ایران آنلاین نوشت: رئیس جمعیت علمی پیشگیری از خودکشی ایران گفت: ایلام، لرستان، آذربایجان غربی و کردستان بیشترین آمار خودکشی را در ایران دارند.

سید کاظم ملکوتی گفت: در حال حاضر خدمات خوبی رابطه با آسیب های اجتماعی ارائه می‌شود و خدمات، بیشتر از مراجعه مردم است. خصوصاً در استان‌های غربی اقدامات خوبی در حال انجام است.
وی افزود: ایلام، لرستان، آذربایجان غربی و کردستان استان‌هایی هستند که بیشترین آمار خودکشی در کشور را به خود اختصاص داده‌اند ضمن اینکه آمار خودکشی در غرب کشور، بالاتر از نرم جهانی است. آمار جهانی ۱۵ درصد است و حتی اگر میزان اقدام به خودکشی در این مناطق کم شده باشد هنوز از نرم جهانی بالاتر است.
کسی که یک بار اقدام به خودکشی می‌کند، ۲۳ برابر مستعد است که دوباره اقدام کند.


این را ملکوتی می‌گوید و ادامه می‌دهد: «ریزفکتوهای اقدام به خودکشی متفاوت است. ریز فکتو بهداشت روانی داریم، خانوادگی داریم، اجتماعی و اقتصادی هم داریم. ریز فکتو بهداشت روانی بیشترین احتمال را برای خودکشی دارد. افسردگی ۶ برابر، بیکاری ۲ برابر، مصرف سیگار ۵/۲ برابر و مصرف الکل ۲ برابر احتمال اقدام به خودکشی را افزایش می‌دهد. یکی از مهم‌ترین موارد برای افزایش احتمال خودکشی، سابقه خانوادگی است. یعنی فرد در خانواده کسی را داشته باشد که سابقه اقدام به خودکشی یا فوت در اثر آن را داشته باشد. حالا یا تأثیر ژن است یا یادگیری.»

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 705838

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 11 =