۰ نفر
۲۰ شهریور ۱۳۹۶ - ۰۵:۰۰

ایرنا نوشت: وزیر امور خارجه پاکستان صبح دوشنبه با هدف دیدار با برخی مقامات عالی جمهوری اسلامی ایران و گفت و گو درباره روابط دوجانبه و موضوع های مهم منطقه ای و بین المللی از جمله راهبرد جدید آمریکا در افغانستان، در راس هیاتی عالی رتبه عازم تهران شد.

خواجه محمد آصف را در این سفر یک روزه، 'ناصرخان جنجوعه' مشاور امنیت ملی دولت پاکستان، خانم 'تهمینه جنجوعه' قائم مقام وزارت امور خارجه و خانم 'تسنیم اسلم' معاون وزیر امور خارجه در امور سازمان ملل همراهی می کنند.

وزیر امور خارجه هیات همراه در سفر جاری به تهران، علاوه بر ملاقات با محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان، با حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران نیز دیدار خواهد کرد.

تهران دومین مقصد سفر دوره ای 'خواجه محمد آصف' به کشورهای منطقه با هدف کلی مشورت درباره راهبرد جدید آمریکا در افغانستان و جنوب آسیا خواهد بود.

هیاتی دیپلماتیک پاکستان پس از انجام ملاقات های پیش بین شده در تهران، عصر امروز در سفری زیارتی، عازم مشهد مقدس خواهد شد و شامگاه دوشنبه، مشهد را به مقصد اسلام آباد ترک خواهد کرد. این نخستین سفر خواجه آصف به ایران است.
وی روزهای پنجشنبه و جمعه گذشته به پکن رفت و با برخی مقامات عالی چین از جمله 'وانگ یی' همتای چینی خود دیدار و گفت و گو کرد.

در جریان سفر اخیر وزیر امور خارجه پاکستان به چین، دو کشور با تاکید و توافق در این خصوص که مسائل و مشکلات افغانستان هرگز راه حل نظامی ندارد و فقط تنها از طریق راه های سیاسی قابل حل است، مخالفت خود را با راهبرد جدید و نظامی آمریکا در افغانستان ابراز داشتند.

خواجه محمد آصف در ادامه سفرهای منطقه ای خود، فردا عازم آنکارا خواهد شد.
خواجه آصف وزیر امور خارجه کابینه جدید دولت پاکستان است که در کابینه قبلی، تصدی وزارت دفاع و وزارت آب و برق این کشور را برعهده داشت.
سفر دوره ای جاری خواجه محمد آصف به کشورهای منطقه، نخستین سفر خارجی وی در قامت وزیر امور خارجه جدید پاکستان است.

52310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 706052

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =