مادرید نسل جوان را هدف قرار داد/ دگرگونی تجارت فوتبال به شیوه رئال مادرید

باشگاه رئال‌مادرید طی چند فصل اخیر با استفاده از جوان‌ها به موفقیت‌های زیادی رسیده است.

نوید صراف: مطمئناً با ما هم‌نظر هستید که باشگاه رئال مادرید را دیگر نمی‌توان صرفاً یک تیم فوتبال و یا صرفاً یک باشگاه معتبر و متمول خطاب کرد. پرافتخارترین تیم اروپا دیگر یک بنگاه اقتصادی بسیار سودده است که صاحبان و سهامدارانش از هر آنچه در حول‌وحوش این باشگاه و بازیکنان‌اش است، کسب درآمد می‌کنند. باشگاهی که در سال 1902 تاسیس شد و اکنون برنامه‌ای ویژه برای نسل جوان درنظر گرفته تا بیش از پیش بر تعداد هواداران‌اش بیافزاید چرا که هوادار بیشتر یعنی سود و درآمد چشمگیرتر. اقدامی که بسیاری معتقدند در جواب کیبورد جدید باشگاه بارسلونا در پلتفورم گوشی‌های همراه، انجام شده است.

چندی پیش بود که باشگاه بارسلونا از کیبورد جدیدی رونمایی کرد که مصرف‌کنندگان در آن می‌توانستند از شکلک‌های بازیکنان بارسا در چت‌های خود استفاده کنند که با استقبال بسیار زیاد هواداران بلوگرانا مواجه شد.

حال مسئولان دیجیتال باشگاه رئال مادرید نیز با هدف تحت‌تاثیر قرار دادن نسل نوجوان و جوان، با همکاری فیسبوک و کمپانی دیجیتالی «GoPro»، سریال‌های فوتبالی در 8 قسمت را تولید کرده‌اند که در مورد زندگی جذاب در باشگاه رئال مادرید است. دو قسمت از این سریال 8 قسمتی، در حال حاضر در صفحه رسمی باشگاه رئال مادرید در فیسبوک منتشر شده که مورد توجه مخاطبین هدف، قرار گرفته و مادریدی‌ها را به فکر ادامه این پروژه در سطحی وسیع‌تر انداخته است.

بد نیست بدانید که تمامی این سریال با استفاده از تکنولوژی سه بعدی و از زاویه دوربین بازیگر اصلی، توسط کمپانی جلوه‌های ویژه «GoPro» ضبط و به خصوصیت اصلی این سریال تبدیل شده است. این ویژگی باعث شده که بینندگان نوجوان و جوان، به راحتی خود را در جای شخصیت اول داستان قرار دهند و به این ترتیب میزان تحت‌تاثیری آن روی مخاطبین به طرز چشمگیری افزایش بیابد. نکته جالب دیگر در رابطه با این سریال، همکاری اورلاندو بلوم، هنرپیشه مشهور هالیوودی‌ست که سازندگان، از صدای او در ساخت این سریال بهره گرفته‌اند.

استقبال فیسبوک از همکاری با سفیدپوشان
علاوه بر این سریال 8 قسمتی که هر قسمت آن 10 دقیقه است، مسئولان رئال مادرید پروژه تصویری جدیدی را نیز در فیسبوک آغاز کرده‌اند که به کمک این سرویس، امیدوارند مخاطبین جدیدی را به ویژه از ایالات متحده آمریکا جذب کنند.

رافائل دو سانتوس در رابطه با پروژه‌های ویدئویی جدید قوهای سپید می‌گوید: «هدف باشگاه این است که با استفاده از پروژه‌های جدید، نه تنها هواداران پیشین خود را به وجد بیاوریم، بلکه میلیون‌ها انسان که روزانه در فیسبوک مشغول فعالیت هستند را نیز به سمت خود جذب کنیم.»

در این بین رسانه‌های اسپانیایی و آمریکایی پرده از رازی مهم درباره این همکاری رئال و فیسبوک برداشته‌اند. بر اساس اسناد رسیده به رسانه‌ها، مسئولان باشگاه رئال مادرید هیچ مبلغی را به فیسبوک برای ارائه این سرویس جدید پرداخت نمی‌کنند و در عوض پای کمپانی «GoPro» که یکی از سردمداران تکنولوژی تصویری و «حقیقت افزوده» در فضای مجازی‌ست را به فیسبوک گشوده‌اند که این امر موجب افزایش کلیک و به اشتراک‌گذاری ویدیوهای موجود در فیسبوک شده است. همچنین فیسبوک هزینه قرارداد با اورلاندو بلوم را نیز متقبل شده که تمامی این حقایق، نشان از اهمیت این همکاری برای فیسبوک دارد.

تغییر مدل بازاریابی رئال
کارشناسان معتقدند که پروژه‌های جدید پرافتخارترین تیم اروپا، شیوه بازاریابی در فوتبال جهان را دستخوش تغیری اساس خواهد کرد چرا که این باشگاه تنها به بازی فوتبال و تجارت وابسته به آن نپرداخته بلكه از نظر علمی نیز در این زمینه فعال شده است و اكنون در سطح دانشگاهی فعالیت دارد. باشگاه با همكاری دانشگاه اروپایی مادرید، اكنون بیش از 13 رشته ورزشی در سطح كارشناسی ارشد و 5 دوره تخصصی دانشگاهی را ارائه می‌دهد. این دوره‌ها به طور سالانه از طریق دانشگاه ارایه می‌شود اما می‌توان از طریق اینترنت و به صورت مجازی نیز از طریق شبكه تلویزیونی 24 ساعته رئال در آن شركت كرد. شبكه تلویزیونی‌ اختصاصی این باشگاه به صورت دیجیتالی قابل دسترسی‌ست. این شبكه همچنین همه رویدادهای سفیدپوشان مادرید را به تصویر می‌كشد و طرفداران تیم می‌توانند به طور دائم نتایج بازی‌ها و دیدارهای باشگاه را دنبال كنند. این شبكه برنامه‌های خود را به 3 زبان اسپانیایی، انگلیسی، ژاپنی و اخیراً چینی پخش می‌كند.

43257

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 704603

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 7 =