کتاب «بهترین‌ها و بدترین‌ها از دیدگاه نهج‌البلاغه» بخشی از مباحث اخلاقی آیت‌الله مصباح یزدی است که با تلاش حجت‌الاسلام کریم سبحانی نوشته شده و هدف اصلی آن ارایه پاره‌ای از معارف ناب و انسان‌ساز نهج‌البلاغه برای جویندگان حقیقت و پژوهشگران معارف دین است.

به گزارش خبرآنلاین، ویرایش سوم «بهترین‌ها و بدترین‌ها از دیدگاه نهج‌البلاغه» اثر آیت‌الله محمدتقی مصباح یزدی به همت انتشارات مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی‌‌(ره)منتشر شد. «بهترین‌ها و بدترین‌ها از دیدگاه نهج‌البلاغه» در 21 گفتار تنظیم شده است.

دوستان برگزیده خدا در پیکار با نفس، اندوه و ترس، لباسی بر قامت دوستان خدا، جلوه حیات انسانی در دوستان خدا، دلدادگان خدا و رهیدگان از دام شهوات، دوستی با هدایت‌یافتگان و پرهیز از هوس‌آلودگان، آستانه بندگی دوستان خدا و گام برداشتن در مسیر حق، جلوه اخلاص و عدالت‌ورزی در دوستان خدا، عالم نمایان خودپرست در کلام امیرالمؤمنین‌‌(ع) و ویژگی‌های بدترین‌ها در نگاه امیرمؤمنان‌‌(ع) از جمله مطالب موجود در این کتاب است.

در دیگر بخش های این کتاب خواننده با مباحثی چون جلوه‌هایی از انحراف و سوء استفاده از قرآن از دیدگاه امیرمؤمنان‌‌(ع)، دوستان و سرسپردگان شیطان در کلام امیرمؤمنان‌‌(ع)، انگیزه‌ها و خاستگاه‌های پذیرش آرای متضاد در حوزه دین، بازتاب انحرافات و روی برتافتن از حق در کلام امیرمؤمنان‌‌(ع)، بدعت‌گروی؛ برجسته‌ترین ویژگی دشمنان حق، ماهیت بدعت و آثار زیان‌بار آن، بازشناسی برخی جلوه‌های رفتاری ایمان و کفر، تفاوت بدعت با نوآوری و سنت‌گذاری و تفاوت بدعت با احکام ثانویه و احکام حکومتی آشنا می شود.

در مقدمه این کتاب به قلم معاون پژوهش مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی‌‌(ره) آمده است: «دانشمندان نام‌آور شیعه رسالت خطیر و بی‌نظیر خویش را بهره‌گیری از عقل و نقل و غوص در دریای معارف قرآن و برگرفتن گوهر ناب حقیقت از سیره پیشوایان و عرضه آن به عالم بشری و دفاع جانانه در برابر هجوم ظلمت‌پرستان حقیقت‌گریز دانسته و در این راه دیده‌ها سوده و جان‌ها فرسوده‌اند»

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 70352

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 3 =