تسنیم نوشت: جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران گفت: امروز موازنه قدرت به نفع انقلاب و نظام ما تغییر کرده؛ هیچ‌کس باور نمی‌کرد که آمریکا با آن‌همه نیروگاه هسته‌ای امروز در حاشیه تحولات منطقه قرار دارد.

سردار حسین سلامی در مراسم سالگرد شهادت سردار شهید محمود کاوه و سردار شهید مدافع حرم مرتضی عطایی با بیان اینکه شهدا متعلق به یک مقطع تاریخ نیستند و فضیلت‌شان مختص به زندگی نباتی‌شان نمی‌شود، گفت: جهاد عامل اصلی حریت یک جامعه مسلمان است، شهیدانی که در طول این 40 سال در مقابل فتنه دشمنان داخلی و خارجی مقاوم و مردانه ایستادند و اجازه تسلط و چیرگی منافقان را ندادند عامل بازیابی و شکل‌دهی اسلام شدند؛ کشورهای که مردانی این‌چنین ندارند دشمنان بر آنان مسلط شدند و نوامیس آنان را در خیابان‌های شهرها آواره کرده و تحقیر شدند زیرا امثال محمود کاوه‌ها را نداشتند.

وی با تأکید بر اینکه شهدای ما تربیت‌یافتگان مکتب قرآن هستند، بیان کرد: این ویژگی سبب شده که بسیجیان ما هرچه به قلب خطر نزدیک می‌شوند آرام‌تر هستند که این را درصحنه‌های متفاوت جنگ تجربه کردیم بنابراین وقتی یک چنین استوانه‌های مستحکمی که تکیه‌گاه آرامش و امنیت یک کشور هستند هیچ قدرتی حتی آمریکای جنایتکار هم نمی‌تواند بر سرنوشت این ملت حاکم شود؛ هرگاه ملت ما با تبعیت از رهبرشان در مقابل دشمن بزرگ پیروز است.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران با بیان اینکه دشمنان بعد از انقلاب نیز تاکنون همواره به‌دنبال ضربه واردکردن بر جمهوری اسلامی ایران بودند، تصریح کرد: جنگ‌های نیابتی در سوریه نیز با همین هدف دنبال شد اما شور و حال و مقاومت دوران دفاع مقدس در این زمان نیز مجدداً جوانه زد و براثر پرورش معنوی ولی‌فقیه فرزندان این ملت با ادبیات جهاد و شهادت‌طلبی آشنا شدند و این ملت بعد از تمام صحنه‌هایی که برای ما رقم زد موفق شدند؛ ما ندیدیم که دشمن از به‌کار بردن تمام قدرت‌های خود برای از بین بردن این ملت دست برداشته باشد اما با تمام این‌ها ملت ما تا جان خود ایستاد و جان‌فشانی کرد.

سردار سلامی تأکید کرد: امروز موازنه قدرت به نفع انقلاب و نظام ما تغییر کرده است؛ هیچ‌کس باور نمی‌کرد که آمریکا با آن‌همه نیروگاه هسته‌ای امروز در حاشیه تحولات منطقه قرار دارد و نقش‌آفرین و بازیگر اصلی این میدان که سرنوشت آینده جهان اسلام را رقم خواهد زد جمهوری اسلامی است؛ این‌که پیکر شهید بی‌سر محسن حججی به آغوش خانواده بازمی‌گردد نشان‌دهنده اقتدار و تسلط جهان اسلام و جمهوری اسلامی بر مستکبران و مزدوران آن‌ها در منطقه است.

تحریم در پدافند هوایی مقوله جدیدی نیست

همچنین ایسنا نوشت: حسین نائینی در نشست خبری که امروز (یازدهم شهریورماه) در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: روز دهم شهریورماه سال 1387 فرماندهی کل قوا، دستور انتزاع پدافند هوایی از آفند هوایی صادر شد. در این روز با توجه به افزایش جنگ و تهدیدات اطراف کشور، اهمیت کار پدافند هوایی مشخص و دستور تاریخی مبنی بر تشکیل قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا (ص) صادر شد.

وی افزود: بر اساس این دستور، کنترل عملیاتی کلیه یگان‌های پدافندی نیروهای مسلح اعم از ارتش، سپاه، نیروی انتظامی و بسیج مردمی برعهده این قرارگاه گذاشته شد. منطقه پدافند هوایی جنوب غرب شامل استان‌های خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد و چهارمحال و بختیاری است. رصد و پایش پروازها و پوشش راداری کلیه کریدورهای پروازی که از این مناطق عبور می کنند، توسط این پدافند انجام می شود.

نائینی عنوان کرد: از عمده ماموریت‌های منطقه پدافند هوایی جنوب غرب کشور، بحث کشف و شناسایی است که به صورت 24ساعته، شبانه‌روزی و بدون تعطیلی انجام می‌شود. در این زمینه رصد و پایش تمام پروازهای عبوری که وارد یا از کشور خارج می‌شوند، توسط این پدافند صورت می‌گیرد. در سایت‌های راداری و سایت‌های شنود، اقدام به شناسایی اهداف می‌شود که به عنوان نمونه می‌توان به بحث شناسایی هواپیمای حامل تروریست "ریگی" و فرود آن در خاک ایران نام برد.

جانشین منطقه پدافند هوایی جنوب غرب کشور اظهار کرد: از دیگر ماموریت های پدافند هوایی می توان به بحث رهگیری و درگیری اشاره کرد که در بحث رهگیری، نشاندن هواپیمای حامل ریگی یکی از اقدامات انجام گرفته بود. همچنین هدف قراردادن هواپیمای هرمس اسرائیلی در فوردو از اقدامات انجام شده توسط پدافند هوایی در بحث درگیری است.

نائینی با اشاره به اقدامات پدافند هوایی در دوران دفاع مقدس، گفت: پدافند هوایی در طول هشت سال دفاع مقدس، بیش از 24هزار هواپیما سرنگون کرد. همچنین در طول هشت ساله جنگ تحمیلی، 700 بالگرد توسط این پدافند سرنگون شد. تمام تجهیزات و جنگ‌افزارهایی که در قرارگاه پدافند هوایی در سه لایه ارتفاع بالا، ارتفاع متوسط و ارتفاع پایین وجود دارد، به دست متخصصان بومی در وزارت دفاع و شرکت‌های دانش‌بنیان طراحی و ساخته شده‌اند.

جانشین منطقه پدافند هوایی جنوب غرب کشور با بیان اینکه تحریم در پدافند هوایی مقوله جدیدی نیست، عنوان کرد: از ابتدای جنگ تاکنون در بحث پدافند هوایی تحریم هستیم و بیشتر تجهیزاتی که در کشور وجود دارد، تجهیزات ساخت داخل و به‌روز هستند. اشکالات سامانه‌ها و تجهیزات در قالب یک اتاق فکر در مرکز جهاد خودکفایی مطرح می‌شود تا آنچه توانمندی یگان است، در یگان رفع مشکل شود و آنچه خارج از توان یگان است با همکاری شرکت‌های دانش‌بنیان و وزارت دفاع حل شود.

29214

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 703503

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 14 =