۰ نفر
۱۰ شهریور ۱۳۹۶ - ۰۶:۲۰

ایسنا نوشت: سرگی لاوروف و رکس تیلرسون درخصوص بحران دیپلماتیک میان دو کشور رایزنی کردند.

به گزارش وستی، وزیر امور خارجه آمریکا در تماس تلفنی با همتای روس خود، از محدودیت‌های جدید دولتش برای دیپلمات‌های روسیه در خاک این کشور خبر داد.

لاوروف هم نسبت به تشدید بحران در مناسبات دوجانبه ابراز تأسف کرد.

وی تاکید کرد روسیه پس از بررسی دقیق اقدامات اخیر آمریکا، پاسخ مناسبی به آن خواهد داد.

وزارت خارجه آمریکا از روسیه خواسته است تا دوم سپتامبر (فردا شنبه) سرکنسولگری خود را در سانفرانسیسکو تعطیل کند.

هیتر نوئرت، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت: روسیه باید کنسولگری خود در سانفرانسیسکو و دو ساختمان دیگر در واشنگتن و نیویورک را تا دوم سپتامبر تعطیل کند.

وی افزود: این اقدام مطابق با برخورد روسیه با دیپلمات‌های ما اتخاذ شده است.

با این حال سخنگوی وزارت خارجه آمریکا ابراز امیدواری کرد مسکو دست به اقدام متقابل نزند تا بحران به وجود آمده در این مرحله به پایان برسد و دو کشور وارد مرحله گذار به بهبود مناسبات شوند!

در همین حال لئونید اسلوتسکی، رئیس کمیته امور بین‌المللی مجلس دومای روسیه، این اقدام آمریکا را اعلام جنگ دیپلماتیک دانست.

وی افزود: درخواست برای بستن کنسولگری ما یک قدم ناعادلانه است و بستن یک کنسولگری خارجی بسیار جدی‌تر از اخراج دیپلمات‌ها و حتی روند غیر قانونی دیپلماتیک است.

پیشتر در پی وضع تحریم‌های جدید کنگره آمریکا بر ضد مسکو، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه دستور داد تا اول سپتامبر ۷۵۵ دیپلمات آمریکایی خاک این کشور را ترک کنند.

این اقدام در راستای تصمیم دولت باراک اوباما، رئیس‌جمهوری سابق آمریکا در دسامبر ۲۰۱۶ میلادی اتخاذ شد که تحریم‌هایی را علیه روسیه به بهانه مداخله در انتخابات ریاست جمهوری امریکا وضع کرد و در پی آن ۳۵ دیپلمات روس را از امریکا اخراج کرد و دو ساختمان دیپلماتیک روسیه در نیویورک و مریلند را بست.

52311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 703085

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =