مدیر کل میراث فرهنگ ، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی از پروژه مرمت بازار اراک بازدید کرد.

به گزارش خبرآنلاين، سید محمد حسینی در این بازدید که با حضور هیئت امنای بازار و پیمانکاران انجام شد، گفت: تمام دستگاه ها، مسوولان و شهروندان نسبت به حفظ و نگهداری از بازار تاریخی اراک مسوول هستند و باید در این خصوص وظایف خود را انجام دهند چراکه حفظ این مجموعه فارغ از بحث تاریخی بودن آن، حفظ رگ هویتی شهر است.
وی افزود: متاسفانه کسبه بازار آنگونه که می بایست حافظ بازار به عنوان مرکز درآمدی خود نبوده اند از همین رو اکنون یکی از مهمترین معضلات بازار، تخریب جرزها، تغییر کاربری ها و دخالت های عمدی و سهوی است که توسط ایشان صورت گرفته است. البته نباید منکر این مسئله شد که هیات امنای جدید بسیار پیگیر و دلسوز وضعیت این مجموعه ارزشمند است.
مدیرکل، مرمت بازار را اولویت اداره کل در شهرستان اراک عنوان کرد و اظهار داشت: اکنون از چهارجبهه ی سراي كاشاني، سراي حاجباشي ، سرای مسگرها و راسته اصلي در حال مرمت بازار هستیم و کارشناسان اداره کل با بازرسی های گسترده بر صحت و سلامت این پروژه نظارت داریم.
حسینی گفت: پیش از این برنامه ای تحت عنوان طرح جامع بازار اراک تهیه شده بود که متاسفانه به غیر از میراث فرهنگی استان مرکزی باقی دستگاه های مسوول، وظایف خود را انجام ندادند از این رو نمی توان طبق برنامه ریزی های آن طرح، مرمت جامعی را پیاده کرد.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 703418

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 7 =