ایرنا نوشت: وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که در حمله هواپیماهای روسی به مقر فرماندهی داعش در منطقه دیرالزور سوریه، گلمراد حلیم اف تبعه تاجیکستان و وزیر جنگ این گروه تروریستی و 44 تروریست دیگر کشته شدند.

 

 در گزارش روز جمعه دفتر مطبوعاتی وزارت دفاع روسیه آمده است: حلیم اف وزیر جنگ داعش و چهار سرکرده این گروه همراه حدود 40 تروریست در بمباران مقر فرماندهی منطقه دیرالزور کشته شده اند.
در گزارش آمده است: بر اساس داده های تایید شده، بین فرماندهان داعشی کشته شده ابومحمد الشمالی (تبعه عربستان سعودی) امیر دیرالزور بود که مسئولیت امور مالی اجیر کردن تروریست ها و انتقال آنها به اردوگاههای آموزشی این گروه را برعهده داشت.
وزارت دفاع روسیه ادامه داده است: افزون بر آن در جلسه تروریست ها در مقر فرماندهی داعش که بر اثر بمباران هواپیماهای روسی نابود شد، حلیم اف نخست به شدت مجروح و سپس شته شد.
خبرگزاری ایتارتاس نیز به نقل از گزارش وزارت دفاع روسیه نوشت: در جلسه سه شنبه گذشته، فرماندهان داعشی در باره پیشروی های ارتش سوریه با پشتیبانی نیروی هوافضای روسیه گفت وگو می کردند تا تدابیری را برای جلوگیری از شکست های بیشتراتخاذ کنند.
خبرگزاری اسپوتنیک هم روز سه شنبه به نقل از وزارت دفاع روسیه گزارش داده بود که هواپیماهای نیروی هوافضای این کشور در منطقه دیرالزور، مقر فرماندهی و چندین موضع تسلیحات زرهی داعش را هدف قرار دادند و از جمله سه نفربر را نابود کردند.
روسیه از هفتم مهرماه سال 94 براساس درخواست دولت سوریه با استقرار ده ها فروند بمب افکن، بالگردهای رزمی، مجموعه های شناسایی در پایگاه هوایی حمیمیم مواضع گروه های تروریستی ضدسوری تحت حمایت گروهی از کشورهای غربی-غربی بویژه داعش و جبهه النصره را زیر بمباران قرار داده است.
حلیم اف از اتباع تاجیکستان بود و در گذشته چند بار خبر زخمی یا کشته شدن وی پخش شده بود، اما طرفدارانش با انتشار عکس و نوار صوتی از زنده بودن او خبر داده بودند.
حلیم اف که از افسران بلندپایه تاجیکستان بود در آوریل سال 2015 ناپدید شد، ولی بعدا از حضور خود در سوریه خبر داد و در یک پیام ویدیویی گفت: با نارضایتی از اداره تاجیکستان به داعش پیوسته است.
​مقامات تاجیکستان بلافاصله این فرمانده فراری را به خیانت متهم کرده و از طریق اینترپل تحت تعقیب قرار دادند.
مقامات تاجیکستان می‌گویند که بیش از یکهزار و 100 شهروند این کشور برای شرکت در جنگ ها به عراق و سوریه رفته اند که تاکنون خبر مرگ بیش از 300 نفر تأیید شده است.
اجرای راهبرد چند کشور غربی-عربی ضدسوری به پیشگامی آمریکا که در برگیرنده سرنگونی حکومت بشار اسد در طول شش ماه بود، هر چند شکست خورد، ولی حمایت های اطلاعاتی، مالی و تسلیحانی از دهها گروه تروریستی که همچنان ادامه دارد، سوریه را در حدود شش سال گذشته به ویرانی کشانده، جان دهها هزار غیرنظامی به ویژه زنان و کودکان را گرفته، میلیون ها آواره برجای گذاشته و از سوی دیگر، دامنه این فجایع عراق را نیز در بحران فرو برده است
52312

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 705285

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 9 =