ایرنا نوشت: همزمان با سفر وزیر امور خارجه پاکستان به چین، دو کشور بار دیگر توافق و تاکید کردند که مسائل منطقه از جمله مشکلات افغانستان فقط باید از طریق روش های سیاسی حل و فصل شود و راه حل نظامی هرگز گره گشا نخواهد بود.

 

 'خواجه محمد آصف' وزیر امور خارجه پاکستان با هدف مشورت با مقامات چینی درباره راهبرد جدید آمریکا در افغانستان و جنوب آسیا، عصر روز گذشته عازم پکن شد و ضمن دیدار و گفت وگو با 'وانگ یی' همتای چینی خود، دو طرف با حضور در یک کنفرانس مطبوعاتی مشترک به سوالات خبرنگاران پاسخ دادند.
براساس گزارش رسانه های رسمی دولت پاکستان، خواجه محمد آصف در کنفرانس خبری یاد شده تاکید کرد که دو کشور بار دیگر توافق کردند مسائل و مشکلات افغانستان باید اساسا از روش های سیاسی و صلح آمیز حل و فصل شود و هیچ گونه راه حل نظامی برای افغانستان وجود ندارد.
وزیر امور خارجه پاکستان تاکید کرد که صلح و ثبات افغانستان از اهمیتی حیاتی برای صلح و ثبات منطقه برخوردار است.
وزیر امور خارجه پاکستان در ادامه سفرهای منطقه ای خود با هدف مشورت با مقامات کشورهای منطقه درخصوص راهبرد جدید آمریکا در افغانستان، قرار است طی دو سه روز آینده، به تهران سفر کند. وی در تهران علاوه بر ملاقات با محمدجواد ظریف همتای ایرانی خود، دیدار با حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران را نیز در دستور کار دارد.
وانگ یی وزیر امور خارجه چین نیز تاکید کرد که امنیت افغانستان، به سود پاکستان، چین و تمام منطقه است.
وی همچنین اعلام کرد که نخستین نشست سه جانبه چین-پاکستان-افغانستان پیش از پایان سال جاری میلادی به میزبانی چین و با هدف گفت و گو در خصوص مسائل افغانستان و منطقه برگزار خواهد شد.
تاکید پاکستان و چین بر حل سیاسی مسائل افغانستان در شرایطی است که آمریکا در چارچوب راهبرد جدید خود در افغانستان و جنوب آسیا، تصمیم به اعزام هزاران نیروی نظامی جدید به افغانستان گرفته است؛ اقدامی که پاکستان و چین به عنوان دو کشور فعال در حوزه کمک به حل سیاسی مسائل افغانستان به شدت با آن مخالف هستند.
52312

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 705312

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 4 =