و من پیگیری می کنم تا اگر مشکلی برای بیماران هموفیلی و خاص باشد، برطرف شود.

وزیر بهداشت از رسانه ها به خاطر تلاش هایی که در اطلاع رسانی خدمات دولت بخصوص در هفته دولت دارند، تشکر کرد و افزود: آنچه مردم امروز می خواهند امیدواری است نباید اطلاعات غلط به آنها بدهیم و مردم را ناامید کنیم.

وی با یادآوری اینکه کاستی های ما را نباید به حساب نظام و انقلاب گذاشت، گفت: رسانه ها می توانند کمک کنند تا مردم نا امید نشوند و مطالبات آنها هم پیگیری شود.

دکتر هاشمی از رسانه ها خواست به موانع راه مدیران اجرایی کشور نیز توجه کنند و گفت: بیمه ویژه دندانپزشکی بسیار راهگشا است زیرا این خدمات گران است و امیدواریم بتوانیم بیمه ای ویژه برای دندانپزشکی در دولت دوازدهم داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه هدفگذاری شده در دندان پزشکی 25 درصد خدمات، دولتی انجام شود، تاکید کرد: هدف ما عمدتا پیشگیری است.

وزیر بهداشت با اعلام اینکه در حوزه دارو و تجهیزات پزشکی نیز بخش خصوصی و شبه دولتی فعال هستند، تصریح کرد: همدان استعداد خوبی برای سرمایه گذاری دارد و امیدوارم بتوانید سرمایه گذاران را در این بخش جذب کنید.

دکتر هاشمی در شورای اداری استان همدان نیز گفت: برای 70 شغل خدماتی بیمارستان نهاوند 7 هزار نفر ثبت نام کرده اند که این مناسب و در شأن کشور نیست.

وی افزود: استان همدان با توجه به مدیران قابلی که دارد و نمایندگان مؤثر در سطح ملی و استعدادی که دارد می تواند روی سرمایه خارجی و داخلی حساب کند.

وزیر بهداشت با بیان اینکه همدان استعداد دارد و بخاطر همجواری با عراق علاوه بر طبیعت و شرایط مناسب، فضای خوبی برای سرمایه گذاری در حوزه خدماتی دارد، اظهار داشت: اکثر مدیران جسور هستند البته برخی دستگاه های نظارتی تلاش می کنند این جسارت را بگیرند.

وی با اعلام اینکه مدیران اهل ریسک کردن هستند و باید دست و پای ما باز باشد، ادامه داد: مالیات بیشتر که نمی توان گرفت، نفت هم که کاهش قیمت داشته ایم، در خصوصی سازی هم که عایدی نبوده است پس نیاز به جراحی است و همه باید در این امر مشارکت کنند.

محمد ناصر نیکبخت، استاندار همدان نیز در شورای اداری استان گفت: ساخت 15 هتل در استان آغاز شده که 5 هتل 5 ستاره است.

وی افزود: فضای همدلی و همکاری در کشور و استان فراهم است و باید با حمایتهای مجلس و مقام معظم رهبری که نسبت به دولت ابراز شده گام های بلندتری در خدمت به مردم برداریم.

استاندار همدان با اعلام اینکه از فرصت برجام باید استفاده کنیم و کمک کنیم استان را استانی آماده و مهیا برای توسعه، نشان دهیم، تاکید کرد: هیچ استانی به شایستگی استان همدان در گردشگری نیست.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 703040

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 6 =