آسیا در انتظار گام آخر برای روسیه؛ از کره‌جنوبی تا استرالیا، همه چیز به روز آخر کشیده شد

تکلیف صعود مستقیم دو تیم دیگر در آسیا، سه‌شنبه مشخص خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ پنجشنبه عصر روز پر تلاتمی برای فوتبال آسیا بود. از سایتاما تا سئول همه در تب و تاب تلاش برای قطعی کردن صعود خود به جام جهانی بودند.

در میان این رقابت ها، ایران با هدایت کارلوس کی روش بدون کوچک ترین استرسی پا به بازی های پنجشنبه گذاشت و در حالی که صعود خود را قطعی کرده بود، با کمال آرامش مقابل کره جنوبی صف آرایی کرد.

در این گزارش مروری خواهیم داشت بر شرایطی که 12 تیم حاضر در آسیا در بازی های دیروز سپری کردند و شرایطی که سه شنبه آینده در بازی های آخر دور گروهی خواهند داشت. سه شنبه ای که مسافران قطعی روسیه را مشخص خواهد کرد.

گروه A

سه بازی همزمان روز پنجشنبه و اوج حساسیت برای سه تیم کره جنوبی،ازبکستان و سوریه.

شاگردان شین تائه چونگ در تیم کره جنوبی که حمایت بیش از 60 هزار هوادار کره ای را با خود می دیدند،در سئول نتوانستند از پس مدافعین سرسخت ایرانی بربیایند و بازی در نهایت با تساوی 0-0 به پایان رسید تا تکلیف یکی از قدیمی ترین قدرت های آسیا برای صعود به روز پایانی کشیده شود.

ازبک ها هم دیگر تیمی بودند که پنجشنبه فرصت سوزی کردند. آن ها اگر می توانستند چین را در خانه اش شکست دهند، با توجه به توقف کره،می توانستند به رده دوم برسند و دست بالا را برای صعود به جام جهانی داشته باشند. ازبکستان اگر می توانست یک امتیاز هم از تیم لیپی بگیرد،شانس بیشتری برای صعود می داشت اما شکست 1-0،کار ازبک ها را برای صعود بسیار سخت کرد.

سوریه اما بهترین استفاده را از غفلت کره جنوبی و ازبکستان کرد. شاگردان ایمن حکیم در تیم ملی سوریه با کسب بردی عالی مقابل قطر،شانس خود را برای صعود به پلی آف زنده نگه داشتند. در حال حاضر ایران با 21 امتیاز در صدر جدول قرار دارد.کره جنوبی با 14 امتیاز دوم است و سوریه و ازبکستان با 12 امتیاز در رده سوم و چهارم قرار دارند.

چین و قطر هم با 9 و 7 امتیاز در رده های بعدی قرار دارند و شانسی برای رسیدن به جام جهانی ندارند.

بازی های روز آخر:

حساس ترین بازی سه شنبه را ازبکستان و کره جنوبی در تاشکند برگزار خواهند کرد. دیداری که قرار است تکلیف دومین تیم صعود کننده از گروه یک به جام جهانی را مشخص کند. اگر کره یک مساوی هم از این بازی بگیرد، به عنوان تیم دوم صعود خواهد کرد اما اگر تیم ساموئل بابایان به دنبال صعود است،باید دست به کاری بزرگ بزند و کره را ببرد.

چین و قطر هم در دیداری تشریفاتی باید با هم بازی کنند.مسابقه ای که فقط تکلیف تیم پنجم و ششم گروه را مشخص خواهد کرد.

دیگر بازی حساس سه شنبه شب در استادیوم آزادی برگزار خواهد شد. ایران که خیلی وقت است صعودش را به جام جهانی قطعی کرده،فقط به دنبال حفظ رکورد عالی خود یعنی گل نخوردن در راه رسیدن به جام جهانی است. سوریه اما هدفش کاملا با ایران متفاوت است و فقط برای برد بازی خواهد کرد. سوری ها این شانس را دارند تا با کسب برد مقابل ایران حتی به صورت مستقیم هم به جام جهانی صعود کنند که البته احتمالش اندک است.

با این حال آن ها اگر از ایران امتیاز بگیرند از شانس قابل توجهی حداقل برای صعود به پلی آف برخوردار خواهند بود.

 

گروه B

شکست غیر منتظره عربستان در زمین امارات،معادلات گروه دوم را کاملا پیچیده کرد. امارات که خود شانسی حتی برای رسیدن به پلی آف هم ندارد با برد مقابل سعودی ها، کاری کرد تا تکلیف تیم صعود کننده به جام جهانی و تیم صعود کننده به پلی آف به روز آخر کشیده شود.

حساس ترین بازی پنجشنبه را در گروه 2،تیم های ژاپن و استرالیا در استادیوم سایتاما برگزار کردند. دیداری که برنده اش می توانست صعود خود به جام جهانی را قطعی کند. اتفاقی که در نهایت برای ژاپن میزبان افتاد و آن ها توانستند با برتری 2-0 مقابل کانگوروها با 20 امتیاز صعود خود به جام جهانی را قطعی کنند. عراق هم در دیداری کم اهمیت 2-1 تایلند را شکست داد.

بازی های روز آخر:

بازی کم اهمیت روز آخر این گروه را تیم های عراق و امارات برگزار خواهند کرد. این دو تیم شانسی برای صعود نخواهند داشت.

اما دو بازی دیگر تعیین کننده خواهد بود. استرالیا میزبان تایلند است و عربستان از ژاپن پذیرایی می کند. در حال حاضر استرالیا و عربستان که هردو بازنده های بازی های هفته ماقبل آخر بودند 16 امتیازی هستند. اما استرالیا به دلیل تفاضل بهتر،در جدول بالاتر است.

حریف استرالیا در روز پایانی هم بسیار آسان تر از حریف عربستان خواهد بود و به همین دلیل ساکروس ها شانس بیشتری برای صعود مستقیم خواهند داشت و عربستان احتمالا راهی پلی آف می شود.

 

 

 

254 41

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 703173

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 13 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام FI ۱۴:۰۰ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۰
    9 1
    اگر ایران و کره، سوریه و ازبکستان را شکست بدن و چین هم با نتیجه لازم قطر رو ببره، با سوریه و ازبک هم امتیاز میشه و شانس پلی آف داره