عیادت وزیر آموزش و پرورش از دانش‌آموزان حادثه‌دیده هرمزگانی در سفر به داراب فارس/ عکس

ایرنا نوشت: وزیر آموزش و پرورش عصر روز جمعه با هدف پیگیری وضعیت دانش آموزان سانحه دیده هرمزگانی در حادثه واژگونی اتوبوس وارد شهرستان داراب شد و از آنها عیادت و دلجویی کرد.

سید محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش که بعدازظهر جمعه وارد شیراز شده بود، با همراهی سید محمد علی افشانی استاندار فارس به داراب سفر کرد تا ضمن عیادت از دانش آموزان آسیب دیده در حادثه واژگونی اتوبوس به بررسی روند رسیدگی به آنها و همچنین ابعاد مختلف این حادثه بپردازد.

حادثه واژگونی اتوبوس حامل دختران دانش آموز عضو تشکیلات فرزانگان استان هرمزگان ساعت 3:59 بامداد روز جمعه در شهرستان داراب روی داد و در اثر این حادثه هفت دانش آموز، سرپرست آنها و همچنین مالک اتوبوس جان باختند.

وزیر آموزش و پرورش در بدو ورود به داراب مورد استقبال امام جمعه، فرماندار و مسئولان محلی قرار گرفت و بلافاصله برای عیادت از دانش آموزان مصدوم این حادثه و بررسی موضوع راهی بیمارستان شهر داراب شد.

بطحایی در عیادت از این دانش آموزان به دلجویی از آنها پرداخت و بر تداوم خدمات رسانی مطلوب به آنها تا درمان کامل تاکید کرد.
وزیر آموزش و پرورش را در سفر به داراب همچنین مهدی فیض معاون پرورشی و فرهنگی این وزارتخانه و دکتر ایرج حریرچی قائم مقام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی همراهی می کنند.

جاسم جادری استاندار هرمزگان نیز بعدازظهر جمعه با هدف بررسی ابعاد مختلف حادثه واژگونی اتوبوس حامل دانش آموزان این استان به داراب سفر کرده است. وی ساعتی قبل در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در داراب، اعلام کرد که روز شنبه یازدهم شهریورماه برای ابرازهمدردی با خانواده دانش آموزان جانباخته در استان هرمزگان عزای عمومی برپا می شود.

استاندار هرمزگان همچنین گفت: جانباختگان این حادثه در آیینی مشترک عصر روز شنبه در بندرعباس تشییع می شوند و سپس برای تدفین به شهر و دیارشان منتقل می شوند.

استاندار فارس نیز از تشکیل کمیته کارشناسی برای بررسی ابعاد مختلف این حادثه خبر داد.

سیدمحمد علی افشانی در گفت و گو با ایرنا افزود: وی اظهار کرد: همچنین یک کمیته کارشناسی با حضور پلیس راه، بهداشت و درمان و ستاد مدیریت بحران استان برای بررسی ابعاد مختلف این حادثه دلخراش تشکیل خواهد شد.

وی همچنین گفت: خدمات رسانی و امداد رسانی به موقع و سریع نیروهای امدادی و اورژانس استان به مصدومان حادثه واژگونی اتوبوس حامل دانش آموزان اجازه نداد که تعداد کشته های این حادثه افزایش یابد.

در همین حال، پایگاه خبری پلیس اعلام کرد که بر اساس گزارش های اولیه ماموران پلیس راه استان فارس، خستگی و خواب آلودگی راننده علت واژگونی اتوبوس بوده است.

در این گزارش آمده است: تحقیقات بیشتر برای روشن شدن ابعاد مختلف این حادثه و دیگر علل احتمالی ادامه دارد.

حجت الاسلام سید محسن موسوی رئیس دادگستری شهرستان داراب نیز گفت: راننده این اتوبوس که از نظر جسمانی، سالم است، بازداشت شد و پرونده قضایی برای پیگیری دقیق ابعاد مختلف این حادثه تشکیل شد.

بنا بر این گزارش، این اتوبوس حامل دانش آموزان هرمزگانی عضو تشکیلات سازمان دانش آموزی بود که با هدف شرکت در اردوی ملی فرزانگان راهی شیراز شده بودند.

2 اتوبوس دیگر نیز حامل دانش آموزان هرمزگانی به مقصد شیراز بودند که به دنبال این حادثه ، سرنشینان آنها در باشگاه فرهنگیان شهر داراب اسکان داده شدند.

شهرستان داراب در فاصله 225 کیلومتری جنوب شرقی شیراز واقع شده است.

42238

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 703215

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 6 =